Autor |
Wiadomość |
Hermes843
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 10 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Sianów
|
Wysłany: 2012-06-14, 10:03 [D2 ALL
] FIS kontra LPG
|
|
|
Mam Małe pytanie komputer pokładowy który oblicza spalanie jak on się zachowuje na LPG jak On liczy jaka jest róznica w spalaniu wtedy na LPG jak na to patrrzeć silnik 4.2v8 sekwencja oczywiście quattro |
_________________ Szajba |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-06-14, 12:35
|
|
|
Przy dobrze ustawionej instalacji LPG gazu powinien zużywać ok 20% więcej niż wskazania komputera. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-06-14, 13:38
|
|
|
mdamian napisał/a: | sylwekr napisał/a: | Przy dobrze ustawionej instalacji LPG gazu powinien zużywać ok 20% więcej niż wskazania komputera. |
To wychodzi około 4L lpg więcej , dziwne bo u mnie wychodzi max 2L lpg czyli czyli około 10% według wskazań , to znaczy że mój jest źle ustawiony :?: :?: :shock: |
Takie info mam od gaziarza. U mnie przez jakiś czas wskazania były zbliżone i skład mieszanki był ubogi (a uboga mieszanka jest groźna dla silnika). Teraz po ponownym ustawieniu instalki pomiedzy wskazaniami zużycia na komputerze a faktycznym zużyciu gazu jest różnica ok 20-25% i skład mieszanki już jest optymalny.
W ostatnim czasie mam trochę dłuższych wyjazdów - trasa. Na kompie mam średnie zużycie 8-8,2, po zatankowaniu wychodzi ok 10l/LPG |
Ostatnio zmieniony przez sylwekr 2012-06-14, 13:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-14, 13:40
|
|
|
Kiedyś oglądałem ciekawy program o gazowaniu aut dobrych marek i dobra instalacja przez jakąs podwarszawska firmę. Posiadają tam hamownie i kalibrują instalacje na hamowni co ponoć jest najlepszą metodą-efekt deklarowali taki że auto nie traci niemal nic z osiągów i spala tyle lpg co pb. I tylko rzekomo warsztaty dysponujące hamownią to potrafia osiągnąc. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-06-14, 14:10
|
|
|
mdamian napisał/a: |
Temu mówię , że do tego spalania co pokazuje komputer dodać około 2L LPG ;-) |
:-) No ale jeden ma silnik 4.2 i pedał często w podłodze, drugi ma silnik 2.8 i jeździ ekonomicznie i te dodanie 2l do spalania to nie jest zbyt uniwersalne, bo przy wskazaniu komputera 8l, 2 litry więcej to będzie 25%, a przy wskazaniu 20l, 2 litry więcej to już 10% |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-06-14, 14:26
|
|
|
sylwekr napisał/a: | No ale jeden ma silnik 4.2 i pedał często w podłodze, drugi ma silnik 2.8 i jeździ ekonomicznie |
Ja podałem przy normalnej jeździe , a wolno to też nie jeżdżę , zimą to się zgodzę , spalanie wychodzi około 4L LPG więcej , przy pałowaniu to wyszło mi 24L LPG na 100km , ale co nie którzy doszli nawet coś do około 35L/100km ;-)
sylwekr napisał/a: | przy wskazaniu komputera 8l, 2 litry więcej to będzie 25%, a przy wskazaniu 20l, 2 litry więcej to już 10% | temu nie podaję w procentach tylko w litrach .
Praktycznie w każdym aucie co miałem komputer to spalanie wychodziło o 1-2L więcej niż komputer pokazywał ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-14, 15:44
|
|
|
mdamian napisał/a: | temu nie podaję w procentach tylko w litrach .
Praktycznie w każdym aucie co miałem komputer to spalanie wychodziło o 1-2L więcej niż komputer pokazywał ;-) |
I właśnie dlatego Twoje liczenie jest pozbawione logiki.
Różnica w spalaniu PB i LPG wynika z różnej kaloryczności tych paliw... LPG jest mniej kaloryczne niż PB dlatego zachowując odpowiednie proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej LPG musi być trochę więcej niż PB.
Skoro przy każdej dawce paliwa wtryskiwanej do silnika LPG jest trochę więcej niż byłoby PB to chyba związek pomiędzy pojemnością silnika oraz stylem jazdy jest bardzo ścisły...
dlatego też nie uwierzę że w silnikach 1.4R4, 2.0R4, 2.5V6, 3.2V6, 5.7V8 będziesz miał wciąż te 2 litry różnicy.
Co więcej, te Twoje 2 litry nie jest prawdziwe nawet w przypadku Twojego silnika bo jeżdżąc spokojnie na trasie osiągniesz spalanie PB na poziomie 11 litrów a LPG na poziomie 13 litrów ale jeżdżąc dynamicznie po Warszawie spalanie PB będzie na poziomie nawet 20 litrów a LPG na poziomie 25 litrów (czyli o 5 litrów więcej a nie o 2 litry).
Jeżeli rzeczywiście we wszystkich autach o różnych pojemnościach miałeś te 2 litry to weź kija bezbólowego i dowal swojemu gazownikowi a potem poszukaj innego który będzie bardziej dbał o sprawność Twojego silnika :lol:
Właśnie dlatego różnicę w spalaniu PB i LPG podaje się w wartościach procentowych a nie ilościowych... 20% to całkiem normalna (poprawna) różnica pomiędzy FIS'em a rzeczywistym spalaniem LPG... nie żadne konkretne 2 litry czy 3 czy 5 ale 20% bo wszystko zależy od pojemności silnika oraz stylu jazdy ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2012-06-14, 16:32
|
|
|
Słuchajcie, FIS pokazuje spalanie na podstawie czasu wtrysku benzyny.
Jeżeli grzebaliście już przy ustawieniach LPG (będę mówił o stagu i innych operujących mnożnikiem) to zwróćcie uwagę na mnożnik, który powoduje wydłużenie czasu otwarcia o
odpowiednią wartość wtryskiwacza LPG (w celu wyrównania czasu Pb na LPG).
Jeżeli podniesiemy mnożnik to skrócimy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS małych wartości spalania.
Jeżeli obniżymy mnożnik to wydłużymy czasy wtrysków Pb. Powodować to będzie
zliczanie na FIS większych wartości spalania.
To tyle.
Jeżeli obniżymy mnożnik, co spowoduje wydłużenie czasu wtrysków Pb to możemy
osiągnąć by FIS pokazywał realną wartość spalania LPG.
ALE nie jest to prawidłowo ustawiona instalka, odchyłki będą większe niż 5%. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-06-14, 16:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | nie uwierzę że w silnikach 1.4R4, 2.0R4, 2.5V6, 3.2V6, 5.7V8 |
"Skoda Octavia 2" 2012rok , 1.6MPI+LPG , spalanie w granicach 9-10L w mieście , komputer pokazuje w granicach 7,5-8L/100km ,
A8 D2 1994 rok 4.2 PB+LPG , spalanie w mieście około 18-20L/100km , komputer pokazuje 16.5-18L/100km
Opel Senator 3.0 24V 204KM 1991rok +LPG spalanie w mieście 15-18L/100km komputer pokazuje 13.5-15L/100KM .
Stąd moje obliczenia że średnio o 2L komputer oszukuje ;-)
FOSS, Tu chodzi o spalanie nie PB a LPG vs wskazania komputera pokładowego , no chyba że ja coś pomyliłem :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-14, 18:24
|
|
|
mdamian napisał/a: | (...) Stąd moje obliczenia że średnio o 2L komputer oszukuje ;-)
FOSS, Tu chodzi o spalanie nie PB a LPG vs wskazania komputera pokładowego , no chyba że ja coś pomyliłem :mrgreen: |
Wiem o co chodzi w tej rozmowie ale chyba Ty nie zrozumiałeś co napisałem...
bo 2 litry różnicy dla silnika 1.2 i spalania 12l/100km to zupełnie coś innego niż 2 litry różnicy przy silniku 5.7V8HEMI i spalaniu rzędu 22l/100km...
no chyba że te Twoje około 2 litry to jest równie dobrze 1 litr jak i 5 litrów... bo ja jeżdżąc po Warszawie na FIS'ie mam spalanie rzędu 18-20 litrów a spalanie LPG na poziomie 22-25 litrów... pomiędzy 25 a 20 litrów jest różnica 5 litrów (o ile pamiętam matematykę ze szkoły podstawowej) co zupełnie nie pokrywa się z Twoimi 2-ma litrami.
Skoro mapę LPG dostosowuje się do mapy PB gdzie mapa powinna być praktycznie identyczna tylko LPG powinno być wtryskiwane trochę więcej niż PB to znaczy że każdą porcją wtryskiwanego paliwa różnica przyrasta wykładniczo... im większe zużycie paliwa na 100km tym większa wartość różnicy w stosunku do wskazań FIS'a... umowne 20% przy spalaniu PB 10l/100km to 2 litry ale przy spalaniu PB 20l/100km to już 4 litry i w moich wszystkich autach jakoś to się sprawdza :-P
Twoja stała wartość około 2 litry dla każdego auta jest logicznie nie wytłumaczalna... no chyba że Ty potrafisz wytłumaczyć dlaczego to jest wartość około 2 litry to proszę bo ja nie znajduję na to żadnego "wzoru" :-o |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-06-14, 19:02
|
|
|
FOSS napisał/a: | ja jeżdżąc po Warszawie na FIS'ie mam spalanie rzędu 18-20 litrów a spalanie LPG na poziomie 22-25 litrów |
Tak tylko że ty masz S8 5.2FSI prawda ??
2L to moje spostrzeżenie , jak ktoś różnie jeździ to spalanie może być nawet na poziomie 10L , u ciebie w takim razie wychodzi rzędu 10-15% no chyba że ja coś liczę , jeszcze pytanie , ty masz LPG t tym twoim S8 ???? |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-14, 19:51
|
|
|
mdamian napisał/a: | Tak tylko że ty masz S8 5.2FSI prawda ?? |
Moje auto jest w profilu: A8 D3 4.2MPI/LPG
LPG to BRC na dwóch reduktorach
mdamian napisał/a: | 2L to moje spostrzeżenie , jak ktoś różnie jeździ to spalanie może być nawet na poziomie 10L , u ciebie w takim razie wychodzi rzędu 10-15% no chyba że ja coś liczę... |
Coś źle liczysz... u mnie różnica w rzeczywistym spalaniu LPG a tym co pokazuje FIS to nie 10-15% ale około 20-25% ... kiedy po mieście mam 24-25 litrów LPG to FIS pokazuje 20l/100km (jak pisałem powyżej) ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|