Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu  
Autor Wiadomość
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-05-23, 23:06   

kryhawrc napisał/a:
tylko nie wiem jaka srednica i rozraw tych otworów w rolce
Rozstaw 18mm, natomiast średnica według poniższego rysunku 3mm ...wydaje mi się jednak że mniej <hmm>

V159.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 28,82 KB

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-05-23, 23:34   

Ja tam wkładałem zagięte szczypce do pierścieni segera i przekręcałem w lewo :) Moment 6nm na wyczucie, robiłem to tego samego dnia co półpanewki wałków więc w sam raz wyszło.

kryhawrc a po złożeniu i paru przekręceniach sprawdzałeś odstęp pomiędzy napinaczem a kowadełkiem rolki? Ma wejść tam klucz 4-5mm.
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-05-24, 06:17   

ja to robię inaczej dociągam tyle aby tłumik atakował idealnie prosto w ramię napinacza rolki :]
Jak za mało dopniesz to jest krzywo i jak za mocno to też
i jakoś nigdy problemów nie było
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-24, 18:11   

Dziekuje za pomoc panowie ale zamówiłem sobie juz to:
http://www.ebay.pl/itm/38...K%3AMEBIDX%3AIT
Majątek to nie jest a przyda mi sie na.... następny raz


krzychu22.p1i Po wyciagnięciu zawleczki i obróceniu chyba raczej nie ma mozliwości nic tam wsunąć bez ponownego cofniecia kowadełka

I jeszcze jedno-po odkręceniu korka oleju powinien normalnie chodzić czy kuleć?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-05-24, 20:21   

A masz klucz dyno co mierzy przy obrovie w lewo?

Przeczytaj jeszcze raz instrukcje. Zawleczka ma byc w tloczku i ma byc imbus 5 wlozony pod calosz. Ustawiasz na prawej rolce, wstepnie naciagasz lewa ild potemskrecasz, wyciagasz zawleczke aby tloczek wyszedl w polozenie robocze, robisz pare obrotow po czym wkladasz w walki blokade i wal a miedzy obudowe napinacza a kowadelko rolki ma wejsc 4-5mm imbus. Nie mniej, nie wiecej. Tloczka nie cofasz, dopiero go cofasz jak luz jest za maly albo za duzy.

Kiedys zle to zrobilem bo ramie tuklo o obudowe tego napinacza. Czlowiek z czasem sie uczy ale na pewno nie mialem problemow z nierownym napieciem paska.
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-05-24, 21:54   

Nie bardzo rozumiem ale po kręceiu wałem miedzy tłoczkiem i kowadełkiem mam mieć luz 5 mm to po co jest ten tłoczek jak nie dotyka wogóle kowadełka??????
Chyba ze zawleczkę wyjmujemy dopiero po obrotach wałem
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-05-25, 00:02   

Tłoczek naciska na dźwignię napinacza czyli dajmy skrótowo "kowadełko" Tu chodzi o to, że ma pracować w danym zakresie ten tłoczek. Czyli między dźwignią rolki a obudową napinacza ma się zmieścić klucz 5mm z jakąś tam tolerancją. Jutro Ci fotkę strzelę i zobaczysz.
_________________
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-02, 16:44   

Podłączę się pod ten temat, chodzi o to że mam coś namieszane w rozrządzie, hipki co sprowadzili moją babkę ponoć robili rozrząd bo pompa wody hałasowała i w sumie im wierzę bo raz że kratki halogenów połamane, brak osłony pod silnikiem itp. Mechanikami ich nie nazwę tylko zwykłymi druciarzami. Wszystkie braki części uzupełniłem ale problem z rozrządem pozostał.

Konkretnie mam nieciekawe wartości w bloku 093 po odpaleniu na zimnym
bank 1 (-13 CF) bank 2 (-8 CF) w miarę rozgrzewania silnika lewy bank rośnie na (-14 CF) a nawet zdarza się i (-15 CF) prawy pozostaje bez zmian.

Nastawniki startują do 22 CF lewy i prawy podczas jazdy, z tego co czytałem wychodziłoby że jest ok, nastawniki nie dzwonią przy odpalaniu.

Czyli mam rozumieć że rozrząd przestawiony i do poprawy?

Tutaj podaję logi

Po odpaleniu na zimnym

http://vaglog.pl/log-090_093_007_44rwXe.html

Pod obciażeniem

http://vaglog.pl/log-090_093_PiBikbL.html

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-05-02, 19:51   

peter5on napisał/a:
Czyli mam rozumieć że rozrząd przestawiony i do poprawy?

Tak.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-03, 21:21   

Najwidoczniej będę zmuszony sam poprawić rozrząd, dałbym z chęcią komuś zarobić ale tylko komuś kto już to robił i ma potrzebne narzędzia a w Lublinie chyba z tym ciężko.

Elsa podaje takie narzędzia, na allegro znalazłem chyba podobne które mogą zastąpić te vag-owskie. Czy mógłby ktoś zerknąć, coś doradzić czego bym jeszcze potrzebował i mniej więcej powiedzieć ile czasu zajmie taka zabawa jeżeli wcześniej tego nie robił? Do dyspozycji miałbym kanał.

Rolkowy klucz napinający -T40009-
http://allegro.pl/klucz-d...6725184798.html

Klucz do nakrętek dwuotworowych 3212
http://allegro.pl/klucz-d...6385649865.html

Śruba ustalająca -3242- oraz Blokada wałka rozrządu -T40005-
http://allegro.pl/blokada...6595430542.html

Ściągacz dwuramienny -T40001- z dociskami -T40001/2-
http://allegro.pl/sciagac...2,1&bi_c=114685

Trzpień blokujący -T40011- zastąpi się drutem

Grzechotka 1/4""" -VAS 6234- jest na stanie

Klucz dynamometryczny -V.A.G 1783- się kupi
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-05-04, 21:54   

Wszystko ok poza tym ściągaczem dwuramiennym, poszukaj czegoś mocniejszego ...ten wygląda na coś co się przy pierwszym użyciu rozleci <cicho>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-05-05, 21:31   

jak rozbierzesz to mogę ci to poskładać
blokada nie pasuje do 4,2
2.4 2.7 2.8 3.0 V6
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-06, 11:04   

Na dole aukcji jest rozpiska z pozostałymi silnikami do których pasuje. Po prostu zbrakło miejsca żeby dopisać resztę.

Silniki benzynowe :

- AUDI 80; 100; A4; A6; A8 - silniki 2,6l, 2,8l
- AUDI A4, S4, A6, Allroad, A8 - silniki 2,4l, 2,7l, 2,8l (V6 30V)
- VW PASSAT: SKODA SUPERB - silniki 2,8l
- AUDI A6; S6; A8; S8; RS6; VW Touareg, Phaeton - silniki 3,7l, 4,2l

Silniki Diesel :

- SKODA SUPERB, VW PASSAT, SHARAN,
- AUDI A4, A6, A8, Allroad 2,5 V6 TDI
- AUDI A8 3,3l V8 TDI
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-05-06, 14:19   

to kup to się przekonasz
v8 to nie v6
jakby co to mam
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-06, 16:42   

Masz rację tylko trzpień jest uniwersalny, blokada nie będzie pasować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.