Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju  
Autor Wiadomość
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2011-06-10, 23:00   

Tak z ciekawości,po jakim przebiegu jest ten olej na zdjęciu?
_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
club-iguana 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 215
Skąd: Brzozowa/WGM
Wysłany: 2011-06-11, 00:57   


A ja tu widzę objawienie... Dobra, nie piję już nic dzisiaj :)
_________________
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-07-04, 00:09   

club-iguana napisał/a:
Obrazek
A ja tu widzę objawienie... Dobra, nie piję już nic dzisiaj :)



:p muszę przyznać że też tu widzę coś :D
_________________
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?
 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-07-05, 23:21   

Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-07-06, 07:54   

Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...
olej i filtr o ile dobrze pamiętam byl ZF.

Po demontażu filtra okazało się że siedzi tam od nowości więc pora na wymianę już była chyba najwyższa bo właśnie przekroczyłem magiczne 200kkm a skrzynia czasem lekko poszarpywała.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2011-07-06, 11:31   

Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać.
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-06, 20:56   

FOSS napisał/a:
Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...


Daj znać gdzie zmieniałeś i jaki koszt.
Rozumiem, ze oleju nie kupowałeś sam tylko dobrali Ci na miejscu?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-07-06, 21:04   

nils napisał/a:
FOSS napisał/a:
Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...

Daj znać gdzie zmieniałeś i jaki koszt.
Rozumiem, ze oleju nie kupowałeś sam tylko dobrali Ci na miejscu?

Zmieniałem w Midparts w Ursusie (ul. Zielonogórska)...
o ile dobrze kojarzę filtr oraz olej był ZF'a...
wszystko brałem u nich a za całość zapłaciłem 1,2kpln - to raczej nie jest cena promocyjna ale mi zależy bardziej na żywotności i poprawnej pracy skrzyni niż na promocyjnej cenie... tym bardziej że - jak już pisałem powyżej - niedawno przekroczyłem licznikowe 200kkm a przy skrzyni nikt od nowości jeszcze nic nie robił (zdemontowano ori filtr produkcji 2002).

Ja umówiłem się z dnia na dzień, przyjechałem o 7:30 i najpóźniej 8:30 było już po sprawie ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-07-07, 00:05   

Saberek napisał/a:
Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???

olej dobry zalałeś ja też mam skrzynie GQF też wymieniałem olej na ravenol i około 6 L weszło oczywiście statycznie poczytaj w necie jest co nieco o szarpaniu skrzyni takim jak piszesz pomaga reset wartości wyuczonych

[ Dodano: 2011-07-07, 00:07 ]
PABLO200 napisał/a:
Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać.


tak były dwa oleje ale ten niebieski jest przeznaczony chyba do S8 oraz W12 do 4.2 jest żółty
_________________

 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-07-07, 01:48   

A to ciekawe, jestes pierwszym kto wspomnial o resecie wartosci wyuczonych ......... Co to kurna jest ?????
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2011-07-07, 08:19   

badyl napisał/a:
Saberek napisał/a:
Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???

olej dobry zalałeś ja też mam skrzynie GQF też wymieniałem olej na ravenol i około 6 L weszło oczywiście statycznie poczytaj w necie jest co nieco o szarpaniu skrzyni takim jak piszesz pomaga reset wartości wyuczonych

[ Dodano: 2011-07-07, 00:07 ]
PABLO200 napisał/a:
Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać.


tak były dwa oleje ale ten niebieski jest przeznaczony chyba do S8 oraz W12 do 4.2 jest żółty


Kolego nie masz racji.
Ważny jest tylko numer seryjny skrzyni biegów.
Olej ma inne właściwości stąd owe szarpanie skrzyni.
 
 
badyl 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 344
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2011-07-07, 09:44   

PABLO200 napisał/a:
Kolego nie masz racji.
Ważny jest tylko numer seryjny skrzyni biegów.
Olej ma inne właściwości stąd owe szarpanie skrzyni.

jak olej ma inne właściwości jak kolega zalał dobry olej ravenol 6HP skrzynie ma GQF taką samą jak moja na dodatek mam ten sam olej u siebie i nic nie szarpie po wymianie jest tylko lepiej
cyt:
RAVENOL ATF 6HP Fluid został opracowany do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również dla pięciobiegowych automatycznych skrzyń biegów serii 5HP. Jest kompatybilny wstecz ze wszystkimi wcześniejszymi cztero- i pięciobiegowymi wersjami przekładni w samochodach osobowych ZF za wyjątkiem 6 HP26A61 w pojazdach z AUDI W12 (tylko oryginalne VW G055162A2 niebieskie) oraz 6HP19X dla

AUDI Q7, 6HP19A, 6HP28AF (tylko oryginalne VW G060162A2 zielone


[ Dodano: 2011-07-07, 09:46 ]
Saberek napisał/a:
A to ciekawe, jestes pierwszym kto wspomnial o resecie wartosci wyuczonych ......... Co to kurna jest ?????

http://www.prnd.pl/porady...automatyczna-zf



Tnijcie "drzewka" koledzy bo niedlugo cytaty będą zajmować całą stronę.
Pozdrawiam, FOSS
_________________

 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-07-07, 18:09   

Bardzo ciekawa stronka badyl , a moze robil to ktos VCDS-em i wie jak to zrobic ???
Mam takiego 10.6 to moze bym sobie z tym poradzil, oprocz tego znalazlem jeszcze cos takiego

http://www.audiforum.ca/a...really-bad.html

another thing you can do is reset the transmission, if the previous owner never drove the car spiritedly, it probably uses (as i call it) "old man mode" and shifts nice and slow for comfort, evern when you drive like a raped ape, it will still shift slow.

to reset it, get in the car, key the ignition to on, put your foot to the floor (activate the kick down) wait between 25-30 seconds, take your foot of the gas, start it, go straight into drive (not any other selection or it won't work) and drive off. the transmission is now reset.
I know this worked in my B5 S4 with the 5HP24 ZF transmission, no reason why it shouldn't work in any other ZF transmission equipped Audi, but i haven't tried it.

w wolnym tlumaczeniu , skrzynia sie uczy stylu jazdy wlasciciela i jak sie nauczy jezdzic dziadkowym tempem to potem nawet jak jej dajesz w pizde i na gaz to bedzie zmieniala biegi w sposob dzaidkowy.
Chlopaki pisza zeby wsiasc do auta wlaczyc zaplon , NIE ODPALAC AUTA , gaz w podloge az kick down kliknie i trzymac go wlaczonego przez 25-30 sek , puscic gaz, zapalic auto , przelaczyc na D odrazu bez ZADNEGO mieszania innymi pozycjami bo nie zadziala i poprostu odjechac, ma to zresetowac skrzynie... dziala ze skrzyniami 5HP z Audi B5 S4 wiec dlaczego ma niedzialac z 6HP .....

Slyszal ktos o czyms takim :?: :?: :?: :?:
 
 
Marcin1983pl 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała / Londyn
Wysłany: 2011-09-12, 20:48   

Saberek,

poradziles sobie ze swoja skrzynia, pracuje juz dobrze???

Ja wlasnie zaczalem miec problemy ze swoja - wchodzi mi na tryb awaryjny na 5 lub 6 biegu na tak przy 40-50 milach kiedy zwalniam z np 70mil i chce dodac gazu lzej . Pierwsze w sumie sie blokuje, ale tylko na 5 lub 6 i jak dodam gazu to wtedy tryb awaryjny , a jak poczekam chwilke bez dodawania gazu lub tylko minimalnie dodaje to wtedy wroci i znow pracuje normalnie.Na lopatkach nie wchodzi w tryb awaryjny, ale tylko jak to kontroluje nie przyspieszam z 5biegu czy 6 przy predkosci ponizej 40-50, bo sie zawiesza.
Zaczne od wymiany oleju z kumplem, bo Vag w sumie nam nic konkretnego nie powiedzial, popularny bład który moze oznaczać wiele.

Moze ktoś ma jakieś sugestie z gory dziekuje za kazda pomoc.
_________________
Tylko Audi...
 
 
Saberek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 153
Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
Wysłany: 2011-09-13, 16:50   

Chyba tak, przestala szarpac jak sie zagrzeje, najprawdopodobniej bylo za duzo oleju, ( zrobilem kontrole poziomu z bratem +VAG - znaczys ie poprawialem po wymianie oleju w warsztacie ) wiec jak bedziesz wymienial olej to zrob to dokladnie ajk w instrukcji.
Cos jeszcze rwie przy skretach ale to chyba jakis problem z quattro, gdzie bedziesz wymienial olej ?
Bedziesz wymienial tez w dyfrach ???
Sprawdz czy masz chlodnice oleju z dyfrow i przewody laczace rozdzielacz napedu na przod/tyl z tylu na skrzyni przed samym wyjsciem na tylny wal bo ja nie mam i tam musialem wlewac olej osobno bo nie mam tej chlodnicy.
Powodzenia ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.