Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-22, 00:17
|
|
|
no i to moze byc cos... znana dobra firma...czemu by nie sprobowac |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-12-22, 00:27
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | no i to moze byc cos... znana dobra firma...czemu by nie sprobowac |
Dokładnie. Tylko z tego względu się zdecydowałem, ale też nie od razu. Przypadkowo w moje ręce trafił taki środek: http://www.liqui-moly.pl/...etail?Itemid=0, który zalałem do 2,8 AAH. Zniknęło zjawisko stukania popychaczy przy rozruchu (od startu cicha praca silnika), co mnie zdumiało. Ogólnie silnik zaczął pracować równiej i ciszej, a auto miało nalatane 180 tysi. Po jakimś czasie, jak już miałem internet (tak, to było wiele lat temu) znalazłem tę firmę i znalazłem coś takiego jak ceramizer, więc postanowiłem też wypróbować. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-12-22, 10:10
|
|
|
Jeżeli ktoś nie uznaje takich specyfików to jego sprawa , sam po raz pierwszy podchodziłem do tego z dystansem, ale złego zdania o tym nie mogę powiedzieć. Widać że w audi z nicasilem też spełnia swoją funkcję. Najważniejsze to przejechać te pierwsze 200km tak jak piszą do 2800obr i delikatnie.
taki ja zawsze stosowałem
Tutaj mam fotkę w moim byłym Sirionie też zagościł ceramizer pomiar sprężania po remoncie silnika i dotarciu ok 13,5bar po zastosowaniu ceramizera i przebiegu kilku tys km tak jak na foto
|
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-22, 10:28
|
|
|
to teraz pytanie tego typu...czy mozna to zastosowac w silniku o przebiegu powyzej 250.000km. Ja tez mam to zjawisko stukania popychaczy przy rozruchu mimo czestych wymian oleju (co 10kkm)
poza tym takie jedno opakowanie jakie przedstawil pebo leje sie na 6L oleju...czyli do 8L trzaby by dolac jeszcze 1/4 kolejnego...czy nie koniecznie? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-12-22, 10:41
|
|
|
Tutaj instrukcja do ceramizerow.pl
http://www.ceramizer.pl/c...asady%20silniki
A tem LM do uciszenia popychaczy to w dowolnym momencie eksploatacji i zalecany przy każdej wymianie oleju |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-22, 10:50
|
|
|
karol208 napisał/a: | A tem LM do uciszenia popychaczy to w dowolnym momencie eksploatacji i zalecany przy każdej wymianie oleju |
no i git <okioki> bo w poniedziałek bede wymieniał olej na nowy to od razu wypróbuje |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marcinusss
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2 40V
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-22, 12:16
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | to teraz pytanie tego typu...czy mozna to zastosowac w silniku o przebiegu powyzej 250.000km. Ja tez mam to zjawisko stukania popychaczy przy rozruchu mimo czestych wymian oleju (co 10kkm)
poza tym takie jedno opakowanie jakie przedstawil pebo leje sie na 6L oleju...czyli do 8L trzaby by dolac jeszcze 1/4 kolejnego...czy nie koniecznie? | Kolego ja też mam nieraz to zjawisko.W książce o audi A8 S8,którą posiadam w wersji pdf jest to opisane,że jest to zjawisko normalne i nie ma co się przejmować.Zobaczymy jak będzie po aplikacji ceramizera.Pozdro. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-22, 12:52
|
|
|
Tuleja cylindra posiada pory, które umożliwiają gromadzenie się w nich oleju podczas pracy silnika i jego smarowanie, ale jeśli zaleje się "uszlachetniacze" to te pory zostają wypełnione i wyrównana powierzchnia styku.. Więc jak ma to działać? Gdzie ten olej ma się osadzać? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-22, 13:08
|
|
|
a to ciekawe jest co tu piszesz ...
pytanie tylko czy srodek do uciszenia popychaczy dziala na podobnej zasadzie co ceramizer....? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-12-22, 14:54
|
|
|
zjawisko stuku popychaczy to to samo co te stuki spowodowane niby nastawnikiem faz rozrzadu czy to ten sam objaw i chodzi o to samo czy to zupelnie coś innego ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-12-22, 15:22
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | to teraz pytanie tego typu...czy mozna to zastosowac w silniku o przebiegu powyzej 250.000km. Ja tez mam to zjawisko stukania popychaczy przy rozruchu mimo czestych wymian oleju (co 10kkm)
poza tym takie jedno opakowanie jakie przedstawil pebo leje sie na 6L oleju...czyli do 8L trzaby by dolac jeszcze 1/4 kolejnego...czy nie koniecznie? |
Do 4,2 spokojnie możesz wlać dwa opakowania środka do wyciszania zaworów, a ceramizer (ceretec, albo ten, o którym pisze karol208, sprawdzałem, też dobry i tańszy) to oddzielna sprawa. Oba środki nie przeszkadzają sobie tzn. środek do zaworów i ceramizer. Oczywiście, suma składników czyli oleju do silnika i dodatków nie może być większa niż zalecany poziom oleju w silniku. Czyli jeśli masz poziom oleju na optimum (środek na bagnecie), to przed dolaniem nie zaszkodzi odciągnąć nieco oleju - wystarczy zastosować strzykawkę (np. taką dużą do nasączania mięsa, koszt 6 złociszy i rurkę igielitową). I ważne to co napisali krzychu22.p1i i karol208. Są to reakcje fizykochemiczne (szczegóły innym razem), więc zaczynają działać po pewnym czasie, wymagają czasu aby wniknąć we wszystkie przestrzenie między mechanizmami, pory i zagłębienia w metalu, odpowiedniej temperatury, a to wszystko wymaga czasu, więc i pracy silnika. Dobrze zatem wlać to przed jakąś trasą, a później niech to odstoi pewien czas (doba, dwie) - aby się "nasączyło". To tak w naprawdę maksymalnym skrócie. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-22, 17:22
|
|
|
Ile to ja godzin spędziłem na lekturze zanim wydałem te 66 zł to głowa mała. Aż wkońcu mysle mam dupowóz-daewoo nexię-silnik pracuje ok ale zobaczymy no i tam sobie to zapodałem na próbę. Po przejechaniu 1500km (sciśle do instrukcji) zauważyłem wiekszą kulturke pracy silnika-wyraźnie ciszej. Czy spalanie mniejsze to trudno powiedziec ale oleju przestała brac całkowicie chyba że depcze autobahnami to wtedy 3setki na 10tyś. A wcześniej było ok litra bo po 2 tyś dolałem ok ćwiartkę. Niejeden mechanik czy zwyczajnie ktos kto się zna dziwił się słysząc tę nexię a raczej jej nie słysząc bo tak cichutko i płynnie sobie cykała aż wsadziłem WMa
W A8 wlałem tez ceramizer a nawet dwa w odstępie 500km. Dużo jeździłem po miescie więc spokojnie sie rozprowadził i potem utrwalił co zaobserwowałem? WIekszą kulture pracy silnika-to samo co w nexii. Spalanie to już nie wypowoiadam się bo w miedzyczasie noga się zrobiła cięższa i chyba nie zauwazam róznicy jednak moje auta nie pala tyle co wiekszosc a nieco mniej-w podpisie widać A8 średnie spalanie z roku.
Ktoś tam uwierzy ktoś nie,ja wiem tylko że w dzisiejszych czasach technologia pozwala tworzyć bezawaryjne śilniki ale tego nie robia z wiadomego powodu-dlatego tez nie zastosuja zadnych nanotechnologi bo wtedy na serwisie nie zarobią. Wsio na temat. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-22, 17:41
|
|
|
no i takie odpowiedzi mnie satysfakcjonują bo ci tzw. "przeciwnicy" jakos z braku argumentow ucichli <brawo2> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-22, 17:55
|
|
|
martin_rs4, przeciwnik to nie zastosował tego więc nie wiem o co kaman ale jak ja zupy nie jadłem to nie powiem czy słona czy słodka. Nie przypominam sobie bym spotkał się z negatywną sprawdzona opinią-czyli że ktos kupił i mu silnik kaput. Owszem byli tacy co im kaput ale oni mieli motory juz w stanie agonii
CO najważniejsze to nie należy wrzucać ceramizera i motodoktora do jednej szuflady bo to dwa zupełnie inne srodki o innym stopniu przeznaczenia i działania.
1.Motodoktor reanimuje na jakis czas trupa i potrafi zaszkodzić sprawnemu motorowi.
2.Modyfikator plus-najdroższa rzecz podobna do ceramizera ale nie wglębiałem sie w to zbytnio
3.Ceramizer to rzecz mi znana o której juz sie wypowiedziałem powyżej.
4.Środki na bazie teflonu-opinie użytkowników sa rozbieżne więc nie zastosował bym i nie mozna po tym dać juz ceramizera.
5.Uszlachetniacze olejów np firmy Liqi Moly są cos warte ale i nie tanie więc nie stosowałem ich,jednak marka raczej przekonuje mnie że to nie do końca placebo więc zaszkodzić nie powinny,instrukcje zastosowania dość treściwe. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-22, 18:03
|
|
|
W takim razie poczynię testy na własnym innym aucie. Do ślicznotki tego nie zaleję bo oleju nie bierze i jeździ jak wściekła to po co ruszać <niewiem> .Zobaczymy co to wyjdzie w praniu. |
_________________
|
|
|
|
|
|