Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-22, 18:07
|
|
|
ja najpierw musze zniwelowac te stuki przy rannym rozruchu a pozniej mysle ze zapodam silnikowi dawke albo dwie ceramizera no a pozniej sie efektami pochwale i mysle ze beda tylko pozytywne....
no bo jak to mowia:
" NIE RYZYKUJESZ - NIE ŻYJESZ" |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marcinusss
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2 40V
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-22, 21:17
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | no i takie odpowiedzi mnie satysfakcjonują bo ci tzw. "przeciwnicy" jakos z braku argumentow ucichli <brawo2> | <okioki> <brawo2> <okioki> <brawo2> <okioki> <brawo2> <okioki> <brawo2> <okioki> <brawo2> |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:04
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ja najpierw musze zniwelowac te stuki przy rannym rozruchu a pozniej mysle ze zapodam silnikowi dawke albo dwie ceramizera no a pozniej sie efektami pochwale i mysle ze beda tylko pozytywne....
no bo jak to mowia:
" NIE RYZYKUJESZ - NIE ŻYJESZ" |
A jak długo Ci stuka przy porannym rozruchu? Być może to zawory zwrotne ciśnienia oleju w głowicach upuszczają olej i głowica na sucho chodzi. Sam tego nie wyczujesz, ale ktoś z podobnym silnikiem usłyszy różnicę. Jeśli zaworki w porządku, to środek LM na hałasujące zawory spokojnie polecam.
Teraz troszkę teorii. MoS2 (dwusiarczek molibdenu) i teflon są dość "śliskie". Molibden jest odporny na obciążenia rzędu 270-280 kg/mm2 (jest to cecha naturalna), natomiast teflon wytrzymuje nacisk rzędu 0,25 kg/mm2 (substancja otrzymywana chemicznie). MoS2 wytrzymuje temperatury ponad 1093 st. C. (powyżej zaczyna topnieć), teflon już przy temperaturze 342 st. C. (niestety, wytwarza gaz, który może uszkodzić pierścienie). Problemem jest też niespójność i wielkość cząsteczek teflonu. Cząsteczki rozprowadzające teflon mogą być wychwytywane przez filtry oleju, które wyłapują cząsteczki do wielkości 5 mikronów, natomiast np. cząsteczki MoS2 mają rozmiary około 0,5 mikrona, dlatego ceramizer spokojnie przechodzi przez filtr. Teflon może ścinać się w wysokich temperaturach i zapychać kanały olejowe lub osadzać się na ich ściankach. Ale np. stosowanie w skrzyniach przekładniowych to dobre rozwiązanie dla preparatów teflonowych (ale uwaga, o ile do zwykłej mechanicznej można wlać spokojnie, to do ASB trzeba sprawdzić zalecenia producenta - zwiększanie poślizgu na płytkach). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:19
|
|
|
pebo, Jesli chodzi o ceramizer to absolutnie nie nadaje sie do ASB i podobnie inne preparaty. Dyferencjały,manualne skrzynie czy też jako dodatek do paliwa to ceramizer ok. ASB zostawmy w spokoju ze świeżym olejem |
|
|
|
|
|
|
|
marcinusss
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2 40V
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:29
|
|
|
Ceramizer broń Boże do skrzyni <jezu> !!! |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-12-24, 20:46
|
|
|
pebo napisał/a: | A jak długo Ci stuka przy porannym rozruchu? Być może to zawory zwrotne ciśnienia oleju w głowicach upuszczają olej i głowica na sucho chodzi. Sam tego nie wyczujesz, ale ktoś z podobnym silnikiem usłyszy różnicę. Jeśli zaworki w porządku, to środek LM na hałasujące zawory spokojnie polecam. |
stuka tylko przez moze 2-3sekundy przy rozruchu jak jest dosc zimno na zewnatrz. wczoraj wymienilem olej i dzis rano bylo dokladnie to samo Moj mechanik mowi ze jest to zupenie normalne, wiekszosc aut tak ma i nie ma co sie przejmmowac, jesli to stukanie sie nie nasila badz nie jest dlugotrwale... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marcinusss
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2 40V
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-25, 00:32
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | pebo napisał/a: | A jak długo Ci stuka przy porannym rozruchu? Być może to zawory zwrotne ciśnienia oleju w głowicach upuszczają olej i głowica na sucho chodzi. Sam tego nie wyczujesz, ale ktoś z podobnym silnikiem usłyszy różnicę. Jeśli zaworki w porządku, to środek LM na hałasujące zawory spokojnie polecam. |
stuka tylko przez moze 2-3sekundy przy rozruchu jak jest dosc zimno na zewnatrz. wczoraj wymienilem olej i dzis rano bylo dokladnie to samo Moj mechanik mowi ze jest to zupenie normalne, wiekszosc aut tak ma i nie ma co sie przejmmowac, jesli to stukanie sie nie nasila badz nie jest dlugotrwale... | U mnie identycznie też jak jest dość zimno,też 2 sekundy. |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-25, 07:31
|
|
|
Bo to normalny objaw..w mojej obecnej tego nie mam ale nie bylo jeszcze mrozow |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2013-12-29, 22:15
|
|
|
Apophis napisał/a: | pebo, Jesli chodzi o ceramizer to absolutnie nie nadaje sie do ASB i podobnie inne preparaty. Dyferencjały,manualne skrzynie czy też jako dodatek do paliwa to ceramizer ok. ASB zostawmy w spokoju ze świeżym olejem |
Do tego zmierzałem, może w najnowszych ASB już można to stosować, ale nie spotkałem się z takimi rozwiązaniami. Wiadomo, tarczki muszą mieć i poślizg i tarcie, a po zastosowaniu takich preparatów raczej tarcie osłabnie, więc i skrzynia nie będzie działać jak trzeba. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-29, 22:45
|
|
|
krystek78 napisał/a: | Bo to normalny objaw..w mojej obecnej tego nie mam ale nie bylo jeszcze mrozow |
To nie jest NORMALNY objaw. U mnie nic nie stuka. Poczytajcie ten temat
http://www.a8team.pl/d2-f...hlight=stukanie |
|
|
|
|
|
|
|
marcinusss
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2 40V
Wiek: 49 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-01-01, 17:57
|
|
|
seba185 napisał/a: | krystek78 napisał/a: | Bo to normalny objaw..w mojej obecnej tego nie mam ale nie bylo jeszcze mrozow |
To nie jest NORMALNY objaw. U mnie nic nie stuka. Poczytajcie ten temat
http://www.a8team.pl/d2-f...hlight=stukanie | Ciesz się .że nie stuka inżynierowie z Audi pewnie są głupsi od Ciebie to oni napisali w książce,że to normalny objaw. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-01, 19:28
|
|
|
mialem tak samo w A4 V6, tez na mrozie stukalo przy rozruchu i przez 3 lata jak mialem auto to nic sie nie dzialo. Auto sprzedalem z przebiegiem powyzej 300.000km i pewnie dalej tak jest. A silnik chodzil idealnie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-01, 21:54
|
|
|
marcinusss napisał/a: | Ciesz się .że nie stuka inżynierowie z Audi pewnie są głupsi od Ciebie to oni napisali w książce,że to normalny objaw. |
nie wiem czy glupsi czy nie glupsi ale ja napisalem ze u mnie tego nie ma wiec nie wiem po co te zlosliwosci??!!
martin_rs4 napisał/a: | mialem tak samo w A4 V6, tez na mrozie stukalo przy rozruchu i przez 3 lata jak mialem auto to nic sie nie dzialo. |
Ja rowniez tak mialem w innym aucie i nic sie nie dzialo w audi tego nie mam |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-02, 08:14
|
|
|
Apophis napisał/a: | pebo, .... ASB zostawmy w spokoju ze świeżym olejem |
Maćku, do skrzyni ZF'a z powodzeniem i odczuwalnymi pozytywnymi efektami możesz spokojnie stosować Lubegard( nie stosować z niebieskim olejem) Dla niektórych serwisów ASB jest jak balsam kapucyński i mają go w podręcznych apteczkach |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-02, 10:06
|
|
|
Pepeka napisał/a: | Maćku, do skrzyni ZF'a z powodzeniem i odczuwalnymi pozytywnymi efektami możesz spokojnie stosować Lubegard( nie stosować z niebieskim olejem) Dla niektórych serwisów ASB jest jak balsam kapucyński i mają go w podręcznych apteczkach |
Paweł a co to za czarodziejski specyfik i co on leczy w ASB ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|