Autor |
Wiadomość |
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-06-15, 20:36 [D2 00 4.2PB/LPG
] Kiepsko pali zimny/ wysoka temperatura
|
|
|
Witam. Mam dwa małe problemy-żeby nie zaśmiecać opiszę dwa w jednym poście.
1.-auto od pewnego czasu gdy jest zimne(lub po postoju kilku godzin) kiepsko odpala-tzn. trzeba pokręcić ze 2 sek. żeby odpaliło. Po odpaleniu chodzi równiutko, i prawidłowo. Po wygaszeniu pali bez problemu na starzała. Czy zimny czy ciepły pali bez problemu-tylko (tak jak wspomniałem powyżej) po długim lub nocnym postoju jest problem. W silniku zero błędów. Od czego zacząć diagnozę???
2.-po wymianie kompletnego rozrządu i termostatu auto czasami sie grzeje(tylko na postoju) .Czasami gdy na dworze jest koło 20 stopni, czasami ponad 25- i nic sie nie dzieje. Nie wiem od czego to zależy. Kiedy tylko rusze auto wraca do roboczej temperatury(90 na zegarze) i jadąc nawet 1000km różnymi predkosciami nie drgnie z miejsca. Dopiero przy postoju(korki,czy światła) idzie do góry(choc nie zawsze)
Na moje to wina za słabego chłodzenia na postoju-czyli Visco lub wiatrak od kimy.
Wiatrak klimy chodzi(nie wiem kiedy powinien sie włączyć drugi bieg) ale chodzi po uruchomieniu klimy. Visco niby też ,ale może źle- można to jakoś sprawdzić?????
Dodam tez że przed wymiana rozrządu czy stałem czy jechałem,czy gorąco czy zimno na zegarach cały czas 90st.
????
Z góry dziękuje pomoc i podpowiedzi |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-06-15, 20:44
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Od czego zacząć diagnozę??? | Podejrzewam nieszczelność instalacji gazowej, zakręć butlę, wypal resztkę gazu z przewodów i sprawdź czy problem nadal występuje.
Odnośnie problemu z temperaturą to może być visko, może być przypchana chłodnica, problem z pompą wody lub z nawet z termostatem ...trzeba wszystko sprawdzić. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-06-15, 21:04
|
|
|
Z pierwszym problemem mnie trochę naprowadziłeś-w sumie to zaczęło sie dziać kiedy wyciągałem butlę i zmieniałem troche położenie przewodów od gazu-jest jakis trop.
Co do drugiego to chłodnicę raczej wykluczam bo przed wymianą było ok. Pompa oczywiście nowa SKF termostat WAHLER.
Jak mam to sprawdzić? od czego zacząć?? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-06-15, 21:09
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Jak mam to sprawdzić? od czego zacząć?? | Ja takie przypadłości sprawdzam termometrem laserowym do tego jakiś tester diagnostyczny by mieć jednocześnie podgląd na czujniki temp. płynu |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-15, 21:31
|
|
|
Pany najczęstszym powodem grzania sie jest zasyfiona w srodku chłodnica. U mnie ok ale visco nie żyje od dawna i nie mam żadnego problemu z temperatura w upał i w korku. |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-06-19, 12:19
|
|
|
A więc tak-
Po odłaczeniu i wypaleniu gazu równiez kiepsko rano odpala po całonocnym postoju. Czyli to nie wina instalacji gazowej. Co to może być-może regulator cićnienia????
Co do drugiej sprawy
Mam drigie visco to podmieniłem na próbe-zobaczymy w krótce co sie bedzie działo. Ale sprawdzałem też u kolegi w A6, to jego visco jest bardziej luzne niż moje i na zimnym i na ciepłym. Dziwna sprawa
[ Dodano: 2016-07-07, 20:49 ]
Dalej walczę z problemem długiego kręcenia za nim odpali. Sprawdzałem wszystko co mi przyszło do głowy. Swiece- nowe, regulator ciśnienia nie jest nigdzie mokry, tak ze chyba nie puszcza. Czujnik temperatury też sprawny.
Mam jeszcze dwa podejrzenia
- Nie wiem czy tak powinno być ale jak auto chodzi i jak odkrecilem korek wlewu oleju to go trochę zasysa i auto trochę nie równo pracuje. ( odmawia nówka, przewody wyczyszczone)
- Druga sprawa to wyciek paliwa w okolicach kosza. Pisałem już o tym w innym temacie i za nic nie mogę znalesc przyczyny. Zastanawiam się czy to też nie będzie przyczyną kiepskiego odpalenia. Może gdzieś ucieka ciśnienie? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-07, 20:12
|
|
|
Podcisnienie pod korkiem oleju to prawidłowy objaw. |
|
|
|
|
krzychuv8
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43 Dołączył: 08 Lip 2015 Posty: 4 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2016-07-07, 20:14
|
|
|
Co do odpalania to stawiam na pompe-paliwo sie cofa
ja tez u siebie w zeszłym roku zmieniałem rozrząd i termostat i okazało sie ze zle mi dobrali termostat w hurtowni zamiast 80*c dostałem 87*c i miałem identyczny problem na postoju |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-07-07, 20:18
|
|
|
Pompa nowa VDO zamontowana w listopadzie.
A co do grzania to na razie nic się niedzieje. Może dla tego że z grubsza wyczyscilem chłodnice jak pisał kolega powyżej
[ Dodano: 2016-07-07, 21:20 ]
Apophis napisał/a: | Podcisnienie pod korkiem oleju to prawidłowy objaw. |
Aha - czyli nowa odma nie była potrzebna- no ale nie zaszkodzi na pewno
[ Dodano: 2016-07-07, 21:21 ]
Przyszło mi jeszcze do głowy rozkręcić rano przewód paliwowy przed listwą. Wtedy będzie wiadomo czy jest ciśnienie |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-07, 20:25
|
|
|
Wepnij tam manometr i sprawdź dla pewności |
|
|
|
|
|
|
|
krzychuv8
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43 Dołączył: 08 Lip 2015 Posty: 4 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2016-07-07, 20:25
|
|
|
można to łatwo sprawdzić
musisz odłączyć powrót z listwy lub przy pompie i niech ktoś Ci pokręci rano a jak paliwo zacznie przelewać po odpaleniu a nie od razu to masz nietrzymający zawór w pompie lub po drodze do pompy jest nieszczelność a co do termostatu to sprawdz jaki masz na fakturze/paragonie. |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-07-09, 16:41
|
|
|
Rano odkrecilem przewód zasilający przed listwą i nie było wogole ciśnienia. Wydaje mi sie że powinno byc cały czas. Tylko teraz w którą stronę ucieka. Do zbiornika czy w listwę?
[ Dodano: 2016-07-13, 20:58 ]
A czy mogę zastosować w celu sprawdzenia jakiś zaworek zwrotny gdzieś przed listwą. Jeśli paliwo się cofa do zbiornika to powinno pomóc.
[ Dodano: 2016-08-22, 21:30 ]
Szukam dalej przyczyny kiepskiego odpalnia.
Tak jak pisałem powyżej -rano przed listwą nie ma w przewodzie nie ma cisnienia(chyba że dobja w momencie kręcenia rozrusznikiem)
Czy jest możliwość że regulator nie utrzymuje ciśnienia i puszcza przelewem-
Czy mozna sprawdzić jakos regulator? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-08-24, 21:18
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | Rano odkrecilem przewód zasilający przed listwą i nie było wogole ciśnienia. |
Tam nie będzie fula cały czas.
kryhawrc napisał/a: | Czy mozna sprawdzić jakos regulator? |
- Patrzysz czy w przewodzie od podciśnienie nie ma paliwa
- Mierzysz ciśnienie paliwa po ściągnięciu wężyka podciśnienia
kryhawrc napisał/a: | Wydaje mi sie że powinno byc cały czas |
Gdzieś wrzucałem dane ile ma być i był taki pkt gdzie mierzyło się ciśnienie w układzie po 15min albo 30 i miało nie byś mniej jak 3,5bar. Już nie pamiętam do końca. |
_________________
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-08-25, 14:59
|
|
|
W regulatorze nie ma paliwa, weżyk zasysa powietrze. Pompa paliwa jest pół roczna(oryginal VDO) Paliwa ciąle max(najmniej 3/4)
Zrobiłem przedwczoraj test- zaślepiłem przewód paliwowy przed listwą-bez zmian
Wczoraj za listwą(za regulatorem) to samo
Jest jeszcze jakiś trzeci-choć nie wiem od czego bo nie moge nawet w etce rysunku znaleśc. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-08-26, 05:11
|
|
|
Jak często tankujesz, może paliwo zwietrzałe.
Wlewałeś przed odpaleniem kilka litrów paliwa do zbiornika ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|