Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-08, 07:17
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | Dla testu zalejcie ponad polowe baku tak by paliwo mimo wszystko bylo w koszu.Druga opcja to gdy nie odpala dolac te 2-3 litry i znow sprawdzic |
U mnie nie pomaga to. Czasami jest tak, że nawet jak wskazówka leży i bida piszczy w zbiorniku to pali od strzału rano
Podejrzewam u siebie problem z TPS-em chyba, że znowu jakieś gryzonie się do czegoś dobrały i raz jest styk a raz nie. Kable od sond im najlepiej smakują. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-08, 07:28
|
|
|
A może zaworek jałowych się klei? Kiedyś miałem tak w MB. Na zimnym musi się sporo otworzyć a ciężko/wolno chodził i się źle otwierał przez co odpalał kulawo/wcale. Warto by było zerknąć czy na zimnym silniku otwiera się podczas kręcenia tak jak powinien. Na ciepłym było już mu lżej a i otwiera się mniej. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-09-08, 15:33
|
|
|
Taki tam filmik z odpalaniaFilmik |
|
|
|
|
miankowy
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: jest
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8
Wiek: 53 Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 2016-09-08, 16:35
|
|
|
moim skromnym zdaniem zrób tak: odłącz akumulator na noc - następnie uruchom rano silnik i sprawdź czy przypadkiem się nie polepszyło.Jeśli nie to pisz będę Ci mówił jakie kroki diagnostyki wykonać.Napisz tylko czy masz dostęp do jakiegoś diagnoskopu aby czytać na bieżąco parametry. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-09-08, 17:44
|
|
|
miankowy napisał/a: | odłącz akumulator na noc - następnie uruchom rano silnik i sprawdź czy przypadkiem się nie polepszyło. |
Odłączałem już nie raz-bez rezultatu
miankowy napisał/a: | masz dostęp do jakiegoś diagnoskopu aby czytać na bieżąco parametry |
Tak mam VAGa tak ze nie bedzie problemu
mdamian napisał/a: | Przed odpaleniem po dłuższym postoju włącz zapłon z 2 razy i poczekaj, aż pompa się wyłączy , za trzecim razem spróbuj odpalić . |
Żadnych błedów w sterowniku nie ma!!!
Tak jak pisałem powyżej w moim aucie pompka podaje paliwo w momencie krecenia rozrusznikiem. Ale jak tez wspomniałem podłaczyłem pompke na krótko przed odpaleniem i nic to nie dało |
|
|
|
|
|
|
|
miankowy
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: jest
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8
Wiek: 53 Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 2016-09-08, 18:01
|
|
|
po mojemu problem leży nie w ciśnieniu paliwa a w czasie otwarcia.
sprawdź w momencie uruchamiania jakie jest ciśnienie na listwie - manometr, jakie są czasy otwarcia, jaką odczytujesz temperaturę z ECT i czy przypadkiem nie ma problemu z immo
miałem taki przypadek z D2 że gasła zaraz po uruchomieniu i tak raz,dwa,kilka a innym razem paliła od kopa |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-09-08, 18:13
|
|
|
1-Rozumiem że rozkręcić przewód zasilający-wkręcić nanometr i odczytać ciśnienie
2-Jak odczytać czasy otwarcia?
3-Jak odczytac temperature ECT?
[ Dodano: 2016-09-08, 19:57 ]
Niestety profesionalnego sprzętu do pomiaru nie posiadam na miejscu, ale mam nanometr do powietrza(myśle że też bedzie dobry) Podłaczyłem węzyk na łaczeniu koło filtra paliwa(bo nie miałem takiej przejściówki z gwintem) i pominołem 25 centymetrów-ale chyba to nie problem i pokręciłem 1-2 sek.-nanometr pokazał ponad 4 bary
|
|
|
|
|
|
|
|
miankowy
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: jest
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8
Wiek: 53 Dołączył: 16 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 2016-09-08, 19:53
|
|
|
czyli ciśnienie paliwa jest
ECT to czujnik temperatury - odczyt wskazań za pomocą testera
odczytaj też temperaturę jaką widzi sterownik "na zewnątrz"
czasy otwarcia lub dawki paliwa - to albo czas otwarcia wtryskiwacza lub ilość paliwa (nie wiem jak odczytuje Twój tester) ja u siebie w warsztacie mam maca 50 gutmana i delfaja i nie pracuję na vcds-ach, więc może ktoś obeznany podpowie |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-09-09, 15:21
|
|
|
Sprawdziłem dzis przed odpaleniem temperature.
Na zegarach 23 stopnie
W bloku 001 -21 stopni
W bloku 004 -21 i 33 stopnie
[ Dodano: 2016-09-09, 16:28 ]
W bloku 001 pozycja 2 -temperatura silnika
W bloku 004 pozycja 2 to temperatura płynu chłodniczego 4 to temperatura powietrza wlotowego.
Czyli tutaj też jest dobrze |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-09, 19:39
|
|
|
u mnie się poprawiło
nie wiem na jak długo ale jest ok
Zastanawiam się nie pali bo nie ma paliwa czy ma za dużo jego i jest zalewany |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-09-09, 20:07
|
|
|
Jak by miał za dużo to po odpaleniu raczej zakopciłby i było by czuć paliwo
Tak myśłe |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-09-10, 00:00
|
|
|
Odpalanie musi trafić składem w punkt jeśli silnik nie załapie od razu to się szybko zalewa i sprawa zaczyna się przeciągać.
Generalnie leje się dużo paliwa i musi być dużo powietrza - stąd wspominałem aby sprawdzić regulator jałowych bo on otwiera się mocno.
Sterownik leje paliwo w ilości zależnej od temepratury - więc ważny jest precyzyjny pomiar.
Jeśli po kręceniu świece są mokre, iskra jest - to szukał bym braku powietrza.
Podłączył bym oscyloskop/ rejestrator pod wtryski aby zobaczyć jakie czasy otwarcia są wtedy kiedy pali i nie pali.
Nie wiem jak zachowa się sterownik jeśli podczas odpalania lekko doda się gazu. Wtedy można by zweryfikować moją teorię o braku powietrza. Może on jednak wtedy też i odcinać paliwo.
Zerknął bym w VCDS jakie on czasy wtrysku serwuje, czy synchronizacja jest odrazu. W polifotwych sterownikach zapamiętywana jest pozycja silnika po zgaszeniu by szybciej synchronizować zapłony przy odpalaniu. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-10, 05:39
|
|
|
może być jeszcze wspaniały sterownik brc
który tak może robić |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-09-10, 20:48
|
|
|
pepi napisał/a: | może być jeszcze wspaniały sterownik brc
który tak może robić |
Gaz dołączony całkowicie.
Ukaniu Cytat: | chętnie zrobię wszystkie możliwe pomiary tylko powiedz jak? |
|
|
|
|
|
|