Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Kiepsko pali zimny/ wysoka temperatura  
Autor Wiadomość
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-09-10, 21:25   

Jak opiszę moje rozwiązanie problemu to będzie to armata na muchę ;-), tak kiedyś walczyłem z trochę innym też upierdliwym problemem ale w MB.
Do silnika został podłączony analizator/ rejestrator stanów logicznych, zapisywane były sygnały z czujników wałków i wału, wtrysków, zapłonu. Analizator sam w sobie nie ma takich możliwości więc powstał układ zmieniający wszystkie poziomy do akceptowalnych przez stary analizator stanów TTL.
W ten sposób znalazłem pewien problem z wpadniem silnika w tryb awaryjny.
W przypadkach beznadziejnych ten sposób jest niezastąpiony bo widać dokładnie czym i jak karmiony jest silnik. Tylko, że to zadanie z gwiazdką dla elektronika z lutownicą.

Nie mam doświadczenia z VCDS w audi - ale musi być w nim widać kiedy zaczyna widzieć, że silnik się obraca, że wchodzi w tryb rozruchu i podaje czasy wtrysków oraz wyprzedzenie zapłonu.

Wracając do rozruchu sprawdził bym jeszcze czy wtryskiwacze nie sączą paliwa bo jak w kolektorze staną pary paliwa to też znów z odpaleniem są trudności.

To takie filozofowanie ale innej drogi nie ma, chyba że ktoś już problem rozwiązał i ma gotową receptę.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-11, 11:56   

[quote="kryhawrc"]
pepi napisał/a:
może być jeszcze wspaniały sterownik brc :]
który tak może robić

Gaz dołączony całkowicie.
elektrycznie też ?
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-11, 16:14   

bezpiecznik wyciagnalem <bezradny>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-11, 19:41   

<boisie>
a co ci to da
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-11, 20:48   

Fizycznie dołączony i elektrycznie poprzez bezpiecznik. Nie znam innego sposobu i Noe wiem czy mi to coś da. Próbuję wszystkiego.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-12, 05:43   

auto odpala z mapy do tego są potrzebne paliwo otwarcie wtrysków i iskra
i coś tu jest nie tak .
Rozumiem że to wszystko musi się zgrać .
I tutaj na drodze jest ciało obce w postaci sterownika lpg niby ma sygnały przekazywać ale jak tu jest coś nie tak ?
i za drugim razem puszcza odpowiedni sygnał ?
To są tylko przypuszczenia ale trzeba czegoś się czepić
wystarczy wpiąć kość sterownika lpg i drutem zewrzeć piny od wtryskiwaczy czyli 8x2
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-12, 06:54   

Z mapy po korektach.Przestaw LPG tak by dlugoterminowe poszly w okolice + - 10% i wiecej a masz gwarantowane emocje przy odpalaniu
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-09-13, 08:52   

A może to zawór EVAP? Może jest otwarty całkowicie, co równa się zasysaniu dużej ilości lewego powietrza (niby z oparami benzyny), czego jak wiemy zimny silnik nie lubi ;)
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-13, 15:32   

krisker napisał/a:
A może to zawór EVAP? Może jest otwarty całkowicie, co równa się zasysaniu dużej ilości lewego powietrza (niby z oparami benzyny), czego jak wiemy zimny silnik nie lubi ;)


To ten do odpowietrzania zbiornika?
Kolega w A6 ma chyba z nim problem-bo jak zakręci zbiornik auto kiepsko odpala-odkręci korek, lub wyciągnie -pali od kopa.
U siebie też próbowałem ale nie pomogło
Jak sprawdzić ten zawór?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-09-14, 07:15   

Najlepiej olać sam zawór i zatkać wąż idący w stronę kolektora ssącego/przepustnicy.
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-09-14, 14:47   

krisker napisał/a:
Najlepiej olać sam zawór i zatkać wąż idący w stronę kolektora ssącego/przepustnicy.

Zrobiłem tak jak pisałeś-zaślepiłem przewód-zobaczymy jutro-mam nadzieje <hmm>

[ Dodano: 2016-09-15, 16:39 ]
No i du..a. Niestety ale to też nie pomogło. <onie>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-15, 19:51   

bo to wiadomo że nie to
przy zapalaniu to powietrze aż tak nie miesza
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-09-16, 06:27   

Przy zapalaniu na zimno lewe powietrze bardzo miesza.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-09-16, 07:01   

Zwykle przy odpalaniu cylindry są praktycznie napełniane w 100% więc dodatkowe powietrze nie szkodzi bardzo - to w teorii. Jak miałem jakiś problem to zwykle związany z chwilowym zalewaniem - za dużo paliwa - za mało powietrza. Problem z dziurami może być ale taki, że sterownik naliczy sobie jakieś korekty LTFT do których potem odniesie się dawkując paliwo.
Ja nadal nie wiem jak się otwiera zawór powietrza przy kręceniu na zimno u kolegów w problemami...
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-16, 08:06   

kryhawrc napisał/a:
Ja również -ale jak sam zauważyłeś u niektórych pompa podaje po zapłonie u nie których nie-nie wiem od czego to jest uzależnione

[ Dodano: 2016-09-07, 19:15 ]
Zaczełem wszystko jeszcze raz od początku bo szlak jasny mnie trafia
Odłączyłem wczoraj listwy od gazu całkowicie jak i weżyk odpowietrzenia
-nie odpala
-Wpadłem dziś na pomysł żeby na krótko podłączyć pompę paliwa przed kręceniem(słychać w listwie jak paliwo sie przelewa)
-i nadal du..a. <boisie> <bezradny>
Teraz to po kręceniu tych 2-3 sekund załapie, ale zaraz gaśnie(tak jakby ze 3 gary chciały-reszta nie)
I po następnym przekręceniu kluczyka pali dobrze. I można tak ze 100 razy i odpali od strzała.
Dopiero jak postoi więcej jak 5-6 godzin problem się powtarza.
O co tu chodzi????


Proponuje zainteresowac sie regulatorem cisnienia paliwa na listwie. Tam jest zawór zwrotny który ma za zadnie trzymac paliwo w układzie. Jesli jest uszkodzony to paliwo schodzi do zbiornika. Po przekreceniu zaplonu pompa załacza sie na kilka sekund, spreza paliwo z powietrzem i sie wyłacza. Odpalasz silnik, on załapuje na chwile (na kilka cylindrów) i radosnie gasnie. Kolejne odpalenia przepychaja powietrze i juz jest ok. A jak postoi pare godzin to sytuacja sie powtarza. Niestety ten układ nie ma zadnej diagnostyki - brak jakiegokolwiek czujnika.

Pozdrawiam
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.