Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 d3 4.2 MPI by Korton  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-12-26, 22:15   

Korton napisał/a:
Co do mocy, to nie wiem, tutaj na forum pisano o ograniczeniu mocy przez kompa jesli poduszka jest padnieta, co by jej bardziej nie nadwyrezac.

W D2 miałem cały czas błąd z prawą poduszką silnika. Winowajcą okazała się wypięta wtyczka, jednak po naprawie nie odczułem przypływu mocy tylko czuć mniej pracę silnika przy większych prędkościach. W D3 powinno być podobnie.
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-12-26, 23:51   

JIMM napisał/a:
co to jest moduł poduszki?co ty tam wpiąłeś...jest tylko wtyczka dwupinowa.

Moduł nie moduł ale dobrze zrobił.
Już pisałem tu kiedyś - w następnych rocznikach D3 (nie pamiętam od którego dokładnie) przednia poduszka już nie jest elektrycznie diagnozowana i została wycięta z programu sterownika silnika. Do aut z diagnozą tej poduszki (fachowo mówiąc "wspornik momentu obrotowego") w miejsce starej montujesz zwykłą gumową wkładkę a do wtyczki podpinasz ten adapter (czy też "moduł" jak to kolega nazwał) <okioki>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-29, 14:03   

Poprawiona instalacja LPG, wywalono jeden reduktor KME GOLD, wtryski magic, w to miejsce zalozone dwa reduktory AC R01, wtryski Hana niebieskie. Dodatkowo poprawione umiejscowienie wtryskow w kolektorze, zrobiona kompensacja. Jeden z lepszych fachowcow w Krakowie to robil, wiec mysle, ze bedzie smigac ok, w sumie nic z poprzednia instalacja sie nie dzialo powaznego, ale check mnie denerwowal :)

[ Dodano: 2014-01-29, 21:13 ]
Tak to wyglada po poprawkach:

 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-01-29, 21:57   

o całkiem ładnie ktoś to upakował widzialem juz wiele d3 z LPG i zazwyczaj wyglada to dość nieestetycznie , a powiedz kolego co powodowało check-a ?

masz stary reduktor KME gold czy został u gazownika?
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-29, 23:36   

Stary sprzet zabralem, montowany w grudniu 2011r, przbieg ok 20tys km. Bede chcial to sprzedac.

Check byl spowodowany uboga mieszanka z powodu montazu jak i pewnie sprzetu, ktory nie byl w stanie obsluzyc 335KM.
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-02-07, 10:55   

Kolego pięknie Ci zrobili tą instalkę LPG. Jak się nazywa ten trójnik od wtrysków albo gdzie można kupić bo chce też u siebie tak zrobić?
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-07, 11:29   

emdzej napisał/a:
Kolego pięknie Ci zrobili tą instalkę LPG. Jak się nazywa ten trójnik od wtrysków albo gdzie można kupić bo chce też u siebie tak zrobić?


Niestety nie mam pojecia, ale bede 14 lutego na kontroli instalacji po przerobkach i moge zapytac. Ewentualnie mozesz wiecej informacji uzyskac na lpg-forum (udziela sie tam gosc ktory mi montowal Piotr Ficek)
 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 471
Skąd: Skawina
Wysłany: 2014-02-07, 17:49   

Też montował Mi Piotrek polecam.
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
nikoa4 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 245
Skąd: Uk
Wysłany: 2014-02-08, 22:58   

a jaki jest nr tego adapteru,do wspornka mometu obrotowego?
moze zamiast wymieniac ten wspornik,wystarczy podpiac ten adapter.zeby komp widzial sprawna poduche.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-09, 09:51   

nikoa4 napisał/a:
a jaki jest nr tego adapteru,do wspornka mometu obrotowego?
moze zamiast wymieniac ten wspornik,wystarczy podpiac ten adapter.zeby komp widzial sprawna poduche.


Numeru nie znam, ale jak podjedziesz do ASO to beda wiedzieli o co chodzi.
Napewno adapter wystarczy by komp widzial, ze wszystko ok, ale sama poduszka jesli jest na wykonczeniu, to pasowalo by ja tez wymienic. Ja mialem padnieta lewa, adapter zalozylem przy okazji.
 
 
nikoa4 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 245
Skąd: Uk
Wysłany: 2014-02-09, 13:34   

ale ty mowisz o poduszkach silnika,sa dwie po jednej na strone.
a mi chodzi o wspornik mometu obrotowego[to poduszke widoczna po otwarciu maski,po lewej stronie,z przodu silnika]
pytalem kiedys o ten blod tego wspornika,w aso i nic mi nie zaproponowali?
tylko gosciu powiedzial ze byla akcja serwisowa na ta poduszke.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-02-09, 14:04   

nikoa4 napisał/a:
ale ty mowisz o poduszkach silnika,sa dwie po jednej na strone.
a mi chodzi o wspornik mometu obrotowego[to poduszke widoczna po otwarciu maski,po lewej stronie,z przodu silnika]
pytalem kiedys o ten blod tego wspornika,w aso i nic mi nie zaproponowali?
tylko gosciu powiedzial ze byla akcja serwisowa na ta poduszke.

Ta poduszka nie jest podłączona do systemu, diagnoza organoleptyczna. Ma zapobiegać wykręcaniu silnika przy przyśpieszaniu i hamowaniu przy przednim napędzie.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-02-09, 21:29   

pebo napisał/a:

nikoa4 napisał/a:
ale ty mowisz o poduszkach silnika,sa dwie po jednej na strone.
a mi chodzi o wspornik mometu obrotowego [to poduszke widoczna po otwarciu maski,po lewej stronie,z przodu silnika]

Ta poduszka nie jest podłączona do systemu, diagnoza organoleptyczna. Ma zapobiegać wykręcaniu silnika przy przyśpieszaniu i hamowaniu przy przednim napędzie.

Ależ oczywiście, że przednia poduszka czyli tzw. wspornik momentu obrotowego jest podłączony do systemu i jest elektrycznie diagnozowalna - tak jest w pierwszych rocznikach D3-ki.
W rocznikach późniejszych Audi zrezygnowało z poduszki "elektrycznej" na rzecz zwykłej gumowej wkładki - jednocześnie w sterowniku silnika z programu wycięto jej diagnozę.
Adapter o którym powyżej mowa przeznaczony jest właśnie do aut z początku produkcji gdzie sterownik silnika posiada jej diagnozę i wywala jej błąd.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2014-02-09, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-09, 21:30   

nikoa4 napisał/a:
ale ty mowisz o poduszkach silnika,sa dwie po jednej na strone


Tez o tym pisze, moze za duzy skrot myslowy, chodzilo mi, ze lewa poduszke wymienilem i adapter do srodkowej/przedniej (wspornik momentu) wlozylem przy okazji.
 
 
nikoa4 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 245
Skąd: Uk
Wysłany: 2014-02-09, 23:39   

teraz jest jasnosc,he he.
a moze ktos wie od ktorego roku przestali montowac elektryczna poduche?
[mowa caly czas o wsporniku]
bo znalazlem na niemieckim ebay z modelu 2007 4.2 to juz bedzie fsi,ale poducha powinna byc taka sama.pytanie tylko czy bez wady?
karton gdzie kupiles ten adapter?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.