Autor |
Wiadomość |
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-08-12, 20:12
|
|
|
Udalo sie otworzyc maske, zgodnie z instrukcja kolegi Dworek http://www.a8team.pl/topics17/6368.htm
Na szczescie uwala mi sie linka przed rozgalezieniem (czarna skrzyneczka).
Musze zamowic nowa linke, narazie zrobilem awaryjne otwierania (na sznurki), sznurki schowane za grilem - przyda sie, jesli kiedy milby problem sie powtorzyc. |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-22, 22:20
|
|
|
Wymieniona pompa wspomagania i wszystkie klocki hamulcowe.
(To w czerownym kolku, to juz zamontowana pompa)
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-09-23, 01:01
|
|
|
Good job.
A tak na przyszłość podpowiem, że łatwiej by było nie rozkręcać tych chłodnic od siebie.
Wystarczy odpiąć obie rury wodne po stronie pasażera + jedną po stronie kierowcy pod kompresorem klimatyzacji + kostki od wentylatorów i cały ten zespół chłodnic z wentylatorami odsunąć na lewą stronę auta - wtedy masz cały przód silnika prawie jak na dłoni
No chyba, że robiłeś też coś stricte z chłodnicami ale nic o tym nie piszesz i po zdjęciach nie widać dlatego piszę jw. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-23, 08:52
|
|
|
FOSS napisał/a: | Good job.
A tak na przyszłość podpowiem, że łatwiej by było nie rozkręcać tych chłodnic od siebie.
Wystarczy odpiąć obie rury wodne po stronie pasażera + jedną po stronie kierowcy pod kompresorem klimatyzacji + kostki od wentylatorów i cały ten zespół chłodnic z wentylatorami odsunąć na lewą stronę auta - wtedy masz cały przód silnika prawie jak na dłoni
No chyba, że robiłeś też coś stricte z chłodnicami ale nic o tym nie piszesz i po zdjęciach nie widać dlatego piszę jw. |
Pierwsza chlodnice odkrecilismy bo nam cos blokowalo i chcielismy zobaczyc co, pozniej sie okazalo, ze to wlasnie te 2 weze po stronie pasazera. Swoja droga, mechanik niezle zbesztal inzynierow audi, bo odpiac te weze i pozniej spowrotem je zapiac to niezla masakra - brak dojscia do sprezynek blokujacych weze. Za drugim razem juz by bylo znacznie latwiej. |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-12-05, 22:03
|
|
|
Audi stoi pod salonem BMW, a ja mam na kilka dni do testow X5 3.0d 258KM
Co moge powiedziec, juz wiem, ze mi nie pasuje tak samo jak s-max. Jednak musze siedziec blisko asfaltu, ogladanie swiata z gory mnie nie kreci.
Na duzy plus:
- skrzynia, 7 biegow, poczciwy tradycyjny automat, zadna tam dwusprzeglowka, ale dziala wysmienicie, w trybie sport swietnie redukuje
- silnik, kilkoma dizlami jezdzilem (wszystkie 4 cylindowki), ale ten jest naprawde ok, osiagi zblizone do A8, przy wyzszych predkosciach autostradowych troche traci juz impetu, ale zdecydowanie wystarczajaco.
OK:
- zawieszenie, komfort jest, ale sztywnosc tez da sie poczuc
- ogolna zwartosc samochodu, no ale nowka z przebiegiem mniej niz 5tys km
Minus:
mimo foteli jakis lepszych (sporty/komfoty) brak regulacji jakiejkolwiek odcinka ledzwiowego
W porownaniu do A8:
- skora lepsza w A8
- fotele wygodniejsze w A8
- skrzynia bije na glowe ta z audi
- silniki, raczej remis...chodz nie wiem czy jakby tego dizla z BMW przelozyc do A8 to nie bylby szybszy (a moze to skrzynia taka robote robi), takie X5 jest ze 300kg ciezsze od audi
- BMW ma kilka bajerow z dziedziny bezpieczenstwa wiecej: kontrola przekraczania pasa, ostrzega przed zbyt szybko sie zblizajacym samochodem - tzn kiedy my za szybko kogos doganiamy, nie wiem czy hamuje automatycznie. W kazdym razie widac uplyw ponad 10 lat i jak technika i wspomagacze poszly do przodu
- pomijam kwestie kosztow, ale nie zamienilbym sie, a gdyby moje audi tak odmlodnialo to juz w ogole nie ma tematu |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-18, 00:18
|
|
|
Korton napisał/a: | Wymieniona pompa wspomagania i wszystkie klocki hamulcowe.
(To w czerownym kolku, to juz zamontowana pompa)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek |
Ladna rozpierducha jakby talib granatem zapodal <jezyk> |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-18, 08:15
|
|
|
dracus6662 napisał/a: |
Ladna rozpierducha jakby talib granatem zapodal <jezyk> |
Jesli chodzi o porzadek w warsztacie, coz moj mechanik ma taki styl, o dziwo ogarnia to wszystko i wie co gdzie lezy Co do roboty w aucie, takie podjescie fajne jest, by ta popmpe zmienic. |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-18, 09:31
|
|
|
Zaje..... ste dojscie obym nie musial robic tego tez na parkingu pod blokiem
Efekt w garzau jakby tajfuj przeszedł |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-19, 22:07
|
|
|
Przebieg 178 tys km, zmienione filtry, olej i zalozone tuleje stabilizatora. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-12-22, 22:28
|
|
|
Dawno nic nie pisalem. Po 3 latach w miare bezproblemowej jazdy (oprocz wymiany pompy wspomagania i pompy paliwa) przyszedl czas na inwestycje.
Zrobione w ciagu miesiaca:
- rozrzad (206 tys km)
- wszystkie rolki, uszczelniacze walkow itp
- swiece
- pasek osprzetu
- pompa wody
- olej, filtry i inne drobiazgi
cena 3200zl z robocizna
dzis:
- uszczelki pod deklami zaworow (wyciek oleju)
- lozyska kol przednich x2
- tuleje wahacza gornego x2
- wahacz gora przod x2
- laczniki stabilizatora x2
- koncowki kier x2
- drazek kier x2
- czujnik abs x1
- zbieznosc
- + drobiazgi
cena 2800zl z robocizna
Ogolnie nie jest zle, troche sie tego nazbieralo i przyszla kumulacja. |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2017-12-23, 16:11
|
|
|
u mnie to samo było ,pompa wspomagania i paliwa były do wymiany.
poza tym standardowy serwis
Teraz się cieszę że D2 nie kupiłem ,jak szukałem to miałem taką myśl ,po tym czasie nie żałuję decyzji:)
Dalej życzę bezawaryjności |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-06-15, 09:54
|
|
|
Pora zmienic samochod na cos znacznie nowszego, tak, ze wkrotce auto na sprzedaz i wystawie ogloszenie. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2018-06-15, 11:01
|
|
|
Zaktualizuj fotki bo się nie otwierają - żeby przyszły szczęśliwy mógł zobaczyć co to za auto . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-06-19, 05:05
|
|
|
Wczoraj wieczorem nowy wlasciciel go zabral, bede milo pamietal ten samochod. |
|
|
|
|
|