Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 d3 4.2 MPI by Korton  
Autor Wiadomość
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-06, 22:37   A8 d3 4.2 MPI by Korton

Witam

Po dwoch miesiac poszukiwan, wreszcie kupilem a8. Minelo kilka dni odkad ja mam, ale juz wiem, ze to jest to, czego szukalem. Wczesniej mialem niezlego wsciekacza 9-3 ss 2.0T aero po programie, wydaje mi sie ze moglby nawiazac walke z 4.2 v8. Pozniej s-maxa 2.5T, ale dwojka dzieci wyrosly z wozko i nie potrzebowalem juz przepastnego bagaznika na dwa wozki i zaczalem poszukiwania czegos duzego i mocnego. Wybralem a8 :)

A8 kupilem w Tychach od drugiego wlasciciela, rok produkcji 2003, pierwsza rejestracja 2004.
Od poczatku serwisowane w polsce. Przebieg 143 tys km potwierdzone w ASO. Wersja dosc bogata, ale ze standardowymi fotelami. Z lepszych bajerow, skora na tunelu i uchwytach drzwi, bose, podwojne szyby, odpalanie bezkluczykowe, solar, klimatronic 4-strefowy, grzane fotele + kanapa, pakiet oswietlenia dodatkowego wnetrze, doswietlanie zakretow, roleta tylna, lopatki w kierownicy, webasto, pelna regulacja foteli elektryczna (odcinek ledzwiowy, zaglowki, wysokosc pasow), elektycznie podnoszona klapa bagaznika, zalozony gaz poltora roku temu (przbieg na gazie ok 15 tys km).

Po kilku dniach mialem mala przygode. Jak kupowalem auto, na bagnecie bylo troche powyzej min oleju. Pojezdzilem troche (zrobilem pewnie ok 500km, glownie autostrada dynamicznie). Dzis chialem otworzyc maska (ciezko sie otwierala) i cos strzelilo. Pomyslalem, no trudno i tak daje ja do warsztatu na maly przeglad, to mi to naprawia. Wyjechalem w trase i na autostradzie komunikat: olej na minimum. Spokojnie juz z 50km do domu i problem. Jak zrobic dolewke skoro nie moge otworzyc maski. Poczytalem a8team, zdjalem lewe kolo, ale dojscie do malej skrzynki gdzie linki sie rozgaleziaja niemozliwe. Rozebralem dolna czesc deski rozdzielczej kierowcy i za linke udalo mi sie otworzyc maske (poszla plastikowa wajcha od otwierania maski). Raczke do otwierania naprawilem, wszystkie linki naoliwione i juz lekko chodzi. Sam mechanizm otwierania, hmm troche audi ze swoja jakoscia dalo ciala, delikatne to.

Kilka zdjec (zaktualizowane 2018r):




























































Oby tylko, nie stoila fochow :)
 
 
Druss 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 290
Skąd: Grodzisk Maz
Wysłany: 2013-10-06, 22:48   

Gratuluje zakupu.
Wygląda zacnie.

Wymien oleje, filtry i ciesz się z jazdy ;-)
_________________

 
 
orkaskawina 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 467
Skąd: Skawina
Wysłany: 2013-10-08, 17:12   

Gratuluje zakupu

wciąż się nie mogę nacieszyć swoją :d oby tak nam zostałoooooo.
_________________
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-22, 09:36   

Czy ktos moze mi rozkodowac VIN:
* (juz mam odkodowany)

Z gory dzieki.
Ostatnio zmieniony przez Korton 2013-10-29, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-22, 10:59   

Zadzwoń do najbliższego serwisu CCCO i Ci rozkodują za friko. Dodatkowo będziesz wiedział czy masz do przeprowadzenia akcję serwisową na koszt serwisu.
_________________
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-22, 18:10   

Juz uzyskalem pelne info dotyczace nr VIN, bardzo dziekuje Michalowi.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2013-11-19, 22:08   

Fajna sztuka :-) jedynie szkoda tych foteli, że nie comforty bądź sporty, ale to zawsze można zmienić jak auto warte :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2013-11-19, 22:24   

Fajna sztuka , gratulacje i bezawaryjnej jazdy.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-11-19, 22:32   

Fajna furka i najważniejsze, że zadbana. Obyś był z niej jak najdłużej zadowolony, bo auto naprawdę niesamowicie komfortowe, ma swój urok i pewien klimat. Więc ciesz się z użytkowania i udzielaj się na forum. Pozdrawiam
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-19, 22:48   

Narazie jestem bardzo zadowolony, zakoczyla mnie trakcja - nigdy nie mialem auta z napedem na 4 kola. Komfort i cisza tez klasa. Jesli nie zacznie mnie ruinowac finansowo zamierzam ja dlugo trzymac.

Oczywiscie jakis pakiet po zakupowy musze zrobic, do wymiany:
lew poduszka silnika
przeplywomierz
klocki hamulcowe tyl
chyba tylne tarcze tez do wymiany, bo przy hamowaniu z duzych predkosci bucza hamulce, ale zero bicia na kierownicy - wiec podejrzewam ze to tyl

[ Dodano: 2013-11-30, 20:18 ]
Dzisiaj wymieniona poduszka lewa silnika, swiece, filtr paliwa, wpiety modul do przedniej poduszki silnika, wymienione gumy stabilizatora od S8 d2 i pare innych drobiazgow.

Co najwazniejsze, moc wrocila, czuc to zwlaszcza przy wyprzedzaniu. Nastala kompletna cisza w zawieszeniu - spodziewalem sie, ze skrzypienie ustanie, ale slychac bylo stuki w zawieszeniu i mile sie zaskoczylem, jak po wymianie nastala cisza. Dodam, ze gumy ktore wyjeto byly juz rozpolowione na pol i w kiepskim stanie.

Na ta chwile, mam wszystko zrobione i tylko jezdzic.
 
 
cerbera 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 44
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-12-17, 09:02   

Bardzo ładny kolorek. Radości ;-)
_________________
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2013-12-22, 15:53   

Korton napisał/a:
Narazie jestem bardzo zadowolony, zakoczyla mnie trakcja - nigdy nie mialem auta z napedem na 4 kola. Komfort i cisza tez klasa. Jesli nie zacznie mnie ruinowac finansowo zamierzam ja dlugo trzymac.

Oczywiscie jakis pakiet po zakupowy musze zrobic, do wymiany:
lew poduszka silnika
przeplywomierz
klocki hamulcowe tyl
chyba tylne tarcze tez do wymiany, bo przy hamowaniu z duzych predkosci bucza hamulce, ale zero bicia na kierownicy - wiec podejrzewam ze to tyl

[ Dodano: 2013-11-30, 20:18 ]
Dzisiaj wymieniona poduszka lewa silnika, swiece, filtr paliwa, wpiety modul do przedniej poduszki silnika, wymienione gumy stabilizatora od S8 d2 i pare innych drobiazgow.

Co najwazniejsze, moc wrocila, czuc to zwlaszcza przy wyprzedzaniu. Nastala kompletna cisza w zawieszeniu - spodziewalem sie, ze skrzypienie ustanie, ale slychac bylo stuki w zawieszeniu i mile sie zaskoczylem, jak po wymianie nastala cisza. Dodam, ze gumy ktore wyjeto byly juz rozpolowione na pol i w kiepskim stanie.

Na ta chwile, mam wszystko zrobione i tylko jezdzic.

Moc wróciła pewnie po wymianie poduszki silnika - po wykryciu uszkodzenia komputer obniża moc o spory odsetek. A z tym olejem to jest taka sytuacja, kiedy auto jeździ często na krótkich trasach (na niedogrzanym silniku) a tam masz kawał motora (i to V-ka). Na trasie silnik się rozgrzewa (więc olej także) i odparowują różne kondensaty, w tym także woda (tak tak) i pozostaje sam olej, więc jego poziom ma prawo być niższy. Poza przygodami z maską (czasami tak bywa) uzupełniasz i latasz dalej. Pozdrawiam
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-26, 15:13   

Oderwalem sie od stolu i wybralem sie na wycieczke, dojechalem do wiatrakow i zrobilem kilka fotek:


 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-26, 19:35   

pebo napisał/a:
Moc wróciła pewnie po wymianie poduszki silnika - po wykryciu uszkodzenia komputer obniża moc o spory odsetek

Nie wymyślaj takich kawałów i nie wprowadzaj w błąd...poduszka silnika (tak w uproszczeniu) jak każda inna wypełniona jest olejem w strefie pomiędzy dwoma płaszczyznami podłączonymi do plusa i minusa...jak oleju już nie ma ,dochodzi do zwarcia +/- i świeci żaróweczka tzn wywala błąd i niczego w A8 nie ogranicza <aparat> a zwłaszcza mocy...sprawdzone na własnej skórze i osobiście wymienione <hehe>

[ Dodano: 2013-12-26, 19:38 ]
Korton napisał/a:
wpiety modul do przedniej poduszki silnika

co to jest moduł poduszki?co ty tam wpiąłeś...jest tylko wtyczka dwupinowa.
http://www.a8team.pl/a8-d...hlight=poduszka
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-26, 21:03   

JIMM napisał/a:

Korton napisał/a:
wpiety modul do przedniej poduszki silnika

co to jest moduł poduszki?co ty tam wpiąłeś...jest tylko wtyczka dwupinowa.
http://www.a8team.pl/a8-d...hlight=poduszka


To co wpialem, to modul elektroniczny udajacy podlaczenie do poduszki przedniej silnika, mowe poduszki nie maja juz podpiecia i dokupuje sie modul ktory to symuluje, w ASO cena cos ok 60zl.

Co do mocy, to nie wiem, tutaj na forum pisano o ograniczeniu mocy przez kompa jesli poduszka jest padnieta, co by jej bardziej nie nadwyrezac. Moc napewno wrocila, ale czy to dzieki tej poduszce to nie dam glowy, bo wymienialem jeszcze swiece, przeplywke :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.