Autor |
Wiadomość |
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-22, 21:23
|
|
|
Po zrobieniu swiatel, chyba cos mi prawy za wysoko swieci, ale zrobilem z 50km i nikt mi nie mrugnal, ze oslepiam, ale i tak sie wybiore na sprawdzenie swiatel.
Dlugie
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-22, 21:32
|
|
|
Prawa w dół. Poziom powinien być jednakowy. Teraz mijania świeca dużo za dużo.
Obczaj sobie w moim temacie jak to powinno mniejwięcej świecić |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-03-22, 22:56
|
|
|
Filozofii wielkiej nie ma w tym ustawieniu - ma być po równo czyli tak __/ __/
Po równo to także tak aby nie oślepiać jadących z naprzeciwka co na takiej drodze jak na zdjęciach powyżej w warunkach nocnych bardzo łatwo sprawdzić.
Poza tym warto pamiętać, że prawidłowe ustawienie reflektorów odbywa się przy użyciu programu diagnostycznego typu VCDS czy VAS. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-03-23, 01:09
|
|
|
Cytat: | Poza tym warto pamiętać, że prawidłowe ustawienie reflektorów odbywa się przy użyciu programu diagnostycznego typu VCDS czy VAS. |
samym vcds ? mi z kolei wydaje sie ze swiecą za nisko , zawsze myslałem ze przy xenonnie i samo poziomowaniu nic sie nie adaptuje i ze to sie samo poziomuje
u mnie przy odpaleniu auta zawsze lampy sie podniosą i opuszczą |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-03-23, 02:13
|
|
|
raftor napisał/a: | samym vcds ? |
Nie samym VCDS tylko odpowiednim kluczem + VCDS. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-23, 08:23
|
|
|
FOSS napisał/a: | raftor napisał/a: | samym vcds ? |
Nie samym VCDS tylko odpowiednim kluczem + VCDS. |
Chodzi o kalibracje, ustawienie punktu "0" i od tego punktu samochod bedzie sobie kalibrowal w zaleznosci od np obciazonego tylu, itp |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-23, 09:39
|
|
|
OD kilku lat nie ustawiam na SKP bo światła co swieca na kilka metrów to mi sa w nocy nie potrzebne. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2015-03-23, 09:49
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Jedz na SKP , niech ustawia Ci swiatla na ich maszynie a później zakoduj tą pozycje jako zero |
Obawiam się, że część SKP nie posiada sprzętu diagnostycznego a nawet jak posiadają to nie zawsze mają właściwą wiedzę aby przeprowadzić tą regulację poprawnie.
I gwoli ścisłości... sposób regulacji jaki zaproponowałeś jest błędny i nie odniesie pożądanego skutku |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-03-23, 09:53
|
|
|
a na ile metrów wam świeci xenon mniej wiecej ? może faktycznie powinienem zrobić ustawienie |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-23, 09:59
|
|
|
Stary przepis mówił że światła mijania powinny oświetlac drogę 25-30m przed autem. I tak każde auto ustawiałem by linia odcięcia była nie mniej jak te 25m. Światła odbłysnikowe,halogenowe mają jeszcze poświatę która trza brac pod uwagę a soczewkowy xenon zwykle ma wyraźna granice światłocienia.
Jesli nie masz wzornika to musisz potestować,zmierzyć dokąd snop sięga,sprawdzić na drodze czy nie oślepia a zarazem czy ty widzisz dośc komfortowo.
Dawniej na SKP ustawiali mi swiatła i było poprawnie teraz to już jak bedzie 15m to maximum. |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-23, 10:17
|
|
|
Apophis napisał/a: | Stary przepis mówił że światła mijania powinny oświetlac drogę 25-30m przed autem. I tak każde auto ustawiałem by linia odcięcia była nie mniej jak te 25m. |
Cos malo 25-30m.
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, światła mijania (popularnie zwane krótkimi) powinny oświetlać drogę co najmniej 40 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza. W przypadku świateł drogowych (tzw. długich) przepisy mówią o zasięgu minimum 100 m. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-23, 10:26
|
|
|
Z ręką na sercu ci mogę przysiąc że mierzyłem snopy po ustawieniach na SKP i nie przekraczały 15-17m Jesli przepis aktualny jest wydłuzony to ustaw 30-35 i sprawdź jak to się ma w praktyce. U mnie wystarcza |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-03-23, 12:17
|
|
|
Korton napisał/a: | Cos malo 25-30m.
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, światła mijania (popularnie zwane krótkimi) powinny oświetlać drogę co najmniej 40 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza. W przypadku świateł drogowych (tzw. długich) przepisy mówią o zasięgu minimum 100 m. |
z tego co napisałeś (powinny oświetlać drogę co najmniej 40 m) to mogłyby świecić 80m...150m...300m""
DODANO:
FOSS napisał/a: | michalwruszak napisał/a: | Jedz na SKP , niech ustawia Ci swiatla na ich maszynie a później zakoduj tą pozycje jako zero |
|
Obawiam się, że część SKP nie posiada sprzętu diagnostycznego a nawet jak posiadają to nie zawsze mają właściwą wiedzę aby przeprowadzić tą regulację poprawnie.
I gwoli ścisłości... sposób regulacji jaki zaproponowałeś jest błędny i nie odniesie pożądanego skutku [/quote]
nie odniesie żadnego efektu - michalwruszak nie wie o czym pisze |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-23, 13:04
|
|
|
panton napisał/a: | Korton napisał/a: | Cos malo 25-30m.
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, światła mijania (popularnie zwane krótkimi) powinny oświetlać drogę co najmniej 40 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza. W przypadku świateł drogowych (tzw. długich) przepisy mówią o zasięgu minimum 100 m. |
z tego co napisałeś (powinny oświetlać drogę co najmniej 40 m) to mogłyby świecić 80m...150m...300m"" |
Nie jest to moj wymysl, tylko z atykulu o swiatlach - takie sa przepisy. |
|
|
|
|
|