Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 vs ...  
Autor Wiadomość
NATANIEL 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi C4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: GA / czasem SBI
Wysłany: 2010-06-28, 20:04   

FOSS - już sprostowałem (zmiana treści posta powyżej). Jak widzę zdążyłeś przeczytać go jeszcze przed zmianą :-) Jeśli jednak temat Cię interesuje (a Ciebie w sumie może, bo toczyłeś boje z administracją :-) ), podysłam link do mojego posta http://www.a8team.pl/topics2/84,15.htm ;-)
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
 
 
raptor90 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 82
Skąd: Piła
Wysłany: 2010-06-28, 21:12   

FOSS no ta masa własna samochodu to rzecz zmienna, bo ktoś ma webasto, hak, i jakieś inne pierdółki i już 100kg do przodu...
greg26 no tu trzeba przyznać że 2.8 w A8 ma duży potencjał powyżej właśnie tak 150km/h, może i nie zbyt bezpieczne no ale.... Nie będę sie sprzeczał bo 2.8 to żaden szatan i dlatego też teraz celował bym w 4.2
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-06-28, 21:38   

raptor90 napisał/a:
FOSS no ta masa własna samochodu to rzecz zmienna, bo ktoś ma webasto, hak, i jakieś inne pierdółki i już 100kg do przodu...

wiem, wiem, przecież nigdzie nie pisałem że ktoś się myli...
po prostu opisałem jaka jest waga mojego auta a przy okazji jak ma się S8 D2 w automacie do S6 C4 w manualu.

Poza tym wciąż mnie zastanawia gdzie Niemcy w fabryce urwali z eSy jakieś 80kg bo moje A8/S8 mają porównywalne wyposażenie (oprócz tego haka w eSce który zdemontowałem) a różnica wagi na korzyść S8 wydaje się całkiem spora :shock:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-29, 05:40   

FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol:
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-06-29, 10:55   

klon_84 napisał/a:
FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol:

Nie, no po co miałbym ważyć...
mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (rubryka G = masa własna pojazdu) ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-29, 12:32   

FOSS napisał/a:
klon_84 napisał/a:
FOSS widze ze ty nawet swoje auto wazyles :mrgreen: czy opierasz sie na danych statystycznych? :lol:

Nie, no po co miałbym ważyć...
mam napisane w dowodzie rejestracyjnym (rubryka G = masa własna pojazdu) ;-)


to opierasz sie na danych statystycznych :-P a tak propo zawsze zastanawialem sie czy ta masa podana w rubryce jest prawdziwa ;-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-06-29, 16:21   

klon_84 napisał/a:
to opierasz sie na danych statystycznych :-P a tak propo zawsze zastanawialem sie czy ta masa podana w rubryce jest prawdziwa ;-)

Z własnego doświadczenia sądzę (przez moje ręce przeszła już cała sterta homologacji od nowych aut różnych marek) że dane tam podane są zbliżone do realnych...
często waga teroertycznie takich samych aut w dokumentach jest inna ponieważ auta różnią się wyposażeniem.

W przypadku aut dostawczych jedna z marek przygotowała kiedyś dla handlowców specjalne kalkulatory które obliczały masę auta w zależności od wybranego wyposażenia - chodziło o przepisy dotyczące odliczenia VAT'u.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
eXecutorR
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-29, 16:40   

ja u znajomego na wadze dla pojazdów (rolnikiem jest, to ma :-)) zważyłem pewnego razu swoje A8 i wyszło 1902kg (chyba max wyposażenie jakie można przed liftem mieć, instalacja LPG i paliwa w obu około 3/4, bez kierowcy, bez koła zapasowego).
 
 
martab99 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 157
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-29, 21:37   

FOSS napisał/a:

W przypadku aut dostawczych jedna z marek przygotowała kiedyś dla handlowców specjalne kalkulatory które obliczały masę auta w zależności od wybranego wyposażenia - chodziło o przepisy dotyczące odliczenia VAT'u.


To samo jest w przypadku osobówek- niektórych modeli z homologacją nie można np zamówić z automatem czy instalacją multimedialną, bo to zwiększa wagę auta i przestaje ono spełniać wymagania dotyczące "ciężarówek" ;)

A jak tak sobie czytam te farmazony o objeżdżaniu RS6, EvoX i innych, to w połączeniu z pewną legendarną S8 o mocy ponad 400 km (osiągniętej CZIPEM) przez właściciela nie posiadającego skanera, to już wiem dlaczego na AKP z taką przyjemnością w podobnym wątku opisuję jak to ja zostałem "objechany" :lol: :lol: :lol:
_________________
Marcin

4WD + 1WD
 
 
NATANIEL 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi C4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: GA / czasem SBI
Wysłany: 2010-06-30, 22:34   

Niektórym poklask potrzebny jest tak bardzo, że nie dostrzegają utraty realności swych opowieści z palca wyssanych... :-P

Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-)
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-07-01, 01:50   

NATANIEL napisał/a:
Lecz tak przy okazji zapytać warto już tak całkiem poważnie, do jakich paramatrów można podkręcić takie V8 4,2? Oczywiście w podziale na tunning "nieinwazyjny" i takich hard core, jak z japońskich kreskówek :mrgreen: Turbiny... szlify... kucia... i co tam jeszcze Wam przychodzi do głowy 8-)

Już kiedyś pisałem co o tym sądzę...

:arrow: delikatnie
teoretycznie dużą część silników wolnnossących bez żadnych szkód dla silnika, skrzyni biegów oraz napędów można spokojnie podkręcić o jakieś 15% (granica w pełni bezpieczna)...
modyfikacje obejmują najczęściej układ dolotowy, układ wydechowy, wałki rozrządu oraz oczywiście nowy program który to wszystko zestroi...
i tak ze zwykłego A8 4.2V8 310KM możnaby zrobić jakieś prawie 360KM czyli tak jak eSa...
ale patrząc dalej w przypadku eSy to już chyba nie jest takie proste gdyż silnik ten to przecież stosowana w wielu modelach Audi bazowe 4.2V8 tylko że już w najmocniejszym wydaniu wolnossącym więc podejrzewam że to co można było prostą metodą zmodyfikować zostało już zmodyfikowane...
i chociaż firmy takie jak MTM lub ABT proponują dalsze modyfikacje silnika eSy to jeżeli wczytamy się w ofertę to okaże się że przyrost mocy jest niewielki tak samo jak przyrost momentu a jednym z elementów jest przesunięcie granicy prędkości maksymalnej (co zdolnym VAG'iniarzom także udaje się bez problemu).

:arrow: agresywnie
przyjmując wersję hardcore też chyba dosyć łatwo odpowiedzieć na Twoje pytanie... wystarczy spojrzeć na inne modele aut z tym samym bazowym 4.2V8 np. model RS6...
bi-turbo w tym silniku czyni cuda i chociaż fabryczne RS6 C5 miało 450KM to pojawiła się też wersja RS6 Plus z mocą zdajesię 480KM oraz auta "dłubane" przez ABT i MTM z mocami 508 czy 520KM a przecież to wciąż modyfikacje na które dostaje się certyfikat i gwarancję czyli to wciąż jest całkiem bezpieczna granica...
ale idąc na całość podejrzewam, że można z tego "wystrugać" spokojnie jakieś 600KM tylko trzeba zadać sobie pytanie... jak długo to jeszcze pojeździ :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
jajopn 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-01, 10:29   

FOSS napisał/a:
NATANIEL napisał/a:
FOSS napisał/a:
Jak trafi mi się jakiś większy grosz to już mam wstępny projekt przeróbki S8...

Uchylisz rąbka tajemnicy? ;-)


Apropos A8/S8 vs....
w sobotę pojechałem swoją eSą na 1/4mili...
nie był to żaden konkretny wyścig (wolne przejazdy) tylko tak dla zabawy a ja oczywiście wystartowałem tak jak przyjechałem czyli ze wszystkimi gratami na pokładzie...
stanąłem na kresce razem z kolegą z AKP - on S6 C4 Avant bez żadnych udziwnień ale... w manualu...
za pierwszym razem baaaardzo spóźniłem start i złoił mi skórę niesamowicie ale to było bez pomiaru czasu :evil:
za drugim razem wystartowałem lepiej ale i tak z miejsca mi uciekł :-?
"wiatr w żagle" złapałem po jakichś 200m kiedy on był już przede mną o całą długość samochodu... 400m minęliśmy prawie łeb w łeb (o ile dobrze pamiętam on z czasem 18,37sek a ja niestety 18,70sek) ale że wcześniej umówiliśmy się, że tym razem ciągniemy z pedałem w podłodze do końca pasa startowego (lotnisko), więc już po chwili byłem z przodu a chwilę później Roberto widział już tylko moje oddalające się światła :lol:

Po tym małym wyścigu mam spory niedosyt... na samym starcie od tej niezbyt już młodej C4 dostałem w tyłek :diabel:

Teraz jestem bardzo ciekaw jak S8 jeździ w manualu :shock:
Chciałbym się takim przejechać ale niezależnie od efektu na stałe na manuala nie mam najmniejszego zamiaru się przesiadać :-P

greg26 napisał/a:
(...) Z tym łykaniem to nie jest tak jak piszesz.
(...) Byle golf czy jakaś astra ...

Byle Golf z podkręconym TDI niestety...
na 1/4 mili Golfy I i II robiły czasy 13sek. :!:


FOSS czemu taki słaby czas ci wyszedł jechałeś Esą ?? Ja ostatnio jak byłem za zlocie innej marki też startowałem sobie dla zabawy i wyszło mi 15.440 ET+RT gdzie czas reakcji to 0,003 :)
 
 
NATANIEL 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi C4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: GA / czasem SBI
Wysłany: 2010-07-01, 11:41   

Hmm... może parę koni zaspało w S-ce kolegi FOSS'a albo nie był w tym dniu w formie i RT miał na poziomie 3 sek. ;-) W końcu każdy miewa gorszy dzień! :-P

Ps. Wyjaśniam, że to tylko niewinny żart! ;-)
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-07-02, 19:41   

jajopn napisał/a:
FOSS napisał/a:

Apropos A8/S8 vs....
w sobotę pojechałem swoją eSą na 1/4mili...

FOSS czemu taki słaby czas ci wyszedł jechałeś Esą ?? Ja ostatnio jak byłem za zlocie innej marki też startowałem sobie dla zabawy i wyszło mi 15.440 ET+RT gdzie czas reakcji to 0,003 :)

No patrz, cholera... nie wiem.
Za pierwszym razem to tak zaspałem że jak ruszyłem to on był już dwie długości samochodu przede mną :-?
Przy drugim przejeździe wystartowałem niby lepiej ale i tak opóźnienie na starcie miałem 0,5sek...
zresztą do dzisiaj nie jestem pewien czy te nasze czasy to były wreszcie 18-stki czy też jednak 16-stki... zadzwonię później do Roberta i podpytam czy on pamięta.

A tak wogóle to nie mam pojęcia - trochę mnie to zirytowało...
ta skrzynia sportowa wydaje mi się grzeczniejsza niż ten zwykły Tip który mam w A8 :shock:
Chyba w następnym tygodniu poszukam sobie jakiejś hamowni 4x4 - może rzeczywiście część moich koni poszła w las :shock:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-07-02, 20:35   

Foss, czy to opóźnienie o którym piszesz nie wynika przypadkiem z tego, że automat ma taką urodę? Pytam z ciekawości, bo automatem nigdy nie jeździłem, poza jakąś tam jazdą próbną, ale z tego co pamiętam, to bardzo denerwowała mnie właśnie minimalnie (ale jednak) opóźniona reakcja na wciśnięcie gazu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.