Autor |
Wiadomość |
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2013-01-05, 00:04
|
|
|
Moja d3 4.2 PB pali 13-22 |
|
|
|
|
|
|
|
darek111
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: darek
Jeżdzę: a8(d2)
Wiek: 41 Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 12 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2013-01-06, 22:21
|
|
|
a moja trasa 14-17 , miasto podjazdy 17-20,zima nawet 22 a zreszta to zalezy od nogi :-D,oczywiscie na gazie. |
|
|
|
|
|
|
|
Freestyller
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4 4.2 TDI
Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-03-04, 21:06
|
|
|
A u mnie spalanie gazu w A8 D3 W12 wygląda tak:
Normalna jazda po Polsce w trasie - 15-17 dm3 /100 km
Jazda cały czas po mieście z ostrzejszymi startami spod świateł (ale bez kręcenia do czerwonego pola) > 25 dm3 / 100 km
a w Niemczech:
Trasa 80-110 km/h (mocno zaśnieżona autostrada) - 12,4 dm3 / 100 km
Trasa 140-160 km/h - 15-17 dm3 / 100 km
Trasa 160-200 km/h - 17-19,5 dm3 / 100 km
Ciśnięcie ile wlezie (oczywiście z rozsądkiem i zwalnianiem na ograniczeniach), z kilkukrotnym zamykaniem licznika - 22-24 dm3 / 100 km
Chyba po prostu nie opłaca się jechać wolno tym autem :shock:
W stosunku do wskazań komputera zużycie gazu mieści się w granicach <+10% ; +25%>
Powiem szczerze, że myślałem, że będzie więcej palił, jedyne wyjaśnienie jakie widzę, to fakt, że hamulców za dużo nie używam, na autostradzie można sobie pozwolić na hamowanie silnikiem (zdarza się przejechać nawet kilometr bez wciskania gazu np. zjeżdżając do stacji i powoli wytracając prędkość).
P.S. Jest to moje 4-te auto z LPG i tak jak w poprzednich samochodach - sam regulowałem instalację więc mam pewność, że ubogo nie jest (żadnych check'ów nie wywala, pokrycie mapy gazowej niemalże idealne z mapą benzynową z delikatną odchyłką w stronę wzbogacenia mieszanki). Zanim osiągnałem te wyniki zrobiłem autkiem ponad 5000 km wielokrotnie korygując mapę gazową w takich samych warunkach w jakich najwięcej jeżdżę - czyli właśnie na niemiecki autostradach ;-) |
Ostatnio zmieniony przez Freestyller 2013-03-04, 22:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-03-04, 21:08
|
|
|
Fajoskie masz te wartości. W KG? :shock: |
|
|
|
|
|
|
|
Freestyller
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4 4.2 TDI
Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-03-04, 21:16
|
|
|
Simone331 napisał/a: | Fajoskie masz te wartości. W KG? :shock: |
oj tam, oj tam, poprawione :-P |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-03-04, 21:23
|
|
|
Poprzednie wartości źle nie były z kg, tylko trzeba było dobrze to rozpisać
1 l = 0,52 kg
1 kg = 1,92 l
Taka tam ciekawostka ;-) Przyjemne spalanko w12, tylko chciałbym zobaczyć na oczy instalację lpg w takim potworze :-P |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-03-04, 22:23
|
|
|
Freestyller napisał/a: | Simone331 napisał/a: | Fajoskie masz te wartości. W KG? :shock: |
oj tam, oj tam, poprawione :-P |
Apropos LPG w Twoim autku, to pomimo że odbiegamy od tematu, ale opisałbyś co tam siedzi pod maską? (sterownik, wtryski, reduktory) Jakieś foto też mile widziane. |
|
|
|
|
Freestyller
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D4 4.2 TDI
Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-03-04, 22:51
|
|
|
Simone331 napisał/a: |
Apropos LPG w Twoim autku, to pomimo że odbiegamy od tematu, ale opisałbyś co tam siedzi pod maską? (sterownik, wtryski, reduktory) Jakieś foto też mile widziane. |
Ostatni offtop w tym temacie (mam nadzieje, że moderatorzy się nie zdenerwują :wpale:)
Sterowniki - 2x KME Nevo Plus
Reduktory - 2x KME Gold
Wtryskiwacze - 12 x Matrix HS 211.20
Butla - producenta nie pamiętam, w kole 82 dm3 pojemności
Do tego jakieś patenty z dodatkowym zbiorniczkiem, aby mu chwilowo gazu nie zabrakło przy nagłym bucie (w końcu od zaworu gazu do wtryskiwaczy jest kawał drogi)
Teoretycznie w takim ustawieniu instalacja powinna pociągnąć sporo ponad 600 KM, najsłabszym punktem są wtryskiwacze - przy ciśnieniu 1,0 bara wydalają 40KM/cylinder, ich specyfikacja pozwala jednak na pracę z ciśnieniem gazu nawet do 2 bar, a jak wiadomo - wraz ze wzrostem ciśnienia gazu moc rośnie (w doładowanych silnikach wyrabiają podobno spokojnie 60 KM / cylinder). U mnie ciśnienie jest ustawione na niecałe 1,2 bara, więc można przyjąć, że instalacja "jest gdzieś ustawiona" pod maksymalną moc 520-550 KM.
Fotek niestety nie mam - nie wszystko udało się upchnąć pod spód, ale wygląda to całkiem estetycznie |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-06, 20:43
|
|
|
dobra jak już byłem w garażu pstryknąć pare fotek to i licznik wpadł w kadr
Pozdrawiam Michał |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-03-07, 17:26
|
|
|
Trasa? u mnie pokazuje 20-22 ale to same miasto :-P |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-03-07, 17:52
|
|
|
średnie, miasto 12 trasa 9/8 ale jazdy z glową a z palowaniem +2/3l na 100 |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
artur200222
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Lip 2012 Posty: 20 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2013-03-07, 18:50
|
|
|
Na trasie średnio pali ok. 6,5/100 przy normalnej jeździe. Przy oszczędnej jeździe można zejść w granice 6l/100. |
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2013-03-09, 13:12
|
|
|
moja LPG pali na trasie 12-15, miasto 16-20 |
_________________
|
|
|
|
|
Czarny8800
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 57 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2013-03-10, 23:00
|
|
|
Moja z tego co widzę pali 9-10.5 trasa spokojna 140-160 miasto mieszane raz ogień raz korek 12.6 i wczoraj robiłem wawa-Konin autostrada cały czas 220 lecialem i potem Konin Wroclaw po 120-150 i spalanie 11.7 kozak. Po programie pewnie spanie ON o 1 litr;) w porównaniu z 745d e65 tam 9.8 widziałem tylko na wakacje do Włoch jak lecialem a w mieście 15-16 nie schodzilo;) |
|
|
|
|
|
|
|
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-03-16, 19:30
|
|
|
U mnie trasa ok 120km/h 12.5l a w mieście krótkie odcinki ok 20l |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
|
|
|
|
|