Autor |
Wiadomość |
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2013-03-19, 22:14
|
|
|
A8 D2 310PS 2000r. INSTALACJA GAZOWA PRINS
trasa 10l pb / 11-12 lpg
miasto trasa 50%/50% 12pb / 14 lpg
samo miasto szybkie odcinki. 14-16pb 14-18lpg
polecam instalacje spalanie mam mniejsze niz w mojej starej a4 b5 2.6 ;pp |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
lysy78
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: adrian
Jeżdzę: D3
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-20, 15:58
|
|
|
przez tegoroczną zimę- samo miasto (kochany Wrocław) 25 literków gazu |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-03-20, 19:00
|
|
|
mdamian napisał/a: | lysy78 napisał/a: | przez tegoroczną zimę- samo miasto (kochany Wrocław) 25 literków gazu |
Jak to wygląda ?? Zapala się zielone to ogień na tłoki i już stoisz przy następnych światłach ?? |
Nie, nie trzeba ścigać się od świateł do świateł aby mieć spalanie na poziomie 25l..... wystarczy, że odcinek który w godzinach nocnych przejeżdżasz w 5 minut w godzinach szczytu robić w korku przez minut 30 :evil:
W stolicy podróżując w godzinach szczytu spalanie z całego dnia na poziomie 25l/100km to raczej standard... szczególnie przy intensywnych opadach czegokolwiek. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-03-20, 19:18
|
|
|
FOSS, Nie powiesz mi że w warszawie nie masz możliwości ominięcia zatoru jakimiś mniej uczęszczanej drogami bocznymi , ja jak muszę jechać gdzieś na 3-miasto to się zastanawiam którędy będzie szybciej , czy obwodnicą i potem dwupasmówką , czy przez miasto , w większości wypadków wybieram miasto ponieważ czasami wydaje mi się że jest szybciej , a czasami jest tak że jadę 5-15km obwodnicą , a potem z 7km miasto , nie jeżdżę jak emeryt i mi spalanie wychodzi w granicach 15-18 litrów .
Temu się zastanawiam jak trzeba jeździć żeby auto w mieście paliło 25L/LPG .
Ja kręcę auto 2ooo-3ooo obr/min i to mi starcza do elastycznego poruszania się .
Na obwodnicy nie kiedy latam po ... troszkę więcej niż dozwolone (w ramach rozsądku).
Kiedyś sprawdzałem latem maksymalne spalanie mojego auta , start z pod świateł do świateł i taka ostrzejsza jazda , autko spaliło mi 25L/100km po mieście . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-03-20, 20:14
|
|
|
mdamian napisał/a: | FOSS, Nie powiesz mi że w warszawie nie masz możliwości ominięcia zatoru jakimiś mniej uczęszczanej drogami bocznymi |
Niektóre można ominąć a innych zupełnie nie ma jak.
Do tego dochodzi twarde sportowe zawieszenie i moja gleba - w położeniu "comfort/dynamic" nie przejeżdżam nad położoną na płasko grubą kostką brukową więc boczne osiedlowe uliczki usiane różnego rodzaju "potykaczami" robionymi bez żadnych odgórnych norm i przepisów są dla mnie często większą udręką niż powolne toczenie się w korkach.
mdamian napisał/a: | Temu się zastanawiam jak trzeba jeździć żeby auto w mieście paliło 25L/LPG .
Ja kręcę auto 2ooo-3ooo obr/min i to mi starcza do elastycznego poruszania się .
Na obwodnicy nie kiedy latam po ... troszkę więcej niż dozwolone (w ramach rozsądku).
Kiedyś sprawdzałem latem maksymalne spalanie mojego auta , start z pod świateł do świateł i taka ostrzejsza jazda , autko spaliło mi 25L/100km po mieście . |
Już mówiłem...... nie trzeba ganiać od świateł do świateł....... w porannym korku w zimę kiedy FIS startował przy wyjeżdżaniu z garażu już łądnych parę razy widywałem 35l/100km..... aby to zrozumieć wystarczy pogodzić się z faktem, że nie jeździmy na tej samej drodze, ani nie w tej samej topografii miasta, ani nie w tych samych warunkach drogowych.
Nie obrażając nikogo ale dla ciebie jazda miejska to Trójmiasto, dla mnie aglomeracja warszawska a dla kolegi z Suwałk to pewnikiem Suwałki - w każdym z tych miast są inne warunki drogowe i inaczej się jeździ.
Poza tym ja lubię jeździć aktywnie.... na ogół jeżdżę w przedziale 2k-3,5k obr/min ale często bawię się tiptronikiem i zdarza mi się przekręcać powyżej 4k obr/min.... żeby klapy w dolocie mi się nie zapiekły :lol:
Noi nie jestem chorobliwie oszczędny....
jak wrzucę coś do bagażnika i gabarytowo nie przeszkadza mi to zbytnio to potrafię to wozić zdecydowanie dłużej niż było mi to potrzebne......
cały rok jeżdżę na klimie....
na postojach w oczekiwaniu na coś/kogoś potrafię przestać do 0,5 godz na pracującym silniku.....
ubolewam nad tym bo może parę zeta zostało by w kieszeni ale walka o każdy spalony litr paliwa jest mi zupełnie obca :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-03-20, 21:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-03-20, 20:55
|
|
|
FOSS napisał/a: | Noi nie jestem chorobliwie oszczędny....
jak wrzucę coś do bagażnika i gabarytowo nie przeszkadza mi to zbytnio to potrafię to wozić zdecydowanie dłużej niż było mi to potrzebne......
cały rok jeżdżę na klimie....
na postojach w oczekiwaniu na coś/kogoś potrafię przestać do 0,5 godz na pracującym silniku.....
ubolewam nad tym bo może parę zeta zostało by w kieszeni ale walka o każdy spalony litr paliwa jest mi zupełnie obca :-P |
Ja zupełnie tak samo , tłumaczę sobie np oczekiwanie na kogoś z włączonym silnikiem , że lepiej zalać 2L/LPG więcej niż naprawiać rozrusznik .( takie moje widzimisię )
Po za tym lepiej dla silnika , żeby się rozgrzał do optymalnej temperatury i baterie podładuję .
Zastanawia mnie to czy w tak niskim spalaniu może pomagać jeszcze skrzynia biegów , w której pół tora roku temu robiłem reset (Pedałem Gazu) skrzynia zmienia mi biegi wtedy kiedy ja bym to zrobił i to mi się podoba i wystarcza na elastyczne przemieszczanie się ( nie jak emeryt). |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-20, 20:55
|
|
|
mdamian, A widzisz w moim podpisie aktualne spalanie?? To tak 30% trasy reszta miasto i to nie kakorkowane male miasto. Dodając wielkomiejska zawieruche 25to norma w lpg. |
|
|
|
|
lysy78
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: adrian
Jeżdzę: D3
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-20, 22:39
|
|
|
tak jak mówi FOSS: miasto miastu nie równe, a raczej opinia opinii nie równa. Wrocław to nie pierwsze lepsze miasto!!! to miasto korków. Na przykład powiem, iż do pracy mam 10 km, w tym 7 razy światła. Jadę do pracy i po 6/7 godzinach wracam. Czas przejazdu od 20 do 30 minut.
Dla tego zawsze piszę że Wrocław, bo jak ktoś mi mówi, że w mieście mu pali 16 litrów, to chyba w Małkinii |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-03-21, 09:59
|
|
|
Ale to nie ważne czy to 3-misto , czy Warszawa , Wrocław , czy Poznań . W każdym mieście są korki , moim zdaniem jeśli kierowca potrafi planować sobie drogę i przewidywać gdzie są korki , które stoją i się poruszają 5m/godzinę , a są ulice gdzie w tym samym czasie przejedzie się 8km/godz.
Ja znam 3-misto na tyle , że w najgorszych korkach przejechanie zajmie mi w 1godzinę 30 min.
Wtedy miałem spalanie w granicach 20l w mieście .\
To może ja mam coś z autem nie tak że mi tak mało pali ?? :-/ |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Fiko
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alfons
Jeżdzę: RS
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 98 Skąd: Leśne Odpadki
|
Wysłany: 2013-03-21, 10:25
|
|
|
No to i ja się 'pochwalę' - dla testu zalałem bak do pełna, 105 km po mieście. Na KAŻDYM świetle gaz do końca, często trzycyfrowe prędkości i wlałem 34,5 litra :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-03-21, 21:14
|
|
|
Ja jeżdżę do pracy na różne zmiany. Spalenie również mam różne na tej samej trasie. Najgorzej jest na rano, kiedy wszyscy jadą do pracy. Jak wracam o 14:30 to już masakra, jadę 50 min. Spalanie rzędu 25l.
Nocą z kolei spalanie 16l i śmigam w 15 min.
Jeżeli ktoś uważa że ważne jest planowanie trasy w zakorkowanym mieście to zapraszam do mnie do Rybnika. Mieszkam w centrum i wyjechanie z parkingu (możliwość jazdy w prawo do ronda 700m i lewo podobnie 700m) w godzinach między 14:30 a 16:00 zajmuje 15 do 20min. Jakie może być spalanie i jak ominąć takie cudo. Nie mam możliwości. Omijać i planować przejazd można nie będąc w korku, ale jak się w nim uczestniczy to się zastanawiam tylko którą stacje radiową wybrać. |
|
|
|
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-03-21, 21:51
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Omijać i planować przejazd można nie będąc w korku, ale jak się w nim uczestniczy to się zastanawiam tylko którą stacje radiową wybrać. | Świete słowa, nic dodac, nic ując ;-) |
|
|
|
|
|