Autor |
Wiadomość |
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-01-30, 18:08
|
|
|
paulo79 napisał/a: | jesli sie nic nie dzieje nic nie ruszac |
Jak się zacznie dziać to w sumie też już można nie ruszać :mrgreen: |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 18:16
|
|
|
Nie no ok...wiem że nikt mnie zmusza. Ale chciałem poznać opinie użytkowników tych skrzyń...I też nie mówię żę wymiana jest zła...ale nie jestem typem bogacza i dla mnie mieć prawie 2tyś. w kieszenie a nie mieć jest ważne...jeżeli było by to 100% obowiązkowe tak jak rozrząd no to nie ma sprawy to musi być zrobione... |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-30, 19:10
|
|
|
Cytat: | nie jestem typem bogacza i dla mnie mieć prawie 2tyś. w kieszenie a nie mieć jest ważne... |
TheDaro3333, po pierwsze sprzedaj tego twojego ON i kup PB , wydatki na pewno mniejsze .
Po drugie , skoro stać ciebie na kupno a na utrzymanie tego już nie to polecam np a4 2.6/2.8pb i będziesz na pewno zadowolony . Na te samochody może będzie ciebie stać .
Ja kupując audi pierw się zorientowałem czy będzie mnie stać na utrzymanie autka , potem kupiłem . A widzę że co niektórzy kupują , a potem autko dobijają bo ich nie stać na utrzymanie , a jak się sypie to sprzedają za nieduże pieniądze , np : OKAZJA Z POWODU WYJAZDU i sprzedają buble zajechane , a nowy nabywca potem mówi że to gówno i się sypie cały czas .
Co tacy ludzie chcą zaimponować :?: :?:
Tylko komu :?:
[ Dodano: 2011-01-30, 19:13 ]
Cytat: | jeżeli było by to 100% obowiązkowe tak jak rozrząd no to nie ma sprawy to musi być zrobione |
a co do tej twojej wypowiedzi , uwierz mi że jak zajedziesz skrzynie to nie będzie tak że kupisz skrzynie za 300 zł lub naprawisz za 1500 zł .
wydatki w tedy wyglądają tak , używana skrzynia od 2000zł a remont od 3500zł do nawet 7000zł . z tym się liczyłeś ?? |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 19:26
|
|
|
No ok, wszystko się zgadza przemyślałem wszystko...ja nie mówię że mnie nie stać tylko mówię że po co wywalać pieniądze na coś co nie jest do końca potrzebne...i tak nawet jak by mi się ta skrzynia rozkraczyła to pewnie zdecydował bym się na założenie manuala...bo po co remontować automata za 7 tyś i póżniej przemyślać z każdym km dojadę albo nie dojadę...bo może mechanik coś źle złożył :roll: od zawsze wiadomo że manual jest mniej awaryjny...i napewno zmiana nie wyniosła by 7tyś...
Ps. A ON nie bardzo pasi mi już teraz sprzedać bo na rozrząd i PK wydałem grubo ponad 2 koła...a przejechałem na nim dopiero 17km :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-30, 19:34
|
|
|
Kolego skrzynie to nie alternator że jak padnie to wydasz 300 zł na regeneracje i oki .
Tam są podzespoły które w wyniku zużywania się oleju zaczynają też źle pracować i się zużywają .
Moim zdaniem wydać lepiej nawet 500zł na wymianę oleju w skrzyni , niż później wydać 5000zł na remont . Ale to moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2011-01-30, 20:01
|
|
|
tak naprawde to sam mialem z tym dylemat.czytalem i jedni byli za wymiana drudzy przeciwnie.moim zdaniem warto sprawdzic stan oleju w skrzyni jak i jego jakosc.sprawdzilem to na wstepie i smigam juz 1,5 roku bez wiekszych problemow(narazie)a jesli chodzi o takie wypowiedzi jak ktos sugerowal wymienia sie bo tak to nie bylo by filtrow i uszczelek do skrzyn a sa.ale mozna tez inerpretowac to w ten sposob filtry sa bo jezeli juz skrzynia padnie i bedziesz mial regenerowana to logicznie myslac zalozysz nowy filtr i uszczelki a nie stare.pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 20:15
|
|
|
Podepnę się pod temat bo jest to jedna z niewielu rzeczy z którą nie wiem co zrobić.
Kupiłem auto już trochę czasu temu. Mniej więcej historię serwisową znam jednak nie wiem czy olej w skrzyni był kiedykolwiek wymieniony.
Czytam forum i nie mogę zdecydować czy ZMIENIĆ czy NIE RUSZAĆ :?:
Rozmawiałem z kilkoma już kolegami z forum na różnego rodzaju zlotach i odradzali mi wymianę oleju w skrzyni powód był prosty:
Każdy z kolegów oświadczył zgodnie, że dopóki nie wymienił oleju skrzynia chodziła OK. Po wymianie oleju skrzynia rozsypała się po około 1 miesiąca.
Powiedzieli do mnie, że jeśli u mnie skrzynia chodzi ok to mam nie ruszać.
Inne opinie które śledziłem na forum są takie, żeby olej wymieniać i dbać o skrzynię a będzie pracowała długo i bezawaryjnie :-P
Faktycznie 500 zł nie jest wielkim wydatkiem w porównaniu z naprawą skrzynie ale jeśli po wymianie rozsypie mi się skrzynia wtedy dopiero bym się wku...ił
Chciałbym nie popełnić błędu i sam już nie wiem czy wymienić czy nie :?: |
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 20:29
|
|
|
A ja ponownie przytoczę te 3 powody od mechaniora:
1. olej w skrzyni się nie brudzi tak jak to się dzieje w silniku bo nie ma styczności z niczym brudzącym.
2. opiłki metalu oczywiście występują ale od tego jest duży filtr oleju którego zadaniem jest te opiłki wyłapać i nie ma możliwości zapchania go bo wcześniej zbraknie któregoś elementu napędowego .
3. zapytałem o to czy olej się nie starzeje? Odpowiedział mi żebym znalazł olej z opakowaniem na którym jest podana data przydatności
Które utwierdzają mnie że lepiej się tego nie czepiać...ale oczywiście nic nikomu nie sugeruję:
To jest tylko moje zdanie i moja decyzja |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 20:34
|
|
|
SERGIO napisał/a: | Każdy z kolegów oświadczył zgodnie, że dopóki nie wymienił oleju skrzynia chodziła OK. Po wymianie oleju skrzynia rozsypała się po około 1 miesiąca. |
|
_________________ Moja historia z Audi:)
1. Audi 80 B3 1,8i `88
2. Audi 100 C4 2,5 TDi `93
3. Audi A8 D2 2,5 TDi `99 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2011-01-30, 20:46
|
|
|
jesli kiedykolwiek zdecyduje sie na wymiane,to kupie sam olej taki jaki zalecaja,i sam go wymienie.bede mial pewnosc chociaz ze nie naleja mi jakiegos wynalazku. |
|
|
|
|
|
|
|
TheDaro3333
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 74 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2011-01-30, 20:51
|
|
|
No ok ale czytałem na innych forach że niektórym ludziom wyleciało przykładowo 3.5 litra a weszło tylko 3 litry to już jest coś nie tak...i dlaczego korek jest od spodu a nie od góry...już po samym tym fakcie widać że ktoś nie chciał aby olej był wlewany gdzie indziej niż w fabryce... |
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2011-01-30, 20:59
|
|
|
SERGIO napisał/a: |
Każdy z kolegów oświadczył zgodnie, że dopóki nie wymienił oleju skrzynia chodziła OK. Po wymianie oleju skrzynia rozsypała się po około 1 miesiąca.
Powiedzieli do mnie, że jeśli u mnie skrzynia chodzi ok to mam nie ruszać.
|
W ubiegłym roku wymieniałem skrzynię manualną w C4. Kupiłem na allegro używaną z rozbiórki. Sprzedawca zapewniał, że przed demontażem autem jeździł i skrzynia jest w bardzo dobrym stanie. W ramach wymiany kazałem również przy okazji wymienić w niej olej. Skrzynia na początku chodziła idealnie, tak jak obiecywał sprzedawca. Po mniej więcej miesiącu zaczęły się delikatne zgrzyty przy zmianie biegów i tak już zostało. Z własnego doświadczenia nie polecam więc wymiany oleju w skrzyni o nieznanym przebiegu. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-01-30, 21:09
|
|
|
Cytat: | No ok ale czytałem na innych forach że niektórym ludziom wyleciało przykładowo 3.5 litra a weszło tylko 3 litry to już jest coś nie tak...i dlaczego korek jest od spodu a nie od góry...już po samym tym fakcie widać że ktoś nie chciał aby olej był wlewany gdzie indziej niż w fabryce... |
Kolego TheDaro3333, korek od spodu skrzyni to jest korek spustowy oleju , a korek wlewu oleju raczej jest z boku skrzyni a nie od spodu , nie wiem kto tobie takich bzdur nagadał . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|