Autor |
Wiadomość |
west
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A4
Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-07-28, 09:31
|
|
|
Apophis napisał/a: | wniosek wyszedł jeden i oczywisty |
Wiec jaki to wniosek kolego ??
Jestem zainteresowany bardzo A8 kolegi z forum , ale jak wiadomo człowiek ma czasem wątpliwości |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-28, 10:49
|
|
|
Pisząc jaki to wniosek po raz kolejny napiszę swoją opinię że wymieniać trzeba bo ASB to dość skomplikowane urządzenie którego dzialanie opiera sie na hydraulice i ma w sobie sporo elementów które współpracują ze sobą. Natomiast olej już jest tak skonstruowany że się zużywa poprzez przeciążenia i temperature traci powoli swoje właściwości fizykochemiczne a także sie brudzi microcząsteczkami elementów wspólpracujących. Najwięcej syfu wnoszą same tarczki.
To napisałem w mocnym skrócie ale jesli ktoś rozwinie sobie tę sprawe głebiej i nadal powie że nie trzeba to jest chyba głupcem :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
west
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A4
Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-07-28, 11:03
|
|
|
Czyli podsumowując , trzeba wymieniać nie ma zlituj 8-) 8-)
Apophis, Dzieki za wyjaśnienie |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-28, 11:06
|
|
|
Każdy olej się wymienia w każdym urządzeniu. W zalezności od potrzeb. Szczerze to nie wymianiał bym oleju jedynie w lewarku hydraulicznym-bo zanim sie zużyje to i sam lewarek nie bedzie już w dobrej kondycji :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-28, 13:12
|
|
|
tylko wymieniać w porę
a nie kiedy coś się dzieje :mrgreen:
ja bym unikał wymian dynamicznych |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-28, 14:07
|
|
|
Dokładnie-w porę. Wymian dynamicznych mozna unikać dlatego że nagłe przepłukanie zaniedbanego układu może go zwyczajnie rozszczelnić nawet do tego stopnia że sie już sypnie,ale skoro tak to taki układ i tak sie sypnie tyle że troszke później
WYmiana dynamiczna w regularnie serwisowanej ASB nie ma celu. |
|
|
|
|
|
|
|
Hesher [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-25, 16:01
|
|
|
koledzy potrzebuje schemat skrzyni a wszczególnosci miejsca gdzie zlewa sie oleje dyfrowe i gdzie wlewa |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-13, 17:57
|
|
|
pepi napisał/a: |
ja bym unikał wymian dynamicznych |
a to mnie zaciekawiło :-D
ciekawe na jakiej podstawie to stwierdzenie się zrodziło (no chyba nie z zasłyszanej gdzieś anegdoty) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-14, 18:46
|
|
|
z autopsji :-D
skrzynie nie są nowe i tak na prawdę nigdy nie wiadomo w jakim ona stanie jest
ile był nie zmieniany olej itp
jeśli zalejesz nowy olej to ma płukanie szybkie
dla dobrej skrzyni to nie jest problemem
gorzej jak coś się zaczyna dziać i wtedy jest ostatnia deska ratunku -zmieniamy olej :-P |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-14, 20:31
|
|
|
To tak jak dziadki mówiły z silnikami jak motor ma wiele kilometrów to tylko mineralny olej lać :mrgreen:
Zmieniałem już olej w autkach które miały zarówno wiek jak i lepiej jak pół miliona kilometrów, właściciel łypał okiem z niedowierzaniem ale zazwyczaj po dłuższym czasie zawsze czapkę z głowy zrzucał na mój widok i rękę podaje.
Tak samo jest z automatem - co jak padaka to mam go leczyć może ATF z lotosu za 9zł albo na próbę podmieniać po 2-3 litry :-D
Zarówno silnik jeśli cieknie to nie leczymy lejąc gesty mineralny olej tylko wymieniamy simeringi albo remont jak już złom, skrzynia jak złom to złom a nie lanie motodoktorków i innych siuwaksów.
Skrzynia jeśli ma słuszny przebieg ale pracuje poprawnie to właśnie całkowita wymiana płynu przedłuży jej żywot. Z autopsi natomiast to zazwyczaj jest tak, ze ludziska nic w automacie nie zmieniają bo się nie znają (boją się ruszyć) a zaprzyjaźniony mechanior woli tego tematu nie tykać więc Kowalskiemu mówi nie ruszaj i tak durne koło .... |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-15, 05:43
|
|
|
porównałeś automat do silnika
a to już spore uproszczenie
w asb nie można zmieniać klasy oleju ma być taki jak był bo to nic nie da a tylko pogorszy
Z silnikiem jest inaczej tutaj jest większe pole do manewru
lecz olej mineralny to nie do silników takie jakie są w audi a8 colln napisał/a: | Zarówno silnik jeśli cieknie to nie leczymy lejąc gesty mineralny olej tylko wymieniamy simeringi albo remont jak już złom | -mocne ale z deko głupie założenie olej mineralny jest taki sam rzadki jak się nagrzeje |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-10-15, 18:10
|
|
|
pepi napisał/a: | -mocne ale z deko głupie założenie olej mineralny jest taki sam rzadki jak się nagrzeje |
:-D A ja się nie zgodze bo im nizsza pierwsza liczba w oznaczeniu 5w40, jest nizsza to znaczy< lepkość zimowa> oleju tym olej jest bardziej płynny i to ma wpływ tez na odpalanie przy niskich temperaturach. A im wyzsza ta 2 liczba <lepkość letnia> tym stabilniejsza gestosć oleju w wysokich temperaturach a im nizsza to olej szybko może stracic swoje właściwości i się zuzyje i <dolewka> akurat tego się w szkole uczyłem :mrgreen: :mrgreen: |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2013-10-15, 19:27
|
|
|
Moim zdaniem należy zmieniać olej w automatycznych skrzyniach |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-15, 19:36
|
|
|
jest taki sam rzadki jak się nagrzeje - :-D
to ja napisałem :-P
no chyba że tylko na zimnym motorze się śmiga wtedy jak najbardziej jest różnica
Ja też jestem za wymianą oleju tylko metodą mniej inwazyjną jeśli można to tak określić
ale u siebie wszystek olej zmieniłem bo zmieniałem skrzynie :-D |
|
|
|
|
|