Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-15, 19:39
|
|
|
pepi napisał/a: |
w asb nie można zmieniać klasy oleju ma być taki jak był bo to nic nie da a tylko pogorszy
Z silnikiem jest inaczej tutaj jest większe pole do manewru |
Ależ proszę nie wprowadzać społeczeństwa w błąd :-)
Oczywiście, że się z tym nie zgodzę i to kategorycznie !!\
Można zmieniać klasę oleju w skrzyni byle spełniała określone przez producenta minimum. Czyli na lepszy zawsze można zmienić - należy zwrócić uwagę, że wiele nowszych jest zgodnych wstecz.
Większość osób (w tym mechaników) nie rozumie zasady, że w olejach też idzie postęp i jak w aucie z przed 10 lat jest napisane ze taki a taki olej do ASB to szukają tylko takiego i już...
A tam chodziło o to, ze minimalnie taki a taki ma być, czyli jak będziemy mieć nowszy który ma lepsze parametry możemy go tankować do takiej skrzyni (dlatego ta skrótowa analogia co do silnika była takim łopatologicznym uproszczeniem bo tam więcej ludzików wie o co kamam :-) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-10-15, 20:53
|
|
|
colln napisał/a: |
Większość osób (w tym mechaników) nie rozumie zasady, że w olejach też idzie postęp i jak w aucie z przed 10 lat jest napisane ze taki a taki olej do ASB to szukają tylko takiego i już...
A tam chodziło o to, ze minimalnie taki a taki ma być, czyli jak będziemy mieć nowszy który ma lepsze parametry możemy go tankować do takiej skrzyni (dlatego ta skrótowa analogia co do silnika była takim łopatologicznym uproszczeniem bo tam więcej ludzików wie o co kamam :-) |
Z tym też się zgodze bo większość mechanikow i ludzi zwykłych tak myśli ze nie można nic innego lać ani do skrzyn ani do silnikow i się tego trzymają wg mnie to trzeba korzystać z rozwoju technologii i jak sa produkty lepsze to bez problemu można je zastosować :-P |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-16, 07:20
|
|
|
dobra ja odpuszczam :mrgreen:
niech każdy robi jak chce i mu się wydaje że dobrze :-P |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-16, 07:51
|
|
|
pepi napisał/a: | dobra ja odpuszczam :mrgreen: |
nie no weź.... no już toż to jak walkower :mrgreen: :mrgreen:
jasne, że każdy może lać co chce tak jak niektórzy do baku leją rzepakowy zamiast ON (no może są nowocześni....)
ale w kwestii skrzyń jest to temat od lat niezrozumiały chyba na wszystkich forach samochodowych więc takich dyskusji będzie jeszcze niezliczona ilość... a jak się zmęczymy to przejdziemy do dyskusji pompować koła powietrzem czy azotem :diabel: |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-16, 08:24
|
|
|
ale po co ?
jak ja robię ludziom to zalecam taką wymianę a jak ktoś chce to mu zrobię jak chce
ostatnio miałem jazdy z pewnym gościem
miałem ubawu co nie miara
kazał mi wymienić olej w asb
i montowałem mu lpg
I stało się panewki zagruchotały w silniku i gość się spierał że to moja wina bo mu wymieniłem olej
no wymieniłem co nie :-P
Jeszcze się obraził na mnie i nic nie zapłacił
jak ktoś chce to zawsze se pretekst znajdzie
dodam że to nie było audi
Jak ktoś lubi i taka jego wola to niech se zaleje tego z pierwszego tłoczenia i teraz nawet filtrowany jest :mrgreen: :mrgreen:
jego auto |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2013-10-16, 08:30
|
|
|
Oj mądrali i cwaniaczków to u nas nie brakuje - przyjadą na wymianę żarówki a na drugi dzień że silniczek w lampie nie działa i to oczywiście wina tego co wymieniał żarówkę :mrgreen:
Co do skrzyń tacy jak my co trafiają na takie forum wymienią po wyczytaniu postów i po własnych intencjach w taki sposób jak uznają za stosowny czyli jak z przysłowiową pościelą jak sobie po............ |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2014-04-15, 17:47
|
|
|
ja dziś się przelamalem i pomimo ze skrzynia pracuje dobrze zrobiłem 1 z 2 wymian statycznych druga robie za 500-1000 km wraz z filtrem.mam skrzynie 4hp 24 cml.caly czas kontroluje stan oleju dziś odkrecilem korek spustowy i zleciało mi 3,5 litra plynu ze skrzyni, wlewałem plyn kontrolując temperaturę i przezucajac lewarkiem skrzyni i weszlo mim tyle samo myslalem ze zleci więcej? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-04-16, 07:50
|
|
|
Kolega to jest d..pa nie sztuczka.. mówimy o skrzyniach ZF rozumiem.(sorki że nie zgłębiłem wszystkich stron tego wątku) ... a więc zamiast przechylać auto wystarczy odrobinę odkręcić kilka śrub mechatronika (te montujące go do skrzyni) tak aby lekko się odchylił...
nie bardzo wiem co ma się zdarzyć po przechylaniu auta.. wylewałeś kiedyś olej z konwertera?(to w nim siedzi ten olej którego się nie da "spustowo" opróżnić..) przechylanie go w lewo czy w prawo o 20 czy 50 stopni nic nie da.. trzeba wyciągać strzykawką po troszkę (i czekać aż ponownie się otwór napełni) itd.
Co do oleju.. nie bardzo wiem o czym się dyskusja toczy .. skoro ZF zaleca wymianę powiedzmy co 100 tys km to jaki jest sens oszczędzać na kupowaniu jakiś zamienników .. tylko ZF fluid dedykowany
moim zdanie.. oczywiście pisze jako użytkownik tej skrzyni nie mechnik który bierze kasę za usługę za całość i zależy mu (z definicji) na zrobieniu jak najtaniej(tanie części) i sprzedaniu usługi jak najdrożej...kropka.Mechnicy zakładają że i tak klient auto pewnie po 20 tys sprzeda więc czy naleje rzepaka czy innego szajsu nie ma problemu... na pewno nie wróci z tym tematem. |
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-04-17, 19:00
|
|
|
jaki jest koszt oleju? dzisiaj mechanik powiedział, że potrzebne jest 11 litrów po 150 zł za litr:( i do tego filtr 150 zł. czy macie podobne ceny? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-04-17, 19:26
|
|
|
co do filtra to ok, ale 150zl za 1L oleju...?? <jezu> rany to co to za olej ??
srednio kosztuje olej to Automatu ok. 55zl za 1L. Np. olej Mobil ATF LT 71141 kosztuje w bance 20L ok. 500zl. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-04-17, 19:46
|
|
|
wiem, ze dowiadywał sie w ASO. muszę poszukać niezależnej marki. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-04-17, 20:19
|
|
|
o ile dobrze pamietam to w ASO 1 L oleju kosztuje ok 90zl. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-04-17, 21:43
|
|
|
Panowie ale do D3 idzie zupełnie inny olej niż do D2 i cena też jest troszkę inna ;( |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-04-18, 17:37
|
|
|
123mielony napisał/a: | Panowie ale do D3 idzie zupełnie inny olej niż do D2 i cena też jest troszkę inna ;( |
Krzychu, dobrze że zwracasz uwagę. I mam prośbę do pozostałych autorów w tym wątku. Jeśli będziecie coś pisać, to proszę, piszcie konkretnie, jaki model skrzyni macie na myśli. Są istotne różnice między skrzyniami 4, 5 i 6HP i tak samo są różnice w materiałach eksploatacyjnych (w tym także w cenach oleju). Jeżeli będziemy pisać ogólnie, to zrobi się z tego niezły bałagan. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|