Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A8 4.2 Quattro automat, MY97  
Autor Wiadomość
Deck 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Stanislaw
Jeżdzę: Audi A8 D2 4.2 Quattro automat
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-07, 00:25   Audi A8 4.2 Quattro automat, MY97

Cześć.. no dobra, w sumie przetrę szlaki i pochwale się swoim nowym autem. Ogólnie dotychczas (i nadal) jestem miłośnikiem Saabów (personalnie mam parę uturbionych 9000), ale niedawno za sprawą całkowitego przypadku, stałem się posiadaczem Audi 80 B4 Avant z 93 roku, z dieslowym silnikiem 1Z.. dzielnie służy mi do dzisiaj, nabijając kilometry po naszych lokalnych i europejskich drogach (byłem nim nawet w Holandii, Niemczech, Czechach..).. dwa tygodnie temu lecąc do Szwecji po kolejnego Saaba, przypadkiem dostrzegłem u niego na placu mój nowy nabytek.. wtedy rzecz jasna nawet jeszcze nie wiedziałem, że ją kupie, a co dopiero tak bardzo pokocham. Od słowa do słowa, za symboliczne 5000 szwedzkich koron, stałem się posiadaczem takiego oto wehikułu..







Chciałem go przywieźć z zamiarem rozebrania na części, bo de facto miał mi służyć tylko do przytargania Saabowych gratów do Warszawy.. no ale już w trasie zapadła decyzja, że zostaje.. tak więc pewnie niedługo będzie trochę aktualizacji wątku, w miarę jak będę dochodzić z samochodem do ładu.. :)

PS: Nie wiem, czy da się wrzucać fotki korzystając z [ img ], bo coś chyba nie działało w innym wątku.. ale jakby coś, to potem porobie jakieś lepsze zdjęcia i pokombinuje jak je wrzucić :)
 
 
Nyku 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 276
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-03-08, 16:15   

Jak mechanika sprawna to za 2.500zł to nawet na częściach lepiej byś wyszedł :)
Pokaż wnętrze i opowiedz coś więcej, skrzynia nie szarpie?
Nic tylko robić :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-03-08, 18:12   

Zbiorniczek płynu podejrzanie ciemny.
_________________
 
 
olimp510 
Użytkownik



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: IRQ
Jeżdzę: D3 380KM 768Nm
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 14
Skąd: FZ/ RJA
Wysłany: 2016-03-18, 23:27   

kolego jak zacząłeś to napisz coś więcej o autku.
dodaj więcej zdjęć i powiedz jak wrażenia po zakupie juz na chłodno :)
_________________
Tego nie pomalujesz.
 
 
Deck 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Stanislaw
Jeżdzę: Audi A8 D2 4.2 Quattro automat
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-06, 22:03   

Cześć, samochód już zaczął lepiej hulać.. wrażenia są eleganckie, tyle że zrobiłem nim może ze 200 km po mieście :) Trochę czasowo najgorzej z tym wszystkim, ale projekt nie umarł. Wręcz przeciwnie :) Generalnie w tzw międzyczasie od zakupu, do wymiany poszedł kompletny rozrząd, pompa wody, napinacz, rolki, do tego dokładna podwójna płukanka silnika, wymiana filtrów, oleju (ostatecznie zalany Motul 10W40) i inspekcja elektryki. Okazało się, że wspomniany w innym wątku migający alladyn wynikał z słabego napięcia na czujnik ciśnienia oleju. Po wyczyszczeniu smoka, złożenia wszystkiego do kupy, auto doczekało się próbnej przejażdżki i bonusowego nabicia klimy z inspekcją szczelności :)











Aktualnie prezentuje się tak, przy następnej okazji go ładnie umyję :)







Źle nie jest, ale do wymiany leci na dniach kompletne przednie zawieszenie, bo niestety łupie jak cholera.. szukam powoli blacharskich elementów w kolor, a w ferworze walki zapomniałem w końcu sprawdzić jaki to kod lakieru :) No i również dorwałem fajny komplet felg 18 z oponami, bo te na których przyjechał nawet nie kwalifikują się do upalania.. druty na wierzchu <boisie>

Na dniach będę wrzucał więcej fotek, bo trochę się ociągam z aktualizacjami :)
 
 
mardeco 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2/A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 43
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-07, 19:36   

super :) Fajnie ze pokazałeś coś nowego bo byłem ciekawy co dalej z tym twoim zdobycznym audi :) <brawo>
_________________
Witam wszelkie sprawy związane z forum proszę kierować na 790531108 z braku czasu niestety jestem dość. Mało aktywny na forum pozdrawiam
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-04-07, 20:33   

Deck, oj rozrząd robiłeś chyba na "mazaczki" bez blokad ...nieładnie <onienie>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-04-07, 21:42   

danishow napisał/a:
Deck, oj rozrząd robiłeś chyba na "mazaczki" bez blokad ...nieładnie <onienie>


moj mechanior zawsze bez blokad mi robil V6 i teraz V8 i wsio jest ok, nigdy nawet o ząbek nie był przestawiony :]
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-07, 22:45   

Bo jak ktos to zrobił wcześniej idalnie to sie da a jak nie to nie chyba że bedzie rozbierał i na znaki to może
 
 
Deck 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Stanislaw
Jeżdzę: Audi A8 D2 4.2 Quattro automat
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-07, 22:53   

Wymiana rozrządu się przydała, teraz chodzi rewelacyjnie i o połowę ciszej bez szumiących rolek. Nic się na szczęście nie przestawiło, następnym razem będę pamiętał :) Teraz zastanawiam się, w jakie amortyzatory i sprężyny iść. Planowałem Bilsteiny B6, bo B8+ chyba już by były za sztywne do sportowo-komfortowej koncepcji pojazdu, jest sens się pakować w takie rozwiązania? W moim Saabie po dołożeniu grubszych stabilizatorów z przodu i z tyłu, plus dodatkowych rozpórkach przód i tył oraz zamontowaniu kompletu poliuretanów wraz z Bilsteinami B6 i spręzynami H&R -40 mm względem serii jest rewelacyjnie. Na podobnym zestawieniu w Audi nie będzie zbyt topornie? Auto co by nie mówić, koło 500 kg cięższe.. do tego dochodzą przednie przeguby, ale to już na szczęście groszowe sprawy. Do rozebrania i wyczyszczenia komplet zacisków przód/tył, bo coś późno łapie.. generalnie, są jakieś lepsze kity np z wersji RS8 czy coś takiego? Seryjne hamulce to porażka.. i powoli tak pod kątem przyszłości, da radę bez flanszy ożenić do tego silnika manualną skrzynię biegów np z 2.2 turbo, która o ile mi dobrze wiadomo jest w stanie znieść nawet i 1000 nM momentu? Muszę dokładnie obejrzeć komorę silnika, poszukać projektów biturbo.. jakieś dwa chińskie GT28 malutkie powinny bez problemu wejść, dać nawet te 0,6 bara boosta to bez odprężania by raczej wytrzymało i wypluło z 500 KM i poprawiło trochę charakterystykę pracy.. ile jest w stanie znieść ten automat w ogólę? I tak docelowo bym atakował w 600+ KM, ale wszystko w swoim czasie.. na razie to ma po prostu jeździć jak należy, później dopiero blacharka, lakier, wnętrze i ewentualne tuningi.. :)

[ Dodano: 2016-04-08, 16:33 ]
Okej, dzisiaj autko doczekało się mycia i odkurzania. Już mam wstępną listę gratów, które mógłbym potrzebować.. dzisiaj zamówiłem komplet wahaczy przednich Lemfordera, przeguby ruevilla.. a zawias chyba po prostu poszukam serie z S8.. to już będzie pierwszy etap konwersji na moją docelową wersję.. sorry za głupie pytanie, ale poza zawieszeniem, hamulcami, lusterkami, chromowanymi dodatkami itp, ilością zaworów i wałkami głowicy, czymś się jeszcze różnią? :) Poniżej wrzucam parę fotek, jak to się prezentuje "na czysto"

















i w pakiecie, jeszcze przed myciem z drugim dupowozem w tle :)



Nie ma ktoś może takiego dawcy? <muzyka>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-04-08, 18:47   

martin_rs4, nie chodzi o to czy przestawił o ząbek czy też nie. Po prostu bez blokady nie wiesz czy wałki są w OT, jeżeli wcześniej było zrobione na 100% to można próbować kolejny raz bez blokad. Ja jednak nie jestem za takim rozwiązaniem <onienie>

Deck, widzę że jeszcze duuużo roboty przed Tobą :]
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
SOBA 
Moje A8



Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2016-04-08, 20:04   

policja się nie czepia o te blachy?
_________________
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
 
 
Deck 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Stanislaw
Jeżdzę: Audi A8 D2 4.2 Quattro automat
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-09, 00:32   

Dlaczego mają się czepiać, ja go na szwedzkich tablicach zostawiam :) Kupuje polskie OC, bo nie będę przeciez płacić ok. 3-4+ tys żeby go przerejestrowywać jak nie ma takiej potrzeby. Wolałem wydać to na rozrząd :) A co do ustawiania bez blokad, co może się w takim razie stać? Na razie chodzi idealnie, już 200 km zrobione i nic niepokojącego nie zaobserwowałem. Muszę się przyjrzeć hamulcom, późno łapie i mocno ściąga w lewo plus swieci abs. Mocno dobija też zawieszenie.. a ze roboty dużo to ja wiem, ale wole kupić taką budę za 2500 PLN ( tyle mi wyszło z transportem praktycznie <chura> ) i włożyć w nią dychę, niz kupić jakiegoś gruza w Polsce za 12 i też włożyć dychę :D
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-04-09, 20:22   

Deck napisał/a:
A co do ustawiania bez blokad, co może się w takim razie stać?
Bez paniki, jak chodzi to się nic nie stanie. Po prostu bez blokad nigdy nie będzie to fabryka, odbije się na mocy i elastyczności silnika.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Deck 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Stanislaw
Jeżdzę: Audi A8 D2 4.2 Quattro automat
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-09, 22:31   

No ok, z subiektywnych odczuć to jest lepiej niż przed wymianą.. idzie jak wściekły, a o połowę ciszej :) Jak będę kiedyś może przerabiać silnik na 360 KM z S8 (kolektory, wałki, osprzęt?) to zrobię zgodnie z technologią :P Swoją drogą, dużo z tym roboty? No i może po weekendzie szukam jakiegoś dawcy w kolor, to może zacznę w końcu coś posuwać do przodu z karoserią.. w którym miejscu dokładnie z tyłu jest kod lakieru? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.