Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??  
Autor Wiadomość
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-10-05, 06:59   

Jak ważne jest przednie koło w silniku bardzo fajnie widać
na przykładzie V10 z S8.

Tam koło ma kawał przeciw-wagi by zrównoważyć niestabilność 5 cylindrów na stronę.

Bez tego koła silnik się buja jak dziki. Wypadania zapłonu na kilku cylindrach to pikuś
w porównaniu do niewyważenia układu przez koło pasowe.

Większość kół (oryginalnych) to tłumiki skrętne a zamienniki (często) to już koła stałe.
Różnica jest taka, że układ korbowy i koło zamachowe z tyłu dostają po garach przy
zastosowaniu kół bez tłumików.

Producenci zamienników wycwanili się trochę i w miejscu gdzie powinna być guma
łącząca dwie części koła wstawiają cienki pasek gumy imitujący właściwe połączenie
by ładnie wyglądało. Piszę to ogólnie, niekoniecznie o zamiennikach do D3.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-05, 10:51   

Ten co miałem, miał kawał gumy(przynajmniej tak wyglądało) i kawał przeciwwagi jak w oryginalnym... problem polegał na tym, że po tygodniu rozlatał się jak... każdy może sobie dokończyć. Przed założeniem było bardzo sztywne a po demontażu okazało się, że jest tak samo miękki jak 14 letnie ori koło. No właśnie z powodu tej miękkości chciałem zmienić na nowe. Ale wróciło 14 letni stare koło i jest dobrze i nie bije :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-06, 21:07   

Wpadły głośniki po wymianie zawieszenia, i znów basik brzmi <faktycznie>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2018-10-06, 21:49   

Pierwsze prace przy D2:
- wymiana przednich klocków i tarcz (Ferodo + ATE)
- regeneracja zacisków przednich (nadal szukam 1 szt prowadnicy, może ktoś ma do 314tki?)
- tylne klocki hamulcowe Ferodo
- wymiana oleju LM 5W50
- filtry oleju, powietrza, kabiny, paliwa
- przepłukanie układu wspomagania i zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?)
- weryfikacja stanu zawieszenia i całego auta po zakupie.

Jestem zadowolony z zakupu ;-)
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-10-06, 22:31   

bloku napisał/a:
zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?)
Generalnie to kiepski pomysł, do VAGów leje się tylko zielony.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2018-10-06, 23:25   

Wiem, że zielony (mineralny) ale to zalecenia z dawnych lat. Obecnie otrzymałem info z pewnego źródła, że semisyntetyk poprawi pracę starej pompy (będzie miała lżej).
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-07, 00:15   

bloku napisał/a:
Pierwsze prace przy D2:
- wymiana przednich klocków i tarcz (Ferodo + ATE)
- regeneracja zacisków przednich (nadal szukam 1 szt prowadnicy, może ktoś ma do 314tki?)
- tylne klocki hamulcowe Ferodo
- wymiana oleju LM 5W50
- filtry oleju, powietrza, kabiny, paliwa
- przepłukanie układu wspomagania i zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?)
- weryfikacja stanu zawieszenia i całego auta po zakupie.

Jestem zadowolony z zakupu ;-)

Lukas masz na 4 klocki?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2018-10-07, 12:21   

Tak, na 4 klocki i padła jedna z dwóch prowadnic (co są koło siebie)
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-07, 13:23   

mam taki cały zacisk łącznie z nowym zestawem do regeneracji na jeden zacisk , zostało mi to wszystko bo finalnie wpadł cały zestaw od D3
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-10-10, 21:38   

Czyszczenie potencjometrów w silniczkach klapek nawiewów. Do jednego tylko nie mogłem się dobrać. Brakło czasu żeby poskładać wszystko w całość więc jutro ciąg dalszy..
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-10-11, 07:51   

Wymiana tulei w prawym bananie. Sworzeń jeszcze się trzyma (już ponad 50000km), a to tylko chiński Mastersport <chura>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-11, 12:24   

krisker napisał/a:
to tylko chiński Mastersport


a u mnie w D2 ten banan nie wytrzymał 3 dni i guma wypadła z tulei <boisie> <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-10-11, 18:36   

No właśnie gumy w tych mastersportach są miękkie i padają pierwsze, ale sworznie lepiej niż TRW <bezradny>
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2018-10-11, 22:19   

Doszła mała modyfikacja statycznego doświetlenie zakrętów:






 
 
Chmielu 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-12, 09:37   

Pczester, fajnie to wygląda - zmieniłeś żarówki na led-y ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.