Autor |
Wiadomość |
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1010 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-10-05, 06:59
|
|
|
Jak ważne jest przednie koło w silniku bardzo fajnie widać
na przykładzie V10 z S8.
Tam koło ma kawał przeciw-wagi by zrównoważyć niestabilność 5 cylindrów na stronę.
Bez tego koła silnik się buja jak dziki. Wypadania zapłonu na kilku cylindrach to pikuś
w porównaniu do niewyważenia układu przez koło pasowe.
Większość kół (oryginalnych) to tłumiki skrętne a zamienniki (często) to już koła stałe.
Różnica jest taka, że układ korbowy i koło zamachowe z tyłu dostają po garach przy
zastosowaniu kół bez tłumików.
Producenci zamienników wycwanili się trochę i w miejscu gdzie powinna być guma
łącząca dwie części koła wstawiają cienki pasek gumy imitujący właściwe połączenie
by ładnie wyglądało. Piszę to ogólnie, niekoniecznie o zamiennikach do D3. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6704 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-10-05, 10:51
|
|
|
Ten co miałem, miał kawał gumy(przynajmniej tak wyglądało) i kawał przeciwwagi jak w oryginalnym... problem polegał na tym, że po tygodniu rozlatał się jak... każdy może sobie dokończyć. Przed założeniem było bardzo sztywne a po demontażu okazało się, że jest tak samo miękki jak 14 letnie ori koło. No właśnie z powodu tej miękkości chciałem zmienić na nowe. Ale wróciło 14 letni stare koło i jest dobrze i nie bije |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-10-06, 21:07
|
|
|
Wpadły głośniki po wymianie zawieszenia, i znów basik brzmi
|
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2018-10-06, 21:49
|
|
|
Pierwsze prace przy D2:
- wymiana przednich klocków i tarcz (Ferodo + ATE)
- regeneracja zacisków przednich (nadal szukam 1 szt prowadnicy, może ktoś ma do 314tki?)
- tylne klocki hamulcowe Ferodo
- wymiana oleju LM 5W50
- filtry oleju, powietrza, kabiny, paliwa
- przepłukanie układu wspomagania i zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?)
- weryfikacja stanu zawieszenia i całego auta po zakupie.
Jestem zadowolony z zakupu ;-) |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-10-06, 22:31
|
|
|
bloku napisał/a: | zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?) | Generalnie to kiepski pomysł, do VAGów leje się tylko zielony. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2018-10-06, 23:25
|
|
|
Wiem, że zielony (mineralny) ale to zalecenia z dawnych lat. Obecnie otrzymałem info z pewnego źródła, że semisyntetyk poprawi pracę starej pompy (będzie miała lżej). |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-10-07, 00:15
|
|
|
bloku napisał/a: | Pierwsze prace przy D2:
- wymiana przednich klocków i tarcz (Ferodo + ATE)
- regeneracja zacisków przednich (nadal szukam 1 szt prowadnicy, może ktoś ma do 314tki?)
- tylne klocki hamulcowe Ferodo
- wymiana oleju LM 5W50
- filtry oleju, powietrza, kabiny, paliwa
- przepłukanie układu wspomagania i zalanie czerwonym Motulem (ponoć lepiej niż mineral, prawda to?)
- weryfikacja stanu zawieszenia i całego auta po zakupie.
Jestem zadowolony z zakupu ;-) |
Lukas masz na 4 klocki? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2018-10-07, 12:21
|
|
|
Tak, na 4 klocki i padła jedna z dwóch prowadnic (co są koło siebie) |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-10-07, 13:23
|
|
|
mam taki cały zacisk łącznie z nowym zestawem do regeneracji na jeden zacisk , zostało mi to wszystko bo finalnie wpadł cały zestaw od D3 |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-10-10, 21:38
|
|
|
Czyszczenie potencjometrów w silniczkach klapek nawiewów. Do jednego tylko nie mogłem się dobrać. Brakło czasu żeby poskładać wszystko w całość więc jutro ciąg dalszy.. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-10-11, 07:51
|
|
|
Wymiana tulei w prawym bananie. Sworzeń jeszcze się trzyma (już ponad 50000km), a to tylko chiński Mastersport |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-10-11, 12:24
|
|
|
krisker napisał/a: | to tylko chiński Mastersport |
a u mnie w D2 ten banan nie wytrzymał 3 dni i guma wypadła z tulei |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-10-11, 18:36
|
|
|
No właśnie gumy w tych mastersportach są miękkie i padają pierwsze, ale sworznie lepiej niż TRW |
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2018-10-11, 22:19
|
|
|
Doszła mała modyfikacja statycznego doświetlenie zakrętów:
|
|
|
|
|
|
|
|
Chmielu
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-12, 09:37
|
|
|
Pczester, fajnie to wygląda - zmieniłeś żarówki na led-y ? |
|
|
|
|
|