Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-23, 09:38
|
|
|
JIMM napisał/a: | Wczoraj wymieniłem dociąganie klapy,gdyż padło, silnik wciągnął rygiel i nawet młotkiem nie puścił :evil: ale już OK |
Ale rozbierałeś silnik?... zmieliło plastikową zębatkę czy co się stało, że nie udało się uruchomić tego co miałeś??
Niestety dociąganie klapy to jeden z tych elementów w D3 z którym sukcesywnie są problemy... i nie to że jest to jakaś wada konstrukcyjna tylko po prostu jak w zamek naleci jakiegoś syfu to zaczyna coraz ciężej pracować i kiedy dociąganie stanie to jest to ostatni dzwonek aby natychmiast coś z tym zrobić... w wielu przypadkach rozebranie, wyczyszczenie i smarowanie wystarcza aby nie kupować nowego tym bardziej, że dociągane ucho w dolnej belce w ASO występuje wyłącznie razem z silnikiem :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-23, 13:30
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ale rozbierałeś silnik?... zmieliło plastikową zębatkę czy co się stało, że nie udało się uruchomić tego co miałeś?? |
Jest to moja druga awaria dociągania.
Nie chciałem już tego rozbierać (raz już próbowałem), a teraz kupiłem za 100zł drugi z młodego samochodu, tak więc mam dwa zamki z usterkami.
1. działający ale urwane stalowe połączenia silnika z zamkiem,
2. kompletny ale silnik w położeniu "dociągniety" i nie odpuszcza...elektrycznie chodzi.
Jakbyś coś potrzebował z części to daj znać. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-23, 17:12
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | Dobrze Damianie ze u mnie powiedziales zeby zobaczyc to :-)) jutro sprawdze czy da sie wyczyscic jak nie to zamawiam z allegro drugi zamek :-)) |
No jak się nie da jak się da... pokazywałem, zdejmujesz plastik który jest na 3 plastikowych kołkach, odkręcasz 2 śrubki i zamek (ucho) masz w ręku.
U ciebie trzeba sprawdzić tą sprężynkę bo jak widziałem silnik odpuszcza a ucho nie wraca na swoją górną pozycję.
Noi oczyścić z piachu, nasmarować i powinno śmigać... do następnego razu ;-)
JIMM napisał/a: | Jakbyś coś potrzebował z części to daj znać. |
Spoko, będę pamiętał... ale na razie dociąganie u mnie działa... czyściłem go już kilkukrotnie i na szczęście zawsze pomagało |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-06-23, 19:25
|
|
|
Ja już po wymianie czujnika wałków rozrządu. Autko chodzi jak dawniej. Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie przełącznik "kick down" zwarcie do masy. Sprawdzałem pod pedałem gazu i u mnie nie ma zasranego pstryczka. Jest tylko zaślepka odbojnika. Czy może być on gdzieś indziej umiejscowiony? |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-23, 19:49
|
|
|
daro72 napisał/a: | Jest jeszcze jeden problem, a mianowicie przełącznik "kick down" zwarcie do masy. Sprawdzałem pod pedałem gazu i u mnie nie ma zasranego pstryczka. Jest tylko zaślepka odbojnika. Czy może być on gdzieś indziej umiejscowiony? |
Nie widzę możliwości żeby sam przycisk kick-down fizycznie był umiejscowiony gdzieś indziej niż jak pod pedałem gazu ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-06-23, 20:42
|
|
|
Więc moje audi jest jakieś inne. nawet czujnik obrotów wału jest inny. Produkowany ponoć tylko od marca do czerwca 94 roku. Na dodatek nie dostępny w Polsce tylko na zamówienie od helmutyów i cena ponad 8 stówek. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-23, 21:13
|
|
|
daro72 napisał/a: | Więc moje audi jest jakieś inne. nawet czujnik obrotów wału jest inny. Produkowany ponoć tylko od marca do czerwca 94 roku.... |
No wiesz, masz auto zaraz z początku produkcji więc może być wiele takich rzeczy które w późniejszych latach produkcji zmieniono czy ulepszono....
ale jakby nie patrzyć, jeżeli mówimy stricte o przycisku kick-down, to nie widzę dla niego innego miejsca jak tylko pod pedałem gazu aby mógł spełniać prawidłowo swoją funkcję.
Może więc błąd o którym mówisz sygnalizowany jest przez interfejs diagnostyczny (w wyniku np. tłumaczenia z numeru błędu) jako błąd przycisku kick-down ale w rzeczywistości dotyczy on jednak czegoś innego a twoje auto, być może fabrycznie tego przycisku jeszcze nie miało.
Po numerze VIN w ASO należałoby sprawdzić czy przycisk ów powinieneś mieć czy nie chociaż niestety, w przypadku tak szczególnych egzemplarzy jak początek produkcji, koniec produkcji czy lifting, nawet w ASO ETKA może pokazać coś innego niż jest w rzeczywistości..... przekonałem się o tym osobiście przy okazji swojego ex S8 D2 które było w rocznika 2002 ale modelowo już 2003 (wg. numeru VIN) gdzie niektóre rzeczy w ETCE były inaczej opisywane niż to co fizycznie było w aucie ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-23, 21:19
|
|
|
W przedlifcie na 99% przycisk kick-down jest zintegrowany z linką gazu ;-)
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-23, 21:44
|
|
|
gtfan napisał/a: | W przedlifcie na 99% przycisk kick-down jest zintegrowany z linką gazu ;-) |
O ja głupi... lenistwo do kwadratu wyszło ze mnie... zamiast patrzeć w materiały źródłowe to próbowałem tu jakieś mądrości z palca wyssane wypisywać... dobrze, że mnie ktoś czasem czyta i poprawia jak walnę jakiegoś babola |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-24, 01:44
|
|
|
Spoko, zdarza się ;-) Chwała Ci za to, że Ci się chce tak produkować ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-24, 08:45
|
|
|
Widać różne wersje były, u mnie w podłodze jest tylko plastikowy odbój. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|