Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-03-29, 18:12   

Siedzenie w domu nie oznacza nic nie robienia :P Wpadło dzisiaj black piano :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-01, 20:06   

Co zrobiłem w w swojej A8
Może nie tylko dziś ale od kupna
Z pomocą warsztatów:
- maglownica
- zawieszenie z przodu
- wydłubany silnik i wymiana wszelkich uszczelnień
- wymiana rozrządu wraz z pompa i napinaczami i rolkami
- wymiana tarcz hamulcowych z tyłu
- wymiana butli LPG i regulacja instalacji
- ponowne klejenie szyby przedniej i tylnej
własnymi ręcyma :) :
- wymian pompy wspomagania
- naprawa zagłówków
- wymiana olejów w mostach i skrzyni
- wymiana czujnika poziomowania świateł
- wymiana łożyska sprzęgła wiskotycznego
- naprawa panelu sterowania pamięcią foteli
- naprawa osłony rolety
- wymiana sterownika kierownicy oraz joystica
- wymiana płytki webasto
grzebie ile mogę :)

Zostało jeszcze parę tematów - m.in klima. Gubi czynnik ale bardzo powoli (po 2-mce od nabicia znowu brak czynnika). Przyznam, że wiele rozwiązań znalazłem na forum za co wielkie dzięki

Trzeba dbać o nasze audi bo takich motorów i aut już nie produkują
 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-01, 21:13   

<brawo>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-02, 06:44   

liczyłeś wkład ?
ale takie podejście do auta to już zboczenie :P
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-02, 07:31   

Przestałem liczyć 😂. Masz rację to już zboczenie. Aaa jeszcze kołpaczki odmawiałem - czyli jestem zboczony :P

Skończyłem właśnie warkę z "okrągłą" śrubą w kole. Dobry pan tak dokręcił ja pneumatem, że nie dało rady ani udarem ani 2m rurką. Zostało wiercenie. Ale udało się :)
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-04-02, 09:04   

Zboczenie, czy ja wiem. Takie powinno być normalne podejście do użytkowania samochodu. Coś wymaga wymiany, to powinno być wymienione, a nie później samochody lejące olejem na drodze itp. Jak ktoś jeździ motocyklem to pewnie przyzna mi rację, że w PL mamy od cholery oleju na drogach.

Co do uciekającego czynnika w klimie to jedź do dobrego gościa od klimy, niech ci ją nabije wodorem a potem leci testerem po całej instalacji. Tak znajdziesz najmniejszą nieszczelność ( cząsteczka wodoru jest dużo mniejsza niż czynnika chłodzącego, dzięki czemu łatwo znajdziesz najmniejszą nieszczelność, bo uchodzi dużo szybciej tam, gdzie czynnik ledwie co ucieka, do tego bardzo łatwo wykryć nieszczelność detektorem gazów wybuchowych).
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-02, 09:21   

Tak zrobię. Mam detektor ale on jest tak czuły, że piszczy jak tylko się zbliżę do komory silnika. Na duże instalacje ok ale tu nie jest zbyt precyzyjny. Zakupiłem ostatnio latarkę i okulary do kontrastu po nabiciu wodorem może coś wykaże. Dzięki, będę działał
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-04-02, 09:27   

Musiałbyś mieć wykrywacz z taką końcówką ( kierunkową), wtedy detektor jest mniej czuły na gazy wokół głowicy (zdjęcie poniżej).

Ewentualnie weź termokurczkę, załóż na głowicę tak ją podgrzewaj aby na końcu była tylko mała dziurka. Powinno zadziałać podobnie do tego urządzenia ze zdjęcia poniżej:


_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-04-02, 11:52   

Iromax napisał/a:
Zostało jeszcze parę tematów - m.in klima. Gubi czynnik ale bardzo powoli (po 2-mce od nabicia znowu brak czynnika). Przyznam, że wiele rozwiązań znalazłem na forum za co wielkie dzięki

Napisz do Pepka
_________________
Black Cars Matters
 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-02, 12:05   

Jak wodór to ostrożnie z ogniem
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-02, 12:35   

panowie azot się daje bo jak .... to jaja pourywa :P
Co do pchania kasy w stare auta to już tylko zboczenie
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin

Wysłany: 2020-04-02, 15:21   

pepi napisał/a:
Co do pchania kasy w stare auta to już tylko zboczenie

Widocznie Iromax kupił auto od kogoś, kto nie miał takiego zboczenia i wyznawał zasadę, że póki jedzie, to nie ma sensu zaczepiać.

Poza wyciąganiem silnika i wklejaniem szyb nie widzę żadnych fanaberii - naprawa normalnie zużywających się części w 20-letnim aucie. A że ósemki to auta specjalnej troski, to i tego jest dużo (i drogo).
_________________
Four rings to rule them all
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-04-02, 15:42   

Szyba też się zużywa w miarę jak się jeździ. Jak ktoś jeździ wokół komina to jeszcze tego tak nie widać, natomiast jak ktoś często wali trasy to szyba, która jest wypiaskowana od kamyków albo ma rysy po prostu przeszkadza w jeździe i strasznie męczy oczy. Dla mnie to też tylko część samochodu, która w razie potrzeby podlega wymianie.

Ludzie którzy jeżdżą te 10tyś km rocznie i głównie jako daily driving nie mają jako tako tego problemu. Natomiast jak ktoś lata na trasach i sypie po 160-180 km/h na autostradzie, bardzo szybko zaczyna zauważać ten problem. Energia uderzenia kamyków jest wtedy zupełnie inna i szyba zużywa się dużo szybciej.

Co do sprawdzania instalacji wodorem. Może trochę zbyt potocznie napisałem i niektórzy myślą że nabija się samym wodorem ( co może być niebezpieczne). Chodziło mi o mieszaninę wodór-azot ( bodaj hydrogen się to nazywa). Lepsze warsztaty od klimatyzacji już od dość dawna tym sprawdzają zamiast kontrastu.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-04-02, 19:19   

zboczenie i tyle
sam już tydzień lepię
uszczelki dekli
uszczelki napinaczy slizgi
nowy wiatrak wentyli bo kiedyś kupilem 90 W teraz będzie z Q5 390mm i 400 W
nowe świece
nowe lambdy
poli poduszka momentu z bmw :P jakiś drucik musi być
olej i płukanka
osuszacz plus rurka jedna
jeszcze zawieszenie i hamulce z mercedesa :P
 
 
Iromax 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53
Dołączył: 16 Paź 2018
Posty: 48
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-04-02, 19:20   

Szyby były ponownie klejone bo się odkleiły. Silnik wydłubałem bo miał sporo przecieków oleju i wszelkiego rodzaju płynów. Czy pomogło - a i owszem. Teraz zbiorniczki trzymają poziom i nie czuć spalonym olejem po zatrzymaniu auta :)
Swoją Adi sporo jeżdżę i mam zamiar jeszcze pośmigać. Na dzień dzisiejszy na liczniku przebieg 503000 km :)
Dzięki sssebek, za porady.
dice111, - dzięki za info napisze jak tylko przyjdzie kolej na klimę.

Dziś za poradą gtfan (dzięki wielkie) starałem się ogarnąć temat sterowania kierownicy. Jest bliżej niż dalej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.