|
Autor |
Wiadomość |
Rafał21
Użytkownik
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: Audi A4
Dołączył: 22 Lut 2021 Posty: 0 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2021-02-22, 09:17 Mycie
|
|
|
Umyłem dziś moje autko przy pomocy myjni parowej i wymieniłem filtry |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2021-02-25, 21:15
|
|
|
Wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn, końcówek drążków, drążków kierowniczych, osłon drążków kierowniczych, lewego przedniego wahacza dolnego tylnego, prawej osłonki przedniego wahacza dolnego przedniego i zbieżność.
Wleciał 2DIN w karbonie z RNS-D i ML (obudowę klimy trzeba było przełożyć, bo chciałem swoje bebchy i przycisk OFF, zamiast automatycznego obiegu), zostały jeszcze do zrobienia boczki w skórze zamiast alkantary i chyba wyślę znów Maximoni dolne dekory drzwi, zamiast tej czarnej "gumy" też w karbon.
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-03-01, 22:42
|
|
|
Wymieniłem zawór odmy bo już głośno buczała. Zacisk na rurce pionowej odwróciłem, żeby kiedyś przy kolejnej wymianie można było podejść śrubokrętem wygodnie od przodu a nie gdzieś między grodzią a zaworem, natomiast zacisk od rurki poziomej był inny, taki z zadziorkami, zdjąć łatwo ale zacisnąć z powrotem nie sposób, więc wskoczył najzwyklejszy na śrubkę. Wiem, że ta prosta wymiana zaworu to nie naprawa rozrządu ale jednak cieszy. Koszt- zawór oryginalny 280. |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2021-03-01, 22:53
|
|
|
Dżordż napisał/a: | Koszt- zawór oryginalny 280. |
Na pewno OE ?, wydaje mi się że kosztował ponad 400,- |
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-03-01, 23:23
|
|
|
Od Michała Wruszaka za 279 plus wysyłka, produkcja w Czechach ale reszta wszystkie emblematy części oryginalnej, zresztą porównując stary zawór i obecny wszystko identyczne poza miejscem produkcji- stary Germany, nowy Czechy. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-03-02, 13:32
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Na pewno OE ?, wydaje mi się że kosztował ponad 400,- |
Bo teoretycznie właśnie tyle kosztuje.
Do mojego 42BFM numer części 077103245B - nowy oryginał w ASO kosztuje 419,91pln brutto detal
Dla silnika 37BFL jest to samo. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-03-02, 15:46
|
|
|
Ten był w foli ze znaczkami audi, VW, seat i skoda, z dużym numerem części takim jak podałeś, jak je porównywałem to były nie do rozróżnienia, kolor membrany taki sam- na szczycie widać pomarańczowy fragment właśnie chyba gumki, widok wnętrza przez oba króćce identyczny, napisy na dolnej powierzchni wszystkie takie same poza jak już pisałem- Czechy zamiast Germany.
Zresztą zamawiając u Michała ustaliliśmy, że ma być oryginalny. Zakładam, że mimo produkcji w Czechach nadal jest oryginalny, tak zresztą jak każdy np. Volkswagen produkowany poza Niemcami.
Reasumując- jeśli jest nieoryginalny to przepłaciłem ale Michał W. to przecież porządna firma, jeśli przeczyta post to niech wyjaśni dlaczego tak tanio sprzedał. Hej Panie Michale- jeśli się pomyliłeś to daj znać to dopłacę różnicę. |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-03-04, 23:19
|
|
|
Sprawa się wyjaśniła (po rozmowie z Michałem W.)- ostateczna cena zaworu to 379. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2021-03-08, 13:22
|
|
|
Wczoraj zaczęło stukać coś w silniku. Przyczyną na szybko sprawdzone luz na sworzniu cylinder 8. Może ktoś podpowie co teraz? Mam już dość tych silników |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-03-08, 17:48
|
|
|
czapka z głowy i misa i rwać tłok tylko przydało by sie wszystko posprawdzać bo może tylko był pech albo sprawa jest gdzie indziej a to tylko skutek |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2021-03-08, 19:39
|
|
|
Masakra 3 silnik AQH, pierwszy korba bokiem, drugi za dużo oleju bierze wydawał się że będzie baja rolki pompa wody z 99r wszytko było, teraz trzeci stuka może z 3tys km zrobiłem kompresja na zimnym była 13 bar teraz na 8 11, 7 6 5 4 teraz koło 13 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-03-08, 21:13
|
|
|
a patrz tamten się udał ten co
silnik z s8 ma może dawane i to są tego efekty i masz sporego pecha |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2021-03-15, 12:46
|
|
|
No i teraz należałoby sobie odpowiedzieć na pytanie, czy ma sens kupowanie silnika w niewiadomym stanie po raz n-ty. Nie lepiej wyłożyć trochę monety i po prostu poskładać silnik samemu? Jeśli blok zdrowy, to po prostu resztę porobić robiąc przy okazji weryfikację stanu elementów takich jak np. pompa oleju. Potem tylko lać dobry olej i jeździć. Jeśli nie masz narzędzi, to weź wszystkie tłoki jakie masz do tego typu silnika, weź bloki które masz, zawieź na szlifiernię. Niech sprawdzą bloki, wybiorą najlepszy (powinni sprawdzić owalizację cylindrów również, choć raczej nie będzie za wielkiej znając te silniki, nie to co żeliwo), pomierzyć tłoki powinni. Wybrać te 8 sztuk najlepszych które mieszczą się w tolerancji i powinni je sparować z cylindrami ( konkretny tłok do konkretnego cylindra). Poskładać z odbudowanymi głowicami i cieszyć się z jazdy. Jeśli tłoki podjechane to wymienić na nowe (tak wiem, kosztują trochę). Panewy też dać nowe, pierscionki itd. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-03-15, 19:15
|
|
|
ja zawsze jestem za wymianę na inny sprawny zakłada się silników dość sporo i mało jest przypadków negatywnych ale bywają też -naprawa nie ma sensu ekonomicznego przy cenach pomijam już śe jest problem ze wszystkim |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2021-03-16, 10:24
|
|
|
Wszystko zależy od tego, jak długo planujesz autem jeździć no i jakie masz podejście. Widzisz, w moim aucie z avatara przerobiłem ten temat kilkukrotnie (z resztą jest tu na forum historia tego auta dość mocno opisana). Skończyło się finalnie, na poskładaniu silnika od zera na nowych gratach. Odpalam i nie zastanawiam się czy coś się stanie. Po prostu wsiadam i jadę na drugi koniec europy. W sumie to tym starym gratem mniej się boję jechać w trasę niż A8 ( o którą dbam i wszystko ma wpływ na niezawodność, robię na bieżąco). Inna sprawa, że tam remont główny byłbym w stanie zrobić "w trasie", bylem tylko miał dostęp do szlifierni która splanowałaby blok i głowicę.
Na miejscu Adriana, jeśli zamierza dłużej jeździć samochodem, zrobiłbym remont i się nie zastanawiał. Nie wiem czy ma możliwości czy nie, ale jeśli przerzuca te silniki w warsztacie, to też nie zrobi tego za darmo. Dla mnie osobiście szkoda czasu, pieniędzy i nerwów. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|