Autor |
Wiadomość |
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-31, 07:38
|
|
|
Wiara czyni cuda kolega ma a6 1.9 tdi chyba 220km.targa to zdrowo |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-31, 09:31
|
|
|
Spróbuj przejechac 1000km trasy na autostradach takim silnikiem, szana że cos się wysypie jest spora. Seryjny V8 nie bedzie nawet wzruszony. |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-31, 12:27
|
|
|
Zgadza sie ale nie ma co porównywać tych silników. Wszystko ma swoje plusy i minusy.jeden woli córkę a drugi teściową |
_________________
|
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2014-01-02, 18:46
|
|
|
sam kiedyś myślałem na takim dupowozem z 1.9tdi. większość części silnikowych do poniesienia mocy w 1.9tdi VP miałem już na półce i szukając skrzyni trafiłem na a6 quattro z martwym 2.5tdi. no i tam wpadł 1.9 tdi AFN. po montażu wszystkiego wyszło 216km/434nm. waga z nowym silnikiem i rezerwą w zbiorniku wyszła około 1625kg. wbrew powszechnym opinią upalam ją już rok, spalanie pod moją nogą nie schodzi poniżej 8l, lawete z autem też czasem sie pociągnie. nie mówię że to jest silnik lepszy od 4.2 ale na pewno tańszy w eksploatacji.
tak idzie od 0 http://www.youtube.com/watch?v=UdBfIw5_zgw |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-02, 18:51
|
|
|
Niedawno testowałem A4 2.0 tdi PD (tak to ten szajs) 140PS i szedł o niebo lepiej. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2014-01-03, 00:38
|
|
|
spuście trochę z tonu bo wyczuwam niepotrzebną agresje. ideą swapu na 1.9tdi jest żeby jeździć tanio i mieć tanią i prostą eksploatacje. każdy rozumny człowiek wie żeby latać od 160 w górę trzeba najlepiej zainwestować w duży wolnossący benzynowy silnik a nie mały z turbiną. jeśli macie umiejętności i drogi na takie prędkości to tylko wam zazdroszczę. u mnie takich dróg nie ma to po co inwestować skoro nie można skorzystać. Ja wiem że to jest forum a8 i jak ktoś nie ma 4.2 pod masą to nie jest gość. Ale takie są czasy że każdy szuka oszczędności w taki czy inny sposób i będą następne swapy na 1.9. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-03, 01:00
|
|
|
1.9 TDI to jest oszczędność i świadomość tego że nie ma co wychylać się przed orkiestrę. Wiedząc że nie masz czym pojechać nie wychylasz się. W dzisiejszych czasach gdzie pojazdy ciężarowe mkną z prędkością ponad 100 km/h nie odważysz się wyprzedzić jeśli nie masz czym. Nie neguje nikogo, nie ocenia, nie tępię. Ale nie trawie ludzi co zabierają się do wyprzedzania czymś co nie ma możliwości przyspieszenia w taki sposób by wykonać dany manewr szybko i bezpiecznie. Skoro ktoś ma odwagę nie ma problemu tylko niech to robi tak by nie zabić nikogo przy okazji.
Dam Ci przykład: któregoś dnia wracałem od teściowej i jechałem za MB W210 gość zabrał się za wyprzedzanie więc poszedłem za nim. Temu w połowie manewru brakło wigoru a z naprzeciwka wyleciała osobówka, redukcja z 5 na 3 i na trzeciego zmusił mnie bym go wyprzedził po lewej razem z tym którego on wyprzedzał.
A8 1.9 TDI to wersja dla takich co przemieszczają się z punktu A do B w wersji ekonomicznej ale mających świadomość że to auto nie jedzie tak jak wygląda lub tak jak chcieli byśmy żeby jechało. tu nie chodzi o drogi by lecieć powyżej 160. Tu chodzi o moment by móc sprawnie i szybko wyprzedzić pojazd bez stwarzania zagrożenia. I nikt mi nie powie że mając pojazd mażący prawie dwie tony z napędem na obie osie i mocą 110KM jest w stanie sprawnie wyprzedzić cokolwiek. To nie jest A4 czy A6 gdzie samochód jest lżejszy. Skoro tak ktoś chce bronić 1.9 TDI w A8 to niech przeliczy sobie stosunek mocy do masy i taki motor włoży w swój pojazd wtedy pogadamy o bezpieczeństwie na drogach i kwestii sprawnego poruszania się.
Albo oszczędność i rozsądek albo jego brak i głupota. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-03, 03:12
|
|
|
ernesto napisał/a: | nie trawie ludzi co zabierają się do wyprzedzania czymś co nie ma możliwości przyspieszenia w taki sposób by wykonać dany manewr szybko i bezpiecznie. Skoro ktoś ma odwagę nie ma problemu tylko niech to robi tak by nie zabić nikogo przy okazji. |
Święte słowa, tylko jak to się ma do Twojego przykładu:
ernesto napisał/a: | któregoś dnia wracałem od teściowej i jechałem za MB W210 gość zabrał się za wyprzedzanie więc poszedłem za nim. Temu w połowie manewru brakło wigoru a z naprzeciwka wyleciała osobówka, redukcja z 5 na 3 i na trzeciego zmusił mnie bym go wyprzedził po lewej razem z tym którego on wyprzedzał. |
Za taki manewr jaki Ty właśnie wykonałeś to się powinno ...... i tu się w język ugryzę, z szacunku dla innych czytających.
Wracając do tematu to przyznam że podziwiam osoby które dokonały modyfikacji opisanych, ponieważ ja sam bym nie dał rady. Brakuje mi wiedzy i umiejętności pewnych. Bo włożyć silnik to jedno a podrasować go i zestroić to drugie, tu moje możliwości się kończą. A sądzę że większość krytykujących to by nawet nie dała rady przełożyć tego 1,9.
Poza tym chwalą się tym co zrobili, bo jest czym, skoro sami tego dokonali. W dodatku nie słyszałem żeby któryś z tych 1,9 był budowany po to aby stawać na 1,4 mili.
W dodatku jestem zaskoczony pozytywnie jak dynamicznie rozpędza taki 1,9 auto wagi A6,wyprzedanie ciężarówek akurat to nie problem zauważam po obejrzeniu |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-03, 12:16
|
|
|
Gabriel napisał/a: |
ernesto napisał
któregoś dnia wracałem od teściowej i jechałem za MB W210 gość zabrał się za wyprzedzanie więc poszedłem za nim. Temu w połowie manewru brakło wigoru a z naprzeciwka wyleciała osobówka, redukcja z 5 na 3 i na trzeciego zmusił mnie bym go wyprzedził po lewej razem z tym którego on wyprzedzał.
Za taki manewr jaki Ty właśnie wykonałeś to się powinno ...... i tu się w język ugryzę, z szacunku dla innych czytających. |
Uciekał ze strefy zagrożenie przed jeszcze większym zagrożeniem.. Ale złota zasada jest taka, że jeśli nie mamy pewności to nie wyprzedzamy |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-03, 13:45
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Ale złota zasada jest taka, że jeśli nie mamy pewności to nie wyprzedzamy |
Uściślając.
Nikt tu nie denerwuje sie o to że ktoś sobie wsadza klekota pod maskę a o to że to oczywista profanacja limuzyny A8.
Większość z nas na pewno (w tym ja) wyraża podziw umiejętnościom tych co te swapy robią i te auta potrafią potem bez choroby poswapowej jeździć.
Ale tłumaczenie że robi sie to dla ekonomiki jest chyba przesadzone ponieważ ekonomicznie to jest do 2.8 wstawić sobie LPG i pozostać już w oryginale.
Ja oprócz A8 posiadam jeszcze Nexie 1,5 bez LPG i koszty paliwa do A8 z LPG i nexi bez sa praktycznie takie same.
Powyżej napisałem po obejrzeniu filmika że to lipa cały ten SWAP bo spodziewałem sie po tym wypowiedziach czegos lepszego. Widząc jak to się zachowuje i jaką trzeba w to prace włozyć stwierdzam że gra nie warta żadnej świeczki.
Ja akurat mieszkam tam gdzie można szybko jeździc więc dla mnie tym bardziej lepsze duże V8 niz klekot R4. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2014-01-03, 14:44
|
|
|
caro86wlkp napisał/a: | Ja wiem że to jest forum a8 i jak ktoś nie ma 4.2 pod masą to nie jest gość. |
Nie o to chodzi , tylko o to że jak ktoś chce 1.9 TDI to niech kupi sobie golfa 4 czy 5 , tam ten silnik spokojnie sobie radzi .
ernesto napisał/a: | A8 1.9 TDI to wersja dla takich co przemieszczają się z punktu A do B |
Jakie A8 ??????
Takie w ogóle wychodziło ????
Tak wiem , to na pewno wersja specjalna <tjaa>
Apophis napisał/a: | Ja oprócz A8 posiadam jeszcze Nexie 1,5 bez LPG i koszty paliwa do A8 z LPG i nexi bez sa praktycznie takie same. |
I tu się zgadzam w 100% , po co robić jakieś g..no z porządnego auta ???
Chyba tylko po to by powiedzieć , że mam 1.9 TDI w A8 i spala mi ...L/100km
Ciągle zapominamy , że A8 to auto na trasę , a nie żeby śmigać po mieście .
Do miasta polecam A3 1.9 tdi , spalanie w granicach 7L/100km , trasa około 5.5L/100km , no i nie zapomnijmy o tym , że A3 nie ma problemu z wyprzedzaniem takiego jak A8 .
Tylko czekać , aż wyskoczy jakiś magik z D3 1.9 TDI , bo mu mało pali <niewiem> |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-03, 20:48
|
|
|
mdamian, oj Damian wiesz o co mi chodziło Szczerze gdybym jeździł na taksówce to takie połączenie typu swap był by rewelacyjnym połączeniem. Wytrzymały pojazd, wszechstronny, pojemny i prosty silnik.
A co do samego swapu to tak jak napisałem tu kiedyś i tak jak inni piszą że to naprawdę odwaga i wyczyn, chęć zaparcia by zrobić takie coś. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-01-03, 20:56
|
|
|
Dzisiaj brat hamowal Passata 1.9tdi (130KM, sedan), przebieg 380tys km i wyszło 137 KM, 370 momentu obrotowego, nie podam tylko przy jakich prędkościach obrotowych silnika.
[ Dodano: 2014-01-03, 20:58 ]
Dodam że bez żadnych chipów, tylko seria fabryczna. |
|
|
|
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2014-01-03, 21:28
|
|
|
Apophis już nie przesadzaj ta A6 1.9tdi patrzac na przyspieszenie to ma w okolicach 8 sekund a takie 2.0tdi140km ma w granicach 10 sekund. Naprawde ładnie jedzie jak na A6 i to w quattro. Super alternatywa dla kogoś komu kończy się 2.5tdi v6.
Dla mnie wrzucenie 1.9tdi do A8 to nie jest profanacja. Jeśli miałbym 2.5tdi w A8 i by mi padł motor i bym mial dwie opcje przykładowo wrzucic taki sam motor za 4000zł lub zrobić swapa na 1.9tdi(130km) i podkręcić je na okolice 190 za 6000zł to bym wybrał 2 opcje :-)
Pozdrawiam <okioki> |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
|