Autor |
Wiadomość |
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-10-31, 22:00
|
|
|
Szczerze? Sory, ale mam tego auta serdecznie dosyć. To jest skarbonka bez dna... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-31, 22:07
|
|
|
Potwierdzam. |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-11-10, 09:59
|
|
|
mus102 napisał/a: | Mam jeszcze problem z przepływomierzem, może też być źle dawkowane paliwo przez to... |
Czy wymieniłeś przepływomierz?
Jakieś zmiany w silniku?
Być może powtórne badanie kompresji coś wyjaśni? |
_________________
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-11, 08:31
|
|
|
Przepływkę dopiero zamówiłem u znajomego co pracuje w hurtowi.
Boję się tylko, że ją wymienie i dalej będzie ten sam błąd.... |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2016-11-11, 09:16
|
|
|
A ja jak ginekolog przy określaniu płci płodu podczas usg na 99% stawiam że błąd powróci.
Nie jestem mechanikiem Ale na logikę biorąc, przeplywka fiksuje co np. skutkuje zwiększeniem dawki paliwa na wtryskiwacze ale wtryskiwacze maja jakieś parametry swoje dawki maksymalne/ wydajność. Jeżeli jest nadwyżka, to powrót paliwa idzie kanałem przelewowym wtryskiwacza (tak czy nie?).
A miedziany pierścień pod wtryskiwacz był wymieniany?
Ten sinik jest tak ujmujący, że powinni go dodawać do pudełek z płatkami śniadaniowymi dla pasjonatów do samodzielnego składania, wtedy człowiek nauczyłby się go na pamięć. |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-11-11, 11:25
|
|
|
mus102 napisał/a: | Właśnie kto ci pozwoli sprawdzić walki... |
Apropos wałków....
trafiło do mnie niedawno takie jedno 3.3...
problemy zaczęły się już dawno... słabo palił, kiepsko jeździł i w ogóle z silnikiem kupa...
od pół roku naprawiany w innych warsztatach...
to zobaczcie w jakim stanie są wałki
(sorki za jakość zdjęcia ale nie zwróciłem uwagi jak ostrość się zgrała)
.
No jak kurrr... ma to normalnie pracować |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-11-11, 12:08
|
|
|
A tam napawać krzywki, wyszlifować i dać do utwardzenia. Jeśli ma się dostęp do takich sprzętów to koszta wyjdą tyle co czas fuchy. |
_________________
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-11, 13:45
|
|
|
Ciekawe w jakim stanie są u mnie walki.
Niby chodzi normalnie, ale jak się auto odpali z rano to niby chodzi normalnie, ale po ruszenia gdy sił ikony dostanie z 1800 obr to słychać stukać zaworu może dwóch przez jakieś 100-300 m , później się wszystko uspokaja |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2016-11-11, 15:17
|
|
|
FOSS napisał/a: | No jak kurrr... ma to normalnie pracować |
No dobra. Wszyscy wiemy czego się można spodziewać pod deklami jeżeli coś się zacznie dziać niepokojącego/ dziwne stuki itp.
Otwieramy pacjenta i widzimy wytarte wałki. OK
Tylko dlaczego one się wycierają?
Czy to jest wina słabego materiału?
Kupimy wałki utwardzone/ nowe od świątka/ nieregenerowane/ niby wytwarzane przez nich
i Kur... znowu wytarte to problem mysi być gdzieś indziej. Jeżeli jest brak lubryfikacji między krzywkami a dźwigienkami to coś się musi poddać i prędzej czy później wytrzeć.
Czy chodzi o te zaworki regulujące przepływ oleju przez głowice (nie wiem czy dobrze to opisałem- chodzi mi to coś co siedzi po jednej sztuce w każdej głowicy i dwa/dwie pod kolektorem ssącym) czy może o chuj...ową pompę oleju?
A może odma? |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-13, 17:35
|
|
|
Też jest tego ciekaw ... |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-11-13, 20:40
|
|
|
Ja bym jeszcze zaryzykował teorią dotyczącą wkładu filtra oleju. Jeśli za wcześnie się zatyka, to olej wraca zaworem regulacji ciśnienia i wówczas mniej go trafia do głowic. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-13, 21:02
|
|
|
Czyli najlepiej częściej wymieniać olej?.
Ja teraz wymieniłem po 7tys , ale to raczej dlatego, że ropa w nim się pojawiła.
Jutro bądź we wtorek będzie nowa przeplywka założę i zobaczymy.
Puki co od wymiany zrobione 1700km już. |
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-14, 08:26
|
|
|
wymiana oleju 10-15tys max. Tylko nie castrol czy inne pseudo oleje, oraz żadne longlajfy. Dobry olej, to koszt od 600zł w górę, reszta to dobra na płukankę po złożeniu motoru .
Mnóstwo osób nie zdaje sobie sprawy jak ważny jest seperator odmy, bądź filtr odmy, w zależności od motoru i typu odmy. Tego się nie czyści, to się wymienia na nowe aby w 100% działało. Seperatora czy filtra nie wymienia się jak już występuje objaw, tylko przed. Tak zapobiegawczo, coś jak rutinoscorbin dla Ciebie zanim będziesz chory Jak to działa i dlaczego jest ważne, każdy kto chociaż trochę rozumie działanie silnika zi albo zs odpowie sobie na to pytanie.
PS. pisze to użytkownik trzeciego 2.5tdi bez problemu z wałkami. PS. pierwszy przedliftowy 2.5tdi(a6c5) przy licznikowych 490kkm miał pierwsze wałki bez wytarcia. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:02
|
|
|
FranzM napisał/a: | Dobry olej, to koszt od 600zł w górę | Pochwal się proszę jakim to że olejem zalewasz silnik? Za 660 zł mam 20L Liqui Moly 0W40 a Ty za 600 kupujesz 8L, technologia NASA ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-15, 20:26
|
|
|
danishow napisał/a: | FranzM napisał/a: | Dobry olej, to koszt od 600zł w górę | Pochwal się proszę jakim to że olejem zalewasz silnik? Za 660 zł mam 20L Liqui Moly 0W40 a Ty za 600 kupujesz 8L, technologia NASA ? |
Racja, z rozpędu napisałem. 600zł z groszami kosztuje mnie całkowita wymiana oleju, w kwestii części. Olej, filtr, filtr odmy.
LM dobry olej, tylko ja używam 10w-60 |
|
|
|
|
|