Autor |
Wiadomość |
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-10-23, 06:58 [D2 00 3.3TDI
] Bardzo duży stan oleju
|
|
|
Witam, po pół rocznym spokoju z moim A8 3.3TDI znowu się zaczęło.
Przez kilka ostatnich dni po uruchomieniu silnika z rana , temp na podwórku około 3-5 stopni silnik pracuje normalnie, lecz po ruszeniu z miejsca znowu było słychać któryś popychacz.
Nie dało mi to spokoju i następnego dnia sprawdziłem stan oleju, gdyż pierwsze podejrzenie to niski stan oleju.
Lecz ku mojemu zdziwieniu stan oleju na bagnecie był jakieś 3cm ponad MAX.... i ja się pytam z kąd...
Wychodzi na to, że ropa idzie do oleju bo płynu nie ubywa, doda, że auto odpala normalnie na zimnym jak i na gorącym silniku.
Auto po wymianie silnika zrobiło raptem 8tyś km , w między czasie zostało wymienione koło z tłumikiem drgań i zrobione hamulce z przodu.
Z góry dzięki z podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-10-23, 08:06
|
|
|
Jak stan oleju rośnie to wtryski leją. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-10-23, 08:44
|
|
|
Czyli od razu olej zmienić? nie jeździć? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-10-23, 10:03
|
|
|
Ropa rozcieńcza olej. 3cm wyżej jak max to wygląda na 1-2l więcej. Znawcą nie jestem ale może pierścienie nie trzymają i zlewa ropę. Jeśli płynu nie ubywa to uszczelki pod głowicami są ok. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-10-23, 10:09
|
|
|
Mam jeszcze problem z przepływomierzem, może też być źle dawkowane paliwo przez to... |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-10-23, 11:04
|
|
|
Tam jest ich 2 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-10-23, 11:17
|
|
|
Raczej nie jeździł bym. Taki rozcieczony olej może doprowadzić do jego zatarcia. A przypadkiem twój silnik nie był remontowany ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-10-23, 12:36
|
|
|
Był remontowany bez skutecznie. Suma sumara był wymieniony, podobno miał sprawdzane walki przed kupnem go i zrobił 8tys km puki co. I pfff czar prysl... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-10-24, 21:32
|
|
|
mus102 napisał/a: | stan oleju na bagnecie był jakieś 3cm ponad MAX.... i ja się pytam z kąd... | Gdzieś zapitala diesel do silnika, nie jeździj tak a nawet nie odpalaj już bo może dojść do samo zapłonu "rozbiegania" i będzie doopa |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Mariano
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 21 Lip 2015 Posty: 37 Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany: 2016-10-25, 06:37
|
|
|
Może jakieś błędy odczytasz . Płynu chłodniczego nie ubywa czasem oraz zobacz na korku wlewu oleju czy nie ma mazi szarej. |
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-10-25, 19:36
|
|
|
Płynu nie ubywa. Bledy:
Błąd przeplywomierza nr. 2
No i tyle. |
|
|
|
|
Mariano
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 21 Lip 2015 Posty: 37 Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany: 2016-10-28, 07:52
|
|
|
Zrób porządek z przepływomierzem i sprawdż wtryski na początek. |
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-10-28, 09:05
|
|
|
Dokładnie też tak myślę. |
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-10-28, 09:13
|
|
|
leje/leją wtryski, ew. problem ze sprężaniem i olej napędowy poprzez gładzie cylindrów/tłok/pierścienie zamiast dostać zapłonu to leci do skrzynki korbowej a tam trafia do miski olejowej.
Używany silnik bez inspekcji wkładać w ciemno?! Słabe podejście niestety. |
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-10-28, 09:16
|
|
|
To akurat się zgodzę... ktoś z forum to robił i sprawdzał ten silnik.... |
|
|
|
|
|