Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-15, 20:35
|
|
|
FranzM napisał/a: | tylko ja używam 10w-60 | W aucie z profilu? Zimą też ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-16, 08:10
|
|
|
Też. 10w-60 ma równie niską temperaturę płynięcia a przy webasto nie wsiadam nigdy do mroźnego auta. Poza tym nie mamy zimy takiej, aby się obawiać oleju który mniej więcej przy -39/-40 ma temp płynięcia |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-11-16, 08:14
|
|
|
Wycieranie wałków bierze sie przede wszystkim ze stosowania LL i nieproawidłowego oleju, jeszcze za czasów u niemca.
W internetach można wyczytać, że zalepiają sie kanały olejowe i nie ma takiego smarowania jakie powinno być. Pomijając już słabszą jakość wykonania tych wałków.
W 2.5 TDI problem rozwiązano dopiero od 3 generacji 2.5 TDI V6 m. in. sławny BAU. |
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-16, 08:30
|
|
|
Lechu napisał/a: | Wycieranie wałków bierze sie przede wszystkim ze stosowania LL i nieproawidłowego oleju, jeszcze za czasów u niemca.
W internetach można wyczytać, że zalepiają sie kanały olejowe i nie ma takiego smarowania jakie powinno być. Pomijając już słabszą jakość wykonania tych wałków.
W 2.5 TDI problem rozwiązano dopiero od 3 generacji 2.5 TDI V6 m. in. sławny BAU. |
Słabsza jakość wałków to fakt, jednak tak jak pisałeś LongLajfy, czyli szitowy olej, oraz niewłaściwy serwis, zbyt długie przebiegi między wymianami i mamy problemy. BAU również nie daje pewności odnośnie wałków, ale zmniejsza szansę na fuckupy. |
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-21, 19:26
|
|
|
Wracając do przeplywomierza....
Auto wróciło. Co się okazało mechanik po wypinal wtyczki z przeplywek i nadal wywalało błąd przeplywomierza nr 2 mimo tego, że były obydwa wypiete. Później je po zamieniać i dalej błąd nr 2 ....
Instalacja wymieniona więc kable odpadają.
Co teraz? |
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2016-11-27, 11:47
|
|
|
Lechu napisał/a: | Wycieranie wałków bierze sie przede wszystkim ze stosowania LL i nieproawidłowego oleju, jeszcze za czasów u niemca.
W internetach można wyczytać, że zalepiają sie kanały olejowe i nie ma takiego smarowania jakie powinno być. Pomijając już słabszą jakość wykonania tych wałków.
W 2.5 TDI problem rozwiązano dopiero od 3 generacji 2.5 TDI V6 m. in. sławny BAU. |
W ostatnich 2.5TDI wałki nie wycierają się, ale są puste w środku i ostatnio widziałem dziure w jednym takim wałku |
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-27, 11:52
|
|
|
Haha też dobre. Jeszcze lepiej ... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-27, 16:59
|
|
|
te które puste są to już te poprawione
ale jak widać tylko z nazwy |
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-27, 17:01
|
|
|
Co i tak nie zmienia faktu, że w 3.3 to horror... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-27, 18:32
|
|
|
jak cały motor |
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-27, 20:52
|
|
|
O zawieszeniu przednim nie wspomnę. Bo nie stąd nie zowąd wypadają gałki z wahacza i tracisz koło mimo, że nic nie stukalo |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-27, 21:13
|
|
|
mus102 napisał/a: | Bo nie stąd nie zowąd wypadają gałki z wahacza i tracisz koło | Wszyscy mamy takie same zawieszenia i nic podobnego się nie dzieje więc na przyszłość radzę częściej kontrolować stan techniczny auta |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
mus102
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 05 Gru 2014 Posty: 217 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-11-27, 21:23
|
|
|
W maju był na przeglądzie i było ok. I od tego czasu zrobione 8tys km i ... gałka wyszła. Ale już wymienione... |
|
|
|
|
|