Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie w kole przy hamowaniu  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-15, 18:08   [D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie w kole przy hamowaniu

Hej. Od dłuższego czasu mam znane w tym modelu od dawna już wszystkim telepanie podczas hamowania. Podczas normalnej miejskiej jazdy nie ma problemu i jest wszystko ok. Hopki zaczynają się od 100/h. Wówczas to występuje stukanie w prawym przednim kole. Stukanie jest oczywiście uzależnione od prędkości, czyli im szybciej jadę tym szybsza częstotliwość stukania. Żeby nie było za słodko, to oczywiście stukaniu towarzyszy telepanie autem. Ewidentnie czuć, że to stukanie powoduje tą telepawkę, która momentalnie przenosi się na drgania całym autem. Dodam, że te drgania w żadnym stopniu nie przenoszą się na kierownicę, telepie tylko (aż :) ) autem.
Z rzeczy zrobionych ku poprawie dotychczas to wymiana tarcz i klocków (zimmerm. ferodo), wymiana bananów, sprawdzenie bicia tarcz po wymianie i siły hamowania poszczególnych kół (ale tylko na stacji diagnostycznej :/ ). Felgi proste, sprawdzane na różnych oponach. Oczywiście wszystko ok <niewiem> , ale problem pozostał.
Może ktoś podrzuci jakiś pomysł, co warto sprawdzić jeszcze, bo mi powoli brakuje pomyslów.pozdro
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-15, 19:49   

* laczniki stabilizatora
* amorki na wykonczeniu
* krzywa piasta
* zlamany wspornik mcpherson´a
* zapieczony zacisk - tloczek

generalnie przy tym zjawisku mozna szukac i szukac...ja w ten sposob wymienilem, czesc zawiechy, hamulce, piaste itd...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Myski 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 69
Skąd: Warszawa/mazowieckie
Wysłany: 2014-11-15, 19:49   

sprawdzales piaste i lozyska?

DODANO:

zdejmij koło wejdz pod nie i niech ktos zacznie szarpac piasta...jesli to jedno ze wspomnianych wyzej powinno byc widac.....
 
 
bazzzyl 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 328
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-15, 22:38   

Moja podobnie się zachowuje, tylko bez stukania.
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 18:29   

martin_rs4, amorki ostatnio sprawdzane i po 75% mają. Jak mi sprawdzali bicie tarczy i było ok to mówili, że piastę można również wykluczyć. Ale to było sprawdzane na stacji diagnostycznej bez zegara, na rolkach. Zaciski sprawne, tłoczki nie zapieczone, przy wymianie tarcz sprawdzone. Co do łączników stab. to trzeba sprawdzić jeszcze, ale kiedyś w innym samochodzie miałem walnięte i stukało na dołkach, nie tylko przy hamowaniu. A co to takiego ten wspornik mcphersona?
Myski, na stacji piastę wykluczyli, a co do łożyska to chyba na zakrętach by było słychać pukanie...
Jedno co mnie zastanawia to przy ostatniej wymianie kół szarpałem trochę tarczami po zdjęciu koła i wyczuwalny był delikatny luz na boki :) z prawej strony nieznacznie większy. I nie wiem, czy tak powinno być, czy to jest normalne <niewiem>

Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-19, 18:59   

beyer28 napisał/a:
amorki ostatnio sprawdzane i po 75% mają.


wiesz, juz byl taki temat odnosnie sprawdzania zywotnosci amorkow na stacjach diagnostycznych ;) roznie to bywa i te maszyny nigdy Ci prady nie powiedza :/ ...przyklad...przyjechala klientka do mojego mechaniora ze cos auto plywa i przy hamowaniu tez telepie...byla na rolkach i suuuper ponad 70% amora...po wyjeciu, nie dosyc ze latal gora-dol to jeszcze na boki :D

beyer28 napisał/a:
Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie


to co tu piszesz wskazuje na krzywa tarcze badz moje ulubione - niedokrecone kolo ;) ja mialem podobnie i sie okazalo ze po zmianie na zimowe mi nie dokrecili...jeszcze pol obrotu moglem zrobic...bylo wlasnie stukanie i bicie... :/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 19:21   

martin_rs4 napisał/a:
generalnie przy tym zjawisku mozna szukac i szukac...ja w ten sposob wymienilem, czesc zawiechy, hamulce, piaste itd...

Co było u Ciebie?
pewnie pojadę na przetoczenie tarcz, jak się poprawi to kolejny komplet trzeba będzie zapodać, ale tym razem już na pewno z zaciskami od d3. ale najpierw sprawdzę dokręcenie kół :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-19, 20:32   

wiesz co ja wpadlem w dziure i od tego sie zaczelo...najpierw prostowanie felgi, potem wymiana piasty, nastepnie okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany przy okazji wymienilem hamulce wtedy niestety na szybko, na ABE :/ ... przez jakis czas bylo ok az w koncu znow bilo...weic wymienilem tarcze na Zimmermanna i mam spokoj :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-19, 20:39   

beyer28 napisał/a:
A co to takiego ten wspornik mcphersona?


a chodzi dokladnie o ten wspornik

_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 20:40   

martin_rs4 napisał/a:
nastepnie okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany

Co to za część jest?
A może mam krzywą piastę, która automatycznie krzywi mi również tarczę <hmm> na zegar trzeba chyba jednak jechać
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-19, 20:42   

Aha ok, już widzę. W którym miejscu to siedzi? :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-19, 20:48   

od strony zderzaka wglebi blotnika...stojac przed lewym kolem po lewej stronie a przed prawym po prawej stronie amorka...nie mam teraz dostepu do etki... :/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2014-11-19, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Damian921221
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-19, 20:48   

W polifcie tego nie ma.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-11-19, 20:52   

W polifcie tez to wystepuje , u mnie jest ale tylko jedna sztuka - chyba po prawej stronie :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-19, 20:54   

Cytat:
W polifcie tego nie ma.

oczywiscie ze jest..w ASO nowka 70pln

nr. wg etki 4D0412395B
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.