Autor |
Wiadomość |
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-01, 20:04
|
|
|
dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-01, 20:31
|
|
|
Wymiana po pierwszym 1000km to wymiana statyczna z filtrem. |
|
|
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-01, 20:32
|
|
|
Aha ok dzieki czyli kolo 6 litrow oleju? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-01, 20:40
|
|
|
Szczerze to dokładnie nie pamiętam ale cos ok 4-5 litrów u mnie zwykle szło. |
|
|
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-04, 20:33
|
|
|
Moja A8 stoi juz w warsztacie gdzie robili mi skrzynie. Mechanik twierdzi że problem ze wstecznym to wina zaworu. Jak możecie odpowiedzcie mi na pare pytań.
1 mialem taki przypadek nie za kazdym razem ale jak bylem w gorach to pod duze górki na D przy postoju auto potrafiło mi sie cofnąć z moich doświadczeń z automatami to nigdy mi sie to nie przytrafiło i nie powinno się cofnąć.Czego to może być przyczyna? Czy spotkaliscie sie z takim czymś?
2 podczas jazdy na D przy dojeżdzaniu do krzyżówki lub ronda przyhamowuje i skrzynia zrzuca bieigi z 5 na 4, z 4 na 3, z 3 na 2 i jest szarpnięcie przy redukcji gdy chce przyśpieszyc to tak jakby się chwile ślizgała obroty rosną nie przyspiesza i wkoncu jest walnięcie i reakcja na gaz czy to może być coś od silnika czy to ewidentna wina skrzyni?
proszę o pomoc bo nie jestem mechanikiem wiem tylko jak ma pracowac automat a te 2 rzeczy mi nie pasuja. |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-05, 09:49
|
|
|
Mialem pare automatow.jestem po calkowitym remoncie skrzyni.to wyglada po twoim opisie na padnieta skrzynie.moja po paru poprawkach chodzi bez zadnych szarpniec.cos ciulaja.masz jaki papier co niby naprawili i wymienili? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-05, 10:11
|
|
|
Mam gwarancje na rok a na niej wypisane co zostało wymienione :
- Sprzęgło Hydrokinetyczne
- Pompa ciśnienia
- Kosz ze sztycą
- Tarczki cierne kosza 1
- Uszczelki,uszczelniacze,zimeringi
- Olej + filter |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-05, 10:31
|
|
|
a moze tak z ciekawosci sprawdz czy Ci faktycznie nie podmienili skrzynie jak wspominales, bo papier przyjmie wszystko |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-05, 10:38
|
|
|
właśnie szukalem ostatnio jak byla na podnosniku symbolu skrzyni tej zielonej tabliczki i nie moglem znalezc a byla na bank z symbolem FBE |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-05, 10:49
|
|
|
oprocz oznaczenia skrzyni jest jeszcze numer seryjny i modelu, ale nie kazdy na niego zwraca uwage
natomiast ta tabliczka na miejscu oznaczonym ponizej:
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2014-01-05, 10:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-05, 10:52
|
|
|
bede mial okazje to zajrze i sprawdzę.Niby pokazywal mi te czesci ktore mi niby wymienil nawet porobilem fotki ale nie mam pewnosci ze to sa czesci z mojego samochodu. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-05, 10:53
|
|
|
jesli faktycznie by tak bylo ze podmienili ta skrzynie o niczym nie informujac i na dodatek dali jeszcze zepsuta, to sie to na droge sądowa nadaje, a miedzyczasie mozna renegocjowac warunki kosztow naprawy na o wiele nizsza kwote...
powinni jeszcze zaplacic za zszargane nerwy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-05, 11:05
|
|
|
Szarpanie skrzyni zaczalem odczuwac praktycznie po 200km po remoncie a moze nawet i od samego poczatku bylo tylko czlowiek sie cieszył że auto wkoncu jeździ i nie zauwazyl.Po zrobieniu okolo 1200km przy cofaniu szarpnela mi mocno na R wlaczylem D i też szarpneła po chwili bylo juz ok ale juz wtedy czulem że dlugo nie pojeżdzę.a teraz koleś mi wciska że szarpanie może byc spowodowane nieprawidłową pracą silnika a jak robil mi skrzynie to zachwalal silnik ze jest w bardzo dobrym stanie.Ja sam osobiście nie mam zadnych zastrzezen do silnika jakby to był szrot to nie inwestowalbym w nia a zrobilem ta skrzynie rozrząd oleje filtry klocki tarcze itp itd.Pozatym cofanie się auta z górki na odpalonym silniki u wrzuconym D napewno nie jest spowodowane nieprawidłową pracą silnika.Albo wsadzili mi używke albo nie maja pojecia jak złozyc prawidłowo skrzynie i szukają teraz durnych i winy gdzie indziej. |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-01-05, 13:13
|
|
|
Ze dwa miesiące temu znajomy w postacie stracił skrzynie .wsumie taka jak w a8 tylko silnik3.7 i oska.Po remoncie samemu mojej odrazu wiedziałem jakie pieniądze wchodzą w rachubę.Znajomy zasłabł,Stanęło na tym ze kupił używke z 3 część tych pieniedzy.Wymienilem mu ją plus nowy olej i filtr.Efekt auto jeździ kiepsko a wsteczny jest jakby go nie było.Koles co ją sprzedał przysłał drugi sterownik hydrauliczny.Wymagał on gruntownego czyszczenia a ponoć ze sprawnej skrzyni był.No ale po wymianie auto ożyło choć do idealnej pracy sporo brakowało.Efekt tańszej opcji naprawy auta.Wsumie zapłacił połowę kosztu pełnego remontu to i sukces polowiczny.
Wskazówka by ocenić czy skrzynia jest po remoncie.
Olej w niej jak teraz byś trochę spuścił musi być slomkowy i klarowny inaczej albo skrzynia po remoncie już się pali albo właśnie wsadzona inna i swierzy olej ją tylko przeplukal |
|
|
|
|
|
|
|
berarek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 72 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-01-05, 13:18
|
|
|
Facet który wymieniał mi olej mówił że olej ktory zlał był troche mętny i mówił że nie jest przekonany że ta skrzynia jest po remoncie wyglądało mu to wlasnie na używke no ale pewności nie mam. |
|
|
|
|
|