Autor |
Wiadomość |
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-07, 22:57 [S8 D2 98 LPG
] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się
|
|
|
Panowie, skoro piszę to znaczy że poległem w walce z moim samochodem.
Problem wygląda tak, że w nowy rok wsiadam do auta a on nie zapala. Próbowałem awaryjnie na gazie go odpalić i nic. Po lapka do domu i vagownie. No i zero błędów zapisanych. No daję pierwszy blok pomiarowy i patrzę czy przy rozruchu widać obroty silnika. No i obroty ciągle 0.
Myślę czujnik obrotów wału padł. Auto na lince do garażu i sprawdzam instalację. Przewody posiadają przejście, nie doziemiają się nigdzie. Zamówiłem używany czujnik i jak otrzymałem to do auta z nim. Dalej to samo. Zapakowałem czujnik do samochodu kolegi Janeks13 i auto odpaliło od przekręcenia, czyli czujnik ok. Dodatkowo zauważyłem że nie załącza się pompa w baku. po wyjęciu czujnika i łaskotaniu go śrubokrętem, pompa w baku zaczyna pracować. Doszedłem do wniosku ze coś musi być z tym kołem pasowym i czujnik nie widzi przerwy w rębach. Obmacałem go dziś palcem ząb po zębie i szczelina jest (nie wyrosły nagle w niej zęby) i zęby też są wszystkie.
Pisze bo sam się już zastanawiam czy w dobrym kierunku szukam, bo efekty mojej pracy są zerowe na razie, a brak mi pomysłów na coś innego.
Bardzo proszę o pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-07, 23:12
|
|
|
Ważna jest też odległość czujnika od koła, jeżeli śrubokrętem wytwarzasz impulsy to musisz szukać w głębokości obsadzenia czujnika. Max odleglość to o ile pamiętam niecałe 2mm. CZujnik ma indukować napięcie min 0.8V aby auto zaskoczyło.
cytat mojej pracy dyplomowej ,,Czujnik indukcyjny (przetwornik cewkowy) nie wymaga zewnętrznego zasilania. Odległość pomiędzy końcówką czujnika a kołem impulsowym wynosi najczęściej 0,8-1,2mm. Opór czujnika mieści się zwykle w granicach 200-900 Ω. Wartość napięcia indukowanego przez czujnik podczas rozruchu powinna być wyższa niż 0,8V AC. Można go sprawdzać zwykłym multimetrem (Ω, V) oraz oscyloskopem - pełny przebieg sygnału" |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-07, 23:23
|
|
|
No z odległością to tak wygląda że jest przykręcony tak jak był i tu nie da się nic innego wymyślić, ale wyjąłem podkładkę z pod niego i dawałem głębiej i nic. Z tym indukowanym napięciem to pewnie lipa będzie skoro pompa się nie załącza, ale sam czujnik jest ok. |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2014-01-08, 11:47
|
|
|
Sprawdz czy ECU nie pływa a najlepiej podmien na inne. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-08, 19:32
|
|
|
hipcio, do S8 na podmiankę może być ciężko.
Ale jakbyś nie miał na podmianę sterownika od S8, możesz odpalić na sterowniku z ABZa - dla testu wystarczy.
Jakbyś jednak potrzebował sterownika - pisz. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-08, 20:59
|
|
|
No nic nie pływa.
Myślałem o ECU, tylko dlaczego jak wyjmę czujnik i śrubokrętem pomacham przed nim to zaczyna żyć pompa i sterownik wyrzuca błędy związane z niemożliwym sygnałem czujnika na wale i czujnika na wałku rozrządu. Czyli zachowuje się tak jak powinien i sygnał z czujnika dociera do ECU.
A wracając do wymiany ECU to z czym to będzie się wiązało? Immo, ESP i inne cuda? Ja mam ECU z automatu. Aha, da radę go odpalić na sterowniku z S8 manual 97r? Bo może kolega Janeks13 się zlituje jeszcze raz i pożyczy na moment swój? |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2014-01-08, 22:21
|
|
|
Da rade odpalić na tym od manuala ale bez adaptacji go do immo to zaraz zgasnie |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-08, 22:49
|
|
|
Ale na sekunde odpali, wiec wiazke, czujniki i mechanike sprawdzi |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-09, 09:06
|
|
|
No to trzeba sie zaś na garaż umówić i tym razem ECU podmienić |
_________________ Stare ale jare z Audi 80 |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-09, 21:37
|
|
|
No i dzięki uprzejmości JanekS13, ECU podmienione i bez jakichkolwiek zmian
Teraz to już nie wiem gdzie łapska wsadzić. Zrzucać skrzynię? Hmmm <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-09, 22:35
|
|
|
Raczej niemożliwe żeby nie kręciło się koło zamachowe z ząbkami. Chyba, że sterownik nie widzi pustego miejsca w kole zamachowym albo wyłamał się ząbek, albo cholera wie.
JanekS13, a czujnika nie możecie podmienić?
Może być tak, że śrubokręt którym testowałeś czujnik masz magnesowany i jakoś coś tam się indukuje.
Spróbuj zwykłą blaszką, niemagnesowaną (ząbki w kole zamachowym nie są przecież magnesowane). |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-09, 22:41
|
|
|
ząbek? powinno być większe puste dla oznaczenia położenia wału
czemu nie wymienić/podmienić czujnika? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-09, 22:58
|
|
|
maciu napisał/a: |
czemu nie wymienić/podmienić czujnika? |
Kolega już pisał że zamówił drugi czujnik i dalej to samo.
zobacz z jakiej odległości czujnika vag zaczyna widzieć obroty silnika. Jeżeli czujnik jest sprawny to tylko pozostaje ci sprawdzenie odległości czujnika od koła bądź samego koła, ale ono raczej powinno się kręcić. |
_________________
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-09, 23:18
|
|
|
ano fakt, ciekawostka...
może coś jednak jest w tym że sygnał z koła za słaby dociera do ecu
skoro na innym ecu jest to samo, czujnik jest dobry, jego wiązka też...
pozostaje chyba tylko jakość sygnału... może jednak tam podejść
jakims lepszym miernikiem i zmierzyć w piku ile daje koło a ile łaskotanie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-09, 23:26
|
|
|
Czujnik był przekładany do innego S8 i auto zapaliło od obrócenia wałem. Podkładkę z pod czujnikiem wyciągałem i różne odległości testowałem i nic. Machałem przed nim mnustwo razi i przeróżnymi narzędziami (przedmiotami). Koło palcem ząbek po ząbku obmacałem i wygląda wszystko ok. Przerwa w żabkach też jest, nie wyrosły w niej nagle zęby.
Chyba muszę zdjąć skrzynię, tylko myślę co mi to da. Jedynie koło od automatu, które mi zostało, zakręcić i sprawdzić co będzie, ale wcale mi się nie widzi całej skrzyni targać |
|
|
|
|
|