Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-10, 19:13
|
|
|
Ale odcięcie może sie aktywować dopiero podczas krecenia rozrusznikiem.
Może być też duży zanik napięcia bądź zakłócenia podczas kręcenia rozrusznikiem.
Można sam rozrusznik podpiąć pod inne źródło zasilania.
Pompa włącza się po przekręceniu zapłonu na chwilę i wyłącza.
Kolega pisał że zmieniał ECU więc wina leży tylko po stronie jego wiązki elektrycznej i umiejscowienia czujnika |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-10, 19:30
|
|
|
maciu napisał/a: | no ale co mają odcięcia skoro macha śrubokrętem (jedyne jak rozumiem co się
zmienia to to że czujnik nie jest na swoim miejscu) i wtedy pompa zaczyna żyć?
pompa nie jest włączana zaleznie od obciążenia ale po osiągnięciu pewnych obrotów
i analogicznie jak silnik gaśnie np. z przyczyn niezależnych to pompa jest wyłączana
steruje oczywiście ECU |
Ale odcięcia najczęściej wysterowuje się prądem rozrusznika.. i takowe wysterowanie odcięcia wyjaśniało by ruszanie śrubokrętem
jak sugeruje Karol208 można właczyć zapłon i podać zasilanie rozrusznika z pominieciem calej reszty |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-10, 22:52
|
|
|
Wszystko robiłem z sugestii już. Dziś od rana ładowałem aku, bo faktycznie już był słaby i wieczorem kręcił jak jak oszalały, dalej lipa. Jeszcze jutro spróbuję sam rozrusznik z innego aku podłączyć, bo tego nie robiłem.
Aha pompa się załącza jak przekręcę kluczyk i pózniej jak kręcę rozrusznikiem to już ani drgnie. |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-10, 22:58
|
|
|
Gabriel, Kabel od czujnika nie jest gdzieś popętlony z jakimś innym ? |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-10, 23:03
|
|
|
Gabriel napisał/a: |
Aha pompa się załącza jak przekręcę kluczyk i pózniej jak kręcę rozrusznikiem to już ani drgnie. |
I tak ma być włączy się dopiero jak silnik przekroczy zadane obroty tak jak śrubokrętem machałeś. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-10, 23:03
|
|
|
nie nie jest, wszystko rozplątałem, skróciłem maksymalnie, wymieniłem na inny ekranowany, masakra bo brak mi pomysłów <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-11, 10:22
|
|
|
próbowałeś swój czujnik i swoje ecu w innym aucie (jednocześnie)?
odcięcie na czujniku rpm to trochę zły pomysł bo to słaby sygnał ekranowany itp
zresztą gdyby ktoś tam zasadził przekaźnik to łatwo byłoby go znaleźć bo
kabel idzie prosto do ecu i nie powinien wchodzić do kabiny
jak jesteś podpięty vagiem i sprawdzasz grupy to wszystkie inne wartości
zczytuje poprawnie a tylko rpmy widać zero dopóki nie połaskoczesz?
ale tak wogóle to ciekawe że łaskocząc jesteś w stanie wygenerować tyle rpmów
żeby zaskoczyła pompa.... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-11, 12:01
|
|
|
tutenhamon nie chodzi o iskrę . Bo na vagu niema informacji jak się kręci rozrusznikiem o obrotach silnika a powinien pokazać obroty jak sie kręci nawet bez iskry czy swiec |
_________________ Stare ale jare z Audi 80 |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-11, 12:28
|
|
|
najpierw ma być sygnal rpm - startuje pompa, potem sygnały z wału i wałka
muszą się zgodzic (rozrząd) - wtedy dopiero idzie iskra i otwieramy wtryski
tyle teoria |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2014-01-11, 15:54
|
|
|
Rafał podmien czujnik wałka rozrzadu jak wczesniej Ci wspominałem ,jak nie bedzie readkcji to rozrzad sprawdzic musisz w nastepnym kroku |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-11, 16:02
|
|
|
Dziś przekręciłem stacyjkę, pompa się na moment załączyła i odpaliłem rozrusznik z innego aku, według sugestii i dalej nic. Pompa się nie odezwała w baku.
Zauważyłem dziś że pompa załącza się na moment jak przekręcę kluczyk, pózniej nic jak rozrusznikiem kręcę, ale znowu na chwilkę załącza się jak wrócę kluczyk z rozrusznika. I to wszystko.
Wyjąłem czujnik i wystarczy ze go dotknę i zaraz załącza się na moment pompa. Ale działa jak macham przed nim metalem (nie dotykam go). Włożę na swoje miejsce i pompa, cisza.
Nie wiem już o co chodzi, bo jak nie widzi czujnika to powinien wyskoczyć błąd że brak sygnału a tu zero błędów. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-11, 16:04
|
|
|
tomek87g napisał/a: | Rafał podmien czujnik wałka rozrzadu jak wczesniej Ci wspominałem ,jak nie bedzie readkcji to rozrzad sprawdzic musisz w nastepnym kroku |
Ale ten czujnik można odpiąć i auto odpali (już to kiedyś sprawdzałem) tylko dziwnie jedzie. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2014-01-11, 16:08
|
|
|
tylko podpowiadam |
|
|
|
|
|