Autor |
Wiadomość |
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-11, 16:22
|
|
|
Nie no spoko, tylko szkoda mi kasy na czujnik jeżeli by to miało nic nie dać. A wiem że kiedyś 3 dni śmigałem z odpiętym i kombinowałem co się z autem dziwnego dzieje, aż podłączyłem komp i było wszystko jasne, więc nie biorę go pod uwagę. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-11, 17:18
|
|
|
powtarzam kolejny raz ze do zapłonu ma tylko jest potrzebny czujnik wału |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2014-01-11, 17:36
|
|
|
ok róbcie po swojemu ;)ja przecież na d2 4,2 sie nie znam ;p |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-11, 17:44
|
|
|
A w jaki sposób odpalałeś rozrusznik z innego aku?
Chodzi o to aby wykluczyć pozycje rozrusznika stacyjki.
Co dzieje się z immo?
Jak wygląda koło zębate czujnika i jaka jest odległość i osiowośc od czujnika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:31
|
|
|
Wkleje post bardzo podobny do tej sprawy który pomagałem rozwiązać.Powodem były dorobione odciecia przy przekaźniku pompy. Co do pompy to nawet bez czujnika PW załaczy się po przekreceniu zeby dobić cisnenie.
"Panowie o to co zauważyłem...jak pisałem wyżej wymieniałem czujnik położenia wału na orginalny. Nadal nie chodzi pompa paliwa. Wyjąłem czujnik ze skrzyni i dałem mu sygnał kawałkiem metalu... i o dziwo pompa paliwa się załączyła...przy wyjętym czujniku kręciłem kołem zębatym w celu sprawdzenia czy są wszystkie zęby...i kolejne moje ździwienie...jest miejsce w którym pompa się załącza....wniosek z tego że czujniki są chyba dwa...:/ ale dlaczego nie ma cholernej iskry i dlaczego po przekręceniu stacyjki pompa nie pracuje?? wyciąłem wszystkie zabezpieczenia... |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-11, 20:46
|
|
|
karol208 napisał/a: | A w jaki sposób odpalałeś rozrusznik z innego aku?
Chodzi o to aby wykluczyć pozycje rozrusznika stacyjki. | Mam ten samochód 3,5 roku, grzebałem już w różnych miejscach instalacji i nigdzie nie zauważyłem jakichś dziwnych zabezpieczeń, ani poprzedni właściciel nie informował o takowych.
Przed chwilą wróciłem z garażu i dodam że jak przekręcę stacyjkę i obracam wałem ręcznie, kluczem na kole z przodu, to pompa w baku pracuje. Jak kręcę rozrusznikiem to się nie odzywa. Czujnik wsunąłem bez podkładki do samego koła zamachowego i po kawałku wyciągałem. Prawie wypadał a pompa nadal się załączała jak kręciłem kluczem bo rozrusznikiem nie daje o sobie znać. Mam wrażenie że czujnik nie widzi tylko tej przerwy (brakujących zębów).
karol208 napisał/a: | A w jaki sposób odpalałeś rozrusznik z innego aku?
Chodzi o to aby wykluczyć pozycje rozrusznika stacyjki.
Co dzieje się z immo?
Jak wygląda koło zębate czujnika i jaka jest odległość i osiowośc od czujnika. |
Podpiąłem się z aku na wtyczkę pod podłużnicą (stacyjka całkowicie wyeliminowana)
Immo nie świeci się, na kompie nic nie pokazuje a przy zmianie sterowników cały czas migało, czyli tak jak powinno być.
Koło zębate i wszystko co z nim związane wygląda również jak powinno.
Dobrym rozwiązaniem by był oscyloskop i by było widać jakie sygnały przychodzą z czujnika.
No i pozostaje jeszcze rozwiązanie proponowane przez tomek87g, tego nie próbowałem jeszcze. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-11, 21:11
|
|
|
daj plusa na pompę na stałe
co to za problem
jak odpali to będziesz miał już czego szukać |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-11, 21:12
|
|
|
wiesz zobacz czy na plaku odpali
czy coś załapie |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-11, 21:30
|
|
|
A mnie się wydaje że z tym g28 to jest ok wszystko, bo jak go tak wyjmowałem to w końcu wywalił błąd że brak sygnału z g28, czyli wnioskuję że wcześniej sygnał był. Sprawdzę iskrę aby to potwierdzić.
No a pózniej już tak jak tomek87g radzi. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-11, 22:17
|
|
|
Kolego spróbuj jeszcze z czujnikiem wałka rozrządu. U mnie jak padł to także miałem problem z odpaleniem. Na początku też mi wywalał coś z czujnikiem wału. Miałem już zamawiać choć tani nie był bo dostępny tylko u helmutów. A w końcu sprawdziłem czujnik wałka rozrządu i okazało się że to był strzał w 10. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-12, 08:56
|
|
|
Kolega dobrze mówi z tym czujnikiem wałka. U mnie było podobnie pompa na chwilę się załączała a jak kręciłem była kicha. Awaryjnie na gazie po ciężkich próbach odpalił ale po przełączeniu na benzynę zdechł. Po wymianie czujnika wałka rozrządu problem zniknął. Na początku też padło na czujnik wału ale to nie to okazało się przyczyną. Jak masz kogoś w pobliżu kto ma sprawny czujnik na podmiankę to by wykluczyło jego awarię.
Ja po wymianie na nowy nie mam żadnych problemów.
Spróbuj nic cię to nie kosztuje jeśli jakiś kolega Ci użyczy czujnika. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-12, 10:10
|
|
|
ale to wszystko nie wyjaśnia dlaczego pompa pracuje jak czujnik jest łaskotany
a nie jak siedzi na swoim miejscu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-12, 11:21
|
|
|
Gabriel napisał/a: |
Dobrym rozwiązaniem by był oscyloskop i by było widać jakie sygnały przychodzą z czujnika. |
http://www.zen22142.zen.co.uk/Prac/winscope.htm
Prymitywny ale powinien pokazać przebieg.
Gabriel napisał/a: |
Przed chwilą wróciłem z garażu i dodam że jak przekręcę stacyjkę i obracam wałem ręcznie, kluczem na kole z przodu, to pompa w baku pracuje. |
To podłącz miernik na klemy akumulatora i sprawdź jaki jest spadek napięcia jak kręcisz rozrusznikiem.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-12, 11:54
|
|
|
Dziś poszedłem za radami i sprawdziłem iskrę na jednym z cylindrów, oczywiście iskra była, więc uważam że z czujnikiem g28 jest wszystko ok.
Myślę że w związku z powyższym trzeba zmienić tok myślenia.
Następnie zapiąłem diodę led na wtyczkę wtryskiwacza i o dziwo delikatnie świeciła cały czas, ale jak kręciłem rozrusznikiem to impulsowo rozświecała się maksymalnie. Więc podłączyłem miernik i ku mojemu zdziwieniu, na wtyczce wtryskiwacza było 9,5V cały czas po przekręceniu stacyjki. Myślę że nie powinno być napięcia poza impulsami na otwarcie wtrysku.
Wygląda na to że gdzieś jest zwarcie w instalacji i może to również być powodem że pompa się nie załącza. Ale to po nitce do kłębka myślę że odnajdę.
Myślę ciągle o tym czujnika na wałku rozrządu, ale dysponuję żadnym, chyba ze Janeks13 się jeszcze raz zlituje nade mną |
|
|
|
|
|