Autor |
Wiadomość |
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-09, 23:38
|
|
|
A brałeś pod uwagę inne rzeczy, może to nie tu. Może na widzenie prędkości wchodzi jeszcze jakiś inny czynnik. Na spokojnie po edukować zanim zrzucisz skrzynie. Może znajdzie się jakaś mądra głowa która podsunie coś innego, jakieś światełko w tunelu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2014-01-09, 23:57
|
|
|
może gdzieś przewody w wiązce (ecu-kostka) się uszkodziły (izolacja ) i jest jakieś małe zwarcie i napięcie na czujnik nie jest wystarczające żeby odczytać przerwę na taką odległość (czujnik -koło). poszukaj na nacie które piny na ecu odpowiadają za czujnik położenia wału i zrób prowizorkę instalacji na sprawdzenie i najlepiej odłączyć stare przewody od wiązki . Moim zdaniem zbędne jest zrzucanie skrzyni gdyby miały się uszkodzić ząbki to na pewno byś usłyszał jakąś kolizje. Odłącz jeszcze ecu i sprawdź miernikiem na funkcji (spr.diody) czy czasem się nie zamknie obwód na kostce którą wpinasz w czujnik. Ja u siebie kiedyś usuwałem wyciek na czujniku położenia wałka rozrządu po wymianie uszczelki wszystko poskładałem odpaliłem auto i po 2 sek zgasło i nie chce odpalić więc polski vag i pokazało czujnik położenia wału. Okazało się że przewody od czujnika wału(czujnik-kostka) były przegrzane i musiałem w jakiś sposób go obruszać i dostał zwarcie.Usterkę usunąłem(ale to był mój przypadek). Ty natomiast to wykluczasz bo podmieniałeś czujniki.
P.s. sory teraz doczytałem ze sprawdzałeś ze sie nigdzie nie doziemiaja.
A czy styki w kostce przy stacyjce mogą mieć na to jakiś wpływ ? Bo pamietam kiedyś jak podłączałem starter na pilota w swojej bylej 100 C4 i wpinałem się w kostkę to któryś przewód za nią odpowiadał, ale nie daję sobie reki uciąć. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-10, 07:26
|
|
|
Do czujnika nie dochodzi żadne napięcie czujnik ma je wytworzyć,
Tylko do halotronów dochodzi napięcia na 2 skrajne a środkowy to powrót sygnału do ECU, i nie można go traktować multimetrem
Tutaj masz niewielki opis taki uniwersalny. http://warsztaty.samochod...iki/cz_polo.htm |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
JanekS13
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Janek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 457 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-10, 08:27
|
|
|
No niestety sprawa Gabriela jest trochę dziwna . Z mojego samochodu zabraliśmy już ECU i czujnik i dalej nie chce zagadać . Od Gabriela załozyłem czujnik do mojego i zapala od szczału . |
_________________ Stare ale jare z Audi 80 |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-10, 08:44
|
|
|
to jeszcze jego ecu i czujnik u ciebie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-01-10, 09:01
|
|
|
Zdejmowałeś pokrywy rozrządu i patrzyłeś na pasek czy wsio jest ok ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-10, 10:56
|
|
|
No na rozrząd nie patrzyłem. Skupiam się na tym czujniku, ponieważ jak go wyjmę i pomacham przed nim to ECU widzi sygnał z niego i załącza pompę w baku. Jak go włożę do otworu w którym być powinien to pompa się nie załącza. I tego nie rozumiem bo koło zamachowe się kręci, odległości różne testowałem, koło obmacałem. |
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-10, 11:14
|
|
|
Witam
Możliwe że kolega tak szybko macha tym śrubokrętem przed czujnikiem że sterownik wylicza wysoką prędkość obrotową i załącza pompę bo jest większe zapotrzebowanie na paliwo.
A to nie jest coś związane z zapłonem ,niech kolega wykręci świecę i zobaczy czy nie są pozalewane? |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-10, 17:15
|
|
|
Gabriel, Masz LPG czy gaziarz nie pocudował Ci jakiegoś odcięcia pompy ?
jeśli nie , to pozostaja wtyczki i piny w ECU do sprawdzenia. Poza tym powinna być zachowana synchronizacja działania pomiędzy czujnikiem położenia wału , a czujnikiem wałka. Odepnij czujnik wałka i spróbuj odpalić, kiedys spotkałem sie z czymś podobnym w Suzuki,że odpalał po odpięciu czujnika wałka.
A właśnie podpinałeś VAG'a czy zgłasza błąd czujnika G28 ? |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
Ostatnio zmieniony przez Pepeka 2014-01-10, 18:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-10, 17:45
|
|
|
Podpowiem że powinna wydać dzwięk taki jakby się zapełniała lub topiła w szklance, trwa to może około 1-2 sekund. Dobrze jest to słychać po zdjęciu siedziska tylnej kanapy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-10, 18:50
|
|
|
Jeżeli Vag nie widzi obrotów to silnik nie odpali. Trzeba szukać dlaczego vag nie widzi obrotów czyli sprawdzić czy pomiędzy czujnikiem a ecu nie ma jakiegoś odcięcia (alarmu, ukrytego przekaźnika) wtyczka pin ecu a17 i a18 o ile pamiętam. 3 pin czujnika g28 jest to ekran. bardzo duży wpływ na sygnał ma prędkość obrotowa i odległość czujnika od koła zębatego, zobacz czy nie ma żadnych opiłków na czujniku bądź kole zębatym, i czy w otworze na czujnik widać zęby na środku otworu czy może są przesunięte.
Co ci pokazuje vag? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-10, 18:57
|
|
|
no ale co mają odcięcia skoro macha śrubokrętem (jedyne jak rozumiem co się
zmienia to to że czujnik nie jest na swoim miejscu) i wtedy pompa zaczyna żyć?
pompa nie jest włączana zaleznie od obciążenia ale po osiągnięciu pewnych obrotów
i analogicznie jak silnik gaśnie np. z przyczyn niezależnych to pompa jest wyłączana
steruje oczywiście ECU |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|