Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-06, 15:22
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Koledzy jeżeli ja sobie poradziłem z rozpołowieniem kolektora to każdy da rade heh |
nie no fajnie, fajnie <okioki> tylko chodzi o to czy sie alumunium zapieklo i ciezko rozpolowic, czy wrecz odwrotnie. Wiem ze w roznych autach roznie bywa, ale jestem ciekaw jak to u tych ktorzy maja juz ta operacje za sobą |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-01-06, 15:25
|
|
|
Dość łatwo i lekko idzie , te dwie części trzymaja się tylko na śrubkach których troche jest , nie warto tylko szarpać mocno by tej uszczelki wewnętrznej nie rozerwać bo kupić jej nie można |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-06, 15:29
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | nie warto tylko szarpać mocno by tej uszczelki wewnętrznej nie rozerwać bo kupić jej nie można |
a no i o to chodzi...bo widzisz, kiedys zanim doszedlem ze ramie od gruszki stoi, to chcialem zrywac ssaka i grzebac w srodku i moj mechanik to samo powiedzial, ale dodal, ze potem nawet lepiej bedzie uszczelnic np. na paste REINZa aby byc pewnym ze nie ma nigdzie nieszczelnosci. Dajac stara uszczleke hmmm wiesz jak nie wiesz <niegadam> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-10, 11:03
|
|
|
No u mnie było ciasno ale się ruszyło. Poszło troche WD40 i oleju ale teraz pracuje. Dla pewności drugie tez przesmarowałem(choć chodziło) i teraz obie gruszki są wypchane.
Teraz tylko czekam na nowa gruszke(wczoraj chyba kolega z forum wysłał) a stara pokliłem na sztukę co by wytrzymała 900km do domu.
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-01-11, 09:55
|
|
|
kurcze , u siebie też zauważyłem rozwaloną gruszke, a mam takie pyt, od czego właściwie jest ta gruszka, w abz są dwie jedna przy przepustnicy a druga z przodu silnika, ta przy przepustnicy to wiem że od tempomatu, a ta z przodu? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-11, 11:18
|
|
|
pb41ns napisał/a: | a ta z przodu? |
Od sterowania klapkami w kolektorze ssącym. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-01-11, 11:26
|
|
|
i właśnie ta mi padła, a jak jak się ma to na prace silnika |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-11, 12:00
|
|
|
W zależności od tego w jakiej pozycji stoi gruszka przedkłada się to na odczuwalnie mniejszą moc silnika w dolnym lub górnym zakresie obrotów. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-11, 13:01
|
|
|
W ABZcie gruszka zasysa się dopiero od 4tyś obr więc wada jej bedzie osłabiała auto przy bucie. VCDS pokazuje w ktorymś kanale czy to pracuje czy nie. U mnie jest ok. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-01-11, 13:21
|
|
|
no rozumiem, u mnie widać że chce się zassać ale nie daje rady, po oględzinach ewidentnie widać pęknięcie |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-11, 13:27
|
|
|
przy wymianie, bądź naprawie gruszki, warto by od razu wymienic wszystkie wezyki podcisnieniowe, bo jak gdzies na nich bedzie nieszczelnosc to tez nie bedzie dzialc prawidlowo. Koszt i naklad pracy nie wielki, a poprawic moze wiele |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-11, 14:36
|
|
|
A czy mozna w tym silniku(4.2 aqf) zrobić logi(lub coś) żeby sprawdzić kondycje silnika? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-11, 14:38
|
|
|
Oczywiście że tak. interfejs i bloki pomiarowe troche powiedzą,na koniec manualny pomiar spręzania i masz już pogląd. |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2015-01-11, 14:45
|
|
|
No u mnie w aucie musi wszystko być sprawne,nawet najmniejsze szczegóły(choć wydaje mi sie ze jest ok), no ale pwenosci nie mam. Tak że chętnie zrobie logi żeby wiedzieć co jeszcze musze naprawić, szukam właśnie na forum jak wykonać logi w 4.2 ale nie moge nic tu znaleśc. |
|
|
|
|
|
|
|
brak [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-11, 15:44
|
|
|
Wchodzisz w bloki pomiarowe i po kolei robisz sobie logi. Niektóre jak przepływomierz trza pod obciązeniem robić.
A swoja droga ja kupiłem kompa i popadłem w paranoje |
|
|
|
|
|