Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB/LPG ] Gruszka podciśnienia - numer części  
Autor Wiadomość
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-04, 22:26   [D2 02 4.2PB/LPG ] Gruszka podciśnienia - numer części

Witam
Przy wymianie swiec zauważyłem że mam peknietą i poklejoną jedną cześć. Na moje to pompka(gruszka) podciśnienia(lub coś w tym stylu). Była pęknięta i poklejona. Niestety ale na starej części jest tylko końcówka numeru .....04 538(nie chcę odrywać tego naklejonego plastiku bo muszę jeździć) A według ETKI i ASO jest to 077198327A i nazywa się to "zestaw naprawczy elementu ustawiającego"
Cena w ASO ścieła mnie z nóg(1060zł <onie> <lipa> ) no i muszę poszukac używki- tylko nie jestem 100% pewny do numeru szęści ale myślę że ten w ETCE jest prawidłowy



 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-04, 23:36   

Tu masz używke

http://allegro.pl/audi-a8...4920667535.html

Pamiętaj ze cięgna gruszek są inne w FL i PreFl. Ty potrzebujesz te plastikowe 7cm. Po pytaj kolegów tu na forum adrian949, daniell-gda oni powinni mieć. Jak nie to na allegro spokojnie znajdziesz ;) samą dobrą gruchę powinieneś już za 50 zł dostać
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-05, 10:32   

Sprawdź przy okazji czy klapki się nie zapiekły, poruszaj ich dźwignie (połączone są z gruszkami) palcami. Muszą się ruszać w pełnym zakresie bez większego oporu.
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-05, 19:19   

Ok. Sprawdze na pewno. Ale najpierw musze zamówic.
Tak na marginesie jake mogą być objawy tej peknietej gruszki(bo nie zauważyłem nic niepokojacego)????
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-05, 19:41   

Jeśli jest grucha urwana to nie przestawia zmiennej długości kolektora ssącego, w tej sytuacji auto jest np słabsze przy przyspieszaniu lub nie osiąga mocy przy pełnym obciążeniu. Poruszaj ramieniem co idzie do gruszki, zobacz czy się rusza.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-01-06, 00:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-05, 19:49   

No nie chodzi za bardzo. Palcami bynajmniej ruszyc nie mogę. Sikne WD40 i spróbuje rozruszać.
Może dla tego pękła gruszka

Tak na marginesie to obie gruszki są takie same a u mnie jedna jest wyciągnieta a druga schowana(ta peknieta)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-05, 20:13   

gruszki na zgaszonym silniku powinny byc wypchniete (pelne), natomiast po uruchomieniu silnika powinny zostac zassane.

Ja mialem problem o tyle ze jedno ramie stalo jak kamien. Zeby to rozruszac (jesli reka nie ruszysz) to potrzeba:

* WD
* mlotek
* olej

najpierw wd pisikasz a pozniej delikatnie mlotkiem, w lewo - prawo.... i na przemian z WD az w koncu zacznie sie ruszac. Pozniej jak juz poczujesz ze reka mozesz to ruszyc, to jedziesz gora - dol, gora - dol, i smarujesz oliwa, zeby bylo latwiej rozruszac.

Mi to zajelo jakies 30-40 min zamin to rozruszalem i przy odpaleniu i zgaszeniu silnika wszysztko dobrze chodzilo. Przy okazji nabawilem sie odciska :p

ale idzie to samemu naprawic ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-05, 20:21   

Dzięki. no właśnie u mnie stoi jak .....
Po zgaszeniu jedna gruszka wypchana druga zassana. Bede walczyl z tym w sobote chyba ze w tygodniu znajde troche czasu. Tak czy tak napisze jak poszło
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-05, 20:28   

Jak widać, to na tym ramieniu jest sprężyna i prawidłowo będzie, jeśli w jedną stronę lekko, bez jakiegoś większego oporu pociągniesz to ramię, a z powrotem ramię wróci samo.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-01-05, 22:41   

Przerabiałem temat tydzień temu w swoim aucie, niestety musiałem rozebrać kolektor ssący, oba wałki stały jak wryte i nie obeszło się bez "przemocy". A zobaczyłem przypadkiem, demontując do montażu LPG.

2.jpg
Plik ściągnięto 5811 raz(y) 232,08 KB

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-05, 23:13   

Pierwszy raz na oczy widzę. Niesamowita konstrukcja.

danishow, Pierwsza klasa i podziwiam zaparcia rozebrania kolektora.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-01-05, 23:30   

ernesto napisał/a:
podziwiam zaparcia rozebrania kolektora

Nom, dzięki ...ale co się nawku....łem to moje <jezu>. Wałki tak się zapiekły, że musiałem je najpierw uciąć, wybić duuużym młotkiem, wyczyścić, dorobić tulejki na tokarce, uszczelnić i poskładać do kupy. Cały dzień roboty ale efekt od razu odczuwalny tzn. opłacało się <hura>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-06, 00:50   

Trzeba dorzucać do pieca aby te klapki pracowały bo potem się różne cuda dzieją. :)
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-06, 15:08   

krzychu22.p1i napisał/a:
Trzeba dorzucać do pieca aby te klapki pracowały bo potem się różne cuda dzieją. :)


oj to prawda... :D ja przy reanimacji dzwigienki dorzucalem ile wlazlo :-D szczegolnie an ten odcisk, hehe, ale za to po naprawie, wymianie szystkich wezykow podcisnienia itp...zupelnie inne auto ...

zaluje teraz troche ze nie rozebralem koletora jak danishow, i nie looknalem do srodka kiedy wymienialem zawor zwortny oleju. Ssaka mialem i tak zerwanego tylko kilka srubek by zostalo...

danishow a powiedz, ciezko bylo po odkreceniiu srubek "rozpolowic" kolektor, czy poszlo lekko? Podwazales czyms...cienkim srubokretem? Natomiast jak skladales to dales nowa uszczelke czy na jakas paste uszczelniajaca?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-01-06, 15:18   

Koledzy jeżeli ja sobie poradziłem z rozpołowieniem kolektora to każdy da rade :) heh
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.