|
Autor |
Wiadomość |
Rafcio.s [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-01, 16:10
|
|
|
artekk napisał/a: | warto przejechać się prawie na drugi koniec Polski |
A jak pozniej z gwarancja i ew. poprawkami, przegladami - ciagle jezdzic set km |
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-01, 19:01
|
|
|
Rafcio.s napisał/a: | A jak pozniej z gwarancja i ew. poprawkami, przegladami - ciagle jezdzic set km |
Teraz robią przegląd przez net i ewentualne poprawki w mapie też, trzeba mieć tylko swój interfejs i laptopa. Technika idzie do przodu |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-03, 21:30
|
|
|
artekk napisał/a: | Teraz robią przegląd przez net i ewentualne poprawki w mapie też, trzeba mieć tylko swój interfejs i laptopa. Technika idzie do przodu |
Jakoś mnie to nie przekonuje. Często bywa tak że pojawiają się jakieś wycieki gazu i trzeba uszczelnić itp itd.
Druga rzecz to rozumiem same przeglądy serwisowe przez Neta, ale jak auto zaczyna kuleć na gazie i trzeba zdiagnozować, sprawdzić przejechać się i przyjrzeć to co wtedy?
Moim zdaniem trzeba szukać dobrego instalatora w swojej okolicy np. w promieniu 50 km żeby w każdej chwili można było podjechać do niego i jak to mówi FOSS ORGANOLEPTYCZNIE przyjrzał się problemowi.
Dla mnie serwisowanie auta przez neta to jak uprawianie sexu przez internet. Nigdy nie będzie 100% satysfakcji |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-04, 00:04
|
|
|
Sergio
Temat można ogarnąć na różne sposoby, potrzeba tylko trochę wyobraźni.
Wiadomo, że miedzy białym a czarnym są inne odcienie.
Pewne sprawy da się załatwić na odległość, innych nie, to chyba oczywiste.
Np. filtry można wymienić samemu, kupić sobie fejs za 40zł i sprawdzić prawidłowe funkcjonowanie instalki także, przegląd przez net na zasadach, które przedstawiłem w poprzednim poście, szczelność sprawdzi każdy warsztat w miejscu zamieszkania. Biorąc pod uwagę niedogodność, jaką jest odległość od warsztatu, w którym montowano LPG instalator przeważnie idzie na pewne ustępstwa jeśli idzie o serwis, czy gwarancję.
Wiadomo, że gdy dzieje się coś złego trzeba jechać do warsztatu, który montował. Do gazownika mam 120km i na razie po montażu LPG w moich trzech autach nie było potrzeby odwiedzania go ponownie. Zresztą 120km w A8 - sama przyjemność.
Skoro mam sprawdzony warsztat, nie szukam szczęścia w promieniu 50km od domu - dla mnie to kompletnie mija się z celem. Np. właściciele mocnych uturbionych SAAB'ów np. 9-3, 9-5 AERO by założyć LPG przyjeżdżają do tego zakładu z całej Polski, choć pewnie dla Ciebie ma to średni sens. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-04, 15:28
|
|
|
artekk napisał/a: | Np. właściciele mocnych uturbionych SAAB'ów np. 9-3, 9-5 AERO by założyć LPG przyjeżdżają do tego zakładu z całej Polski, choć pewnie dla Ciebie ma to średni sens. |
Ja nie uważam, że przejechanie 100 czy 200 km jest bezsensowne, uważam, że taka odległość do warsztatu jest co najmniej uciążliwa.
Wszystko jest fajnie i tak jak opisujesz pewne rzeczy można zrobić samemu itp ale ja obstaje przy wersji, gdy nagle dzieje się z autem coś dziwnego, coś się psuje czego sami nie potrafimy zdiagnozować a tu za godzinkę lub dwie mamy zaplanowany pilny wjazd !
Każdy z nas w wyborze warsztatu, tu mowa o gazownikach, kieruje się renomą warsztatu. Ja również tak zrobiłem, lecz drugim kryterium było, aby znajdował się jak najbliżej mojego miejsca zamieszkania.
Odległość jest co prawda 35km pomimo, że u mnie w mieście jest conajmniej kilka warsztatów zajmujących się instalacjami LPG ( jeden 300 m ode mnie)
Napewno w polsce znajdziemy wiele warsztatów lepszych od mojego, większych, z lepszym sprzętem diagnostycznym itp, itd
Jednakże skoro moi koledzy byli zadowoleni w 100% z tego zakładu, po rozmowie i mnie fachowcy przekonali że mają pojęcie co robią.
Z instalacją jeżdżę 1,5 roku i nic z wyjątkiem jednej awarii się nie dzieję (awaria komputera gazu - w 4 dni dostałem nowy) , a po to mam gwarancję i płacę ciężkie pieniądze, żeby nie grzebać się samemu skoro może zrobić to serwis.
Co innego skoro mówimy o autach z nietypowymi silnikami, gdzie np. tylko kilka osób w polsce podejmie się założenia instalacji w danym pojeździe. To jest inna kwestia. |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-04, 15:37
|
|
|
SERGIO napisał/a: | Wszystko jest fajnie i tak jak opisujesz pewne rzeczy można zrobić samemu itp ale ja obstaje przy wersji, gdy nagle dzieje się z autem coś dziwnego, coś się psuje czego sami nie potrafimy zdiagnozować a tu za godzinkę lub dwie mamy zaplanowany pilny wjazd !
|
to... jedziemy na benzynce
SERGIO napisał/a: | Co innego skoro mówimy o autach z nietypowymi silnikami, gdzie np. tylko kilka osób w polsce podejmie się założenia instalacji w danym pojeździe. To jest inna kwestia. |
a 4.2 V8 w Audi to wg Ciebie typowy silnik? ile tego jeździ?
Założenie LPG do mocnego wielocylidrowego auta to jest właśnie sztuka, którą nieliczni potrafią. Możesz się o tym przekonać, po lekturze wpisów na naszym forum. Ilu kolegów z forum ma kłopoty gazem ? Co chwila jakiś nowy przypadek.
Wiadomo, że jakoś to przeważnie jeździ, niektórzy nie zauważą nawet, że kilkadziesiąt rumaków z 300 zwiało w siną dal.
Założyć dobrze gaz np. w Imprezie, Aero, audi biturbo, w12, cayenne GTS to jest coś... |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-08-04, 18:42
|
|
|
Ja u siebie w D3 4,2 335KM mam staga 300, reduktor KME Gold i do tego czerwone valteki wsadzone tam na początek-takie znajomy gazownik miał na stanie-zostały do dziś, bo nie było jak dotąd z nimi żadnych problemów. Całość pracuje bez żadnych problemów, ale facet, który to zmontował ma pojęcie, o tym co robi. Mówi, że dla nie go w a8 problemem jest ciasnota. Reszta jest ok, bo moc/cylinder nie jest jakaś duża, czasy wtrysków długie... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-08-04, 19:58
|
|
|
Koledzy, do Waszych dewagacji nt. serwisów i odległości do przejechania dodam tylko jeden komentarz...
Do swojej eSy zamontowałem instalację BRC w autoryzowanym serwisie...
przyznaję że gdybym elementy instalacji kupował sam to mógłbym założyć to taniej ale...
zdecydowałem się na obsługę kompleksową właśnie ze względu na serwis...
na instalację, o ile dobrze pamiętam, mam 2 lata gwarancji i assistance...
a z tematem przeglądu lub ewentualnymi usterkami w ramach gwarancji lub poza nią mogę się zgłosić do każdego autoryzowanego serwisu w całym kraju a nie tylko tam gdzie go montowałem...
więc teoretycznie nie mam zupełnie problemu odległościowego - tak w Warszawie jak i na wakacjach w całym kraju :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Rafcio.s [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-04, 20:12
|
|
|
Wpadl mi taki pomysl :mrgreen:
Ja akurat mam kolezanke ktorej firma tylko sprzedaje hurtowo instalacje gazowe.
Wiec kupuje u niej tanio, i jade w Polske do dobrego gazownika zeby to zalozyl (po uprzednim dogadaniu sprawy)
I teraz tak:
- Taniej wychodzi ogolne zalozenie
- Jest dobrze zalozone
- Gwarancje na czesci mam na miejscu (gwarancja max przedluzona ;-) )
- Kazdy gazownik mi w razie co wyjmie wtrysk lub reduktor (lub samodzielnie - skomplikowane to nie jest)
- Poprawki dawki paliwa itp proscizna (kiedys trzaskalem Prinsa jak mialem z nim problemy)
Co o tym sadzicie :-P |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-04, 20:18
|
|
|
FOSS
Piękna sprawa, można i tak, choć gazik w ASO pewnie swoje kosztował?
Nie mam dylematu ani problemu z odległością i przeglądami. Ba, nawet chętnie podjechałbym do warsztatu, gdzie montowałem, lubię pogadać z rozsądnymi, kompetentnymi ludźmi, dla których to co robią jest pasją, a nie tylko źródłem dochodu.
Dobrze założona instalka, to taka o której istnieniu zapominasz chwilę po montażu.
Lejesz gaz, od czasu do czasu PB, wymieniasz filtry i jeździsz. Póki co moja tak działa. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-08-04, 21:01
|
|
|
artekk napisał/a: | FOSS
Piękna sprawa, można i tak, choć gazik w ASO pewnie swoje kosztował? |
Pisząc swojego poprzedniego posta myślałem że to oczywiste ale rzeczywiście nie napisałem tego wprost więc doprecyzuję...
pisząc nt. montażu LPG w serwisie autoryzowanym miałem na myśli autoryzowany serwis BRC a nie ASO AUDI.
Na dzień dzisiejszy nie kojarzę żadnej marki samochodów gdzie w ASO można zażyczyć sobie montaż LPG a kiedyś i tak były to tylko wyjątki...
w ASO AUDI jak i wielu innych marek LPG nigdy nie było.
Abstrakując od powyższego to aż taki zboczony na punkcie ASO nie jestem żeby u nich zakładać gaz za worek pieniędzy ;-)
artekk napisał/a: | Dobrze założona instalka, to taka o której istnieniu zapominasz chwilę po montażu.
Lejesz gaz, od czasu do czasu PB, wymieniasz filtry i jeździsz. Póki co moja tak działa. |
I u mnie na szczęście jest tak samo ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-04, 21:13
|
|
|
FOSS napisał/a: | W ASO AUDI jak i wielu innych marek LPG nigdy nie było. |
eeej, to nawet ja jako lajkonik wiem, że montowały różne ASO LPG np. Opel, Toyota, Mitsubishi, Renault, Hyundai, Peugeot i inne...
Fakt, że to wymienione wyżej..... samochodami raczej nie są
FOSS napisał/a: | Abstrakując od powyższego to aż taki zboczony na punkcie ASO nie jestem żeby u nich zakładać gaz za worek pieniędzy |
choćby nie wiem jak kombinować i tak worek pieniędzy za instalację do A8 V8 wyjdzie |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-05, 07:07
|
|
|
artekk napisał/a: | darekostap
Trzeba montować LPG w polecanych na forum warsztatach, warto przejechać się prawie na drugi koniec Polski by mieć później normalne auto i bezproblemową jazdę.
Parę groszy więcej w jedną stronę na Pb i z powrotem na LPG jest niewspółmierne do straconych później nerwów. |
Kolego artekk moja wypowiedź odnosiła się do tej w/w wypowiedzi, uważam, że nie trzeba przejeżdżać prawie całej polski żeby DOBRZE założyć instalację gazową.
Po drugie powiedziałem, że ogromny dystans jest co najmniej uciążliwy.
Takie jest moje zdanie i w moją wypowiedzią nie miałem zamiaru zmieniać Twoich przekonań.
Każdy robi jak uważa !
Tak jak pisałem wcześniej ja montowałem w firmie która montuje tylko instalacje KME i jestem bardzo zadowolony, kilka innych kolegów którzy posiadają Audi A8 również podzielają moje zdanie. |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-05, 09:49
|
|
|
SERGIO napisał/a: | Z instalacją jeżdżę 1,5 roku i nic z wyjątkiem jednej awarii się nie dzieję (awaria komputera gazu - w 4 dni dostałem nowy) |
Jeśli masz KME, to informuję, że kilka lat temu w mojej pierwszej sekwencji DIEGO też padł sterownik. Miesiąc po zakończeniu gwarancji. Czy objawem uszkodzenia był u Ciebie brak możliwości przełączenia się na gaz? Jeśli tak, to typowa awaria w komputerach KME, koledze w Renault niedawno stało się to samo.
Jako, że do Zgierza mam niecałe 100km podjechałem następnego dnia po awarii i naprawili mi na miejscu.
SERGIO napisał/a: | uważam, że nie trzeba przejeżdżać prawie całej polski żeby DOBRZE założyć instalację gazową. |
Pewnie, że nie trzeba, nie piszę, że to jedyna opcja. Jeśli masz dobry, sprawdzony warsztat, który ogarnia V8 pod ręką, to sprawa jest oczywista.
Moja propozycja dotyczyła kolegów, którzy montują lub mają zamiar zamontować LPG w nazwijmy to umownie pierwszej z brzegu firmie. A później czytamy "mój gazownik się już poddał", a auto nadal nie jeździ jak powinno. Więc po co testować umiejętności montażysty na swoim aucie? Czasami 10minut rozmowy z gazownikiem wystarczy, by podjąć decyzję o montażu w jego zakładzie.
Tydzień temu znajomy wymieniał filtry w mojej byłej e46 w pewnej firmie w moim mieście. Gazownik dziwił się, jak sprytnie zamontowano poszczególne elementy instalacji. Na sugestię, że mógłby coś podpatrzeć odpowiedział - "Panie, na takie cuda to nie ma czasu". Bez komentarza. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-08-05, 10:36
|
|
|
artekk napisał/a: | Czy objawem uszkodzenia był u Ciebie brak możliwości przełączenia się na gaz? |
Dokładnie tak było artekk napisał/a: | Jako, że do Zgierza mam niecałe 100km podjechałem następnego dnia po awarii i naprawili mi na miejscu.
|
Jako że moi gazowicy są moimi kolegami nie chcieli naprawiać sterownika - powiedzieli że należy mi się nowy i dlatego czekałem 4 dni zanim dostali nowy. Powiedzieli że akurat u nich na 9 lat w biznesie to była ich 2 awaria sterownika.
artekk napisał/a: | Jeśli masz dobry, sprawdzony warsztat, który ogarnia V8 pod ręką, to sprawa jest oczywista. |
Dlatego zdecydowałem się na ten warsztat, bo wielu moich kolegów montowało u nich gaz w silnikach V6 i większych, w autach europejskich i amerykańskich łącznie bodajże z corvettom na czele. Poprawiali również instalacje w A8 mojego kolegi, który chciał zaoszczędzić i montował instalację w innym warsztacie.
artekk napisał/a: | Czasami 10minut rozmowy z gazownikiem wystarczy, by podjąć decyzję o montażu w jego zakładzie. |
I tu się z Tobą zgadzam w 100%, przede wszystkim to mnie do nich przekonało, bo zanim coś założyli to wytłumaczyli mi jak laikowi dlaczego akurat ta część i dlaczego w tym miejscu będzie zamontowana itp.itd |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|