Autor |
Wiadomość |
CYRULIK
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ireneusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2012-06-11, 11:09 [D2 94 4.2PB/LPG
] Czy to maglownica?
|
|
|
Moi drodze zwracam się o pomoc, bo już mam totalny mętlik w głowie. Kiedy ruszam kierownicą strasznie skrzypi im dłużej i częściej jeżdzę tym wtedy się to nasila. Po nieco dłuższym postoju ok 2 dni skrzypienia nie ma na początku jazdy, pojawia się dopiero pózniej (jakby istotne były warunki atmosferyczne wilgotność powietrza). Koło kierownicy pozbawione jest jakiegokolwiek luzu - najmniejszy ruch kierownicą powoduje reakcję kół (cholernie niebezpieczne już przy jezdzie od 70km/h, bo lekki ruch lewo-prawo powoduje od razu kołysanie auta), kierownica nie odbija ani po skręcie w lewo bądz prawo.
Z drugiej jednak strony koła skręcają się leciutko czyli wspomaganie działa jak należy. Rozmawiając telefoniczna z zakładem zajmującym się regeneracją maglownic stwierdzili, że jeśli nie ma wycieków to nie może to być wina maglownicy, bo auto jednakowo łatwo skręca zarówno w lewo jak i prawo co wyklucza również pogiętą listwę. W takim razie co to może być moi drodzy? |
_________________ CYRULIK |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-11, 11:49
|
|
|
a na pewno nie skrzypi kolumna w kabinie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Rafko
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: 5HP19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 16 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2012-06-11, 12:15
|
|
|
kolego ja miałem podobnie i skrzypienie przy skręcaniu bylo u mnie spodowowane źle skręconym wahaczem górnym tylnim. Prawdopodobnie był skręcony w pozycji opuszczonej maksymalnie w dół a nie tak jak z kołem stoi. Po wymianie spokój i cisza. Luzów też nie było czuć:) |
|
|
|
|
CYRULIK
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ireneusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 9 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2012-07-12, 01:12
|
|
|
Więc problem leżał w przekładni kierowniczej, po regeneracji nastała cisza, zero skrzypienia. Dziękuję wszystkim powyżej za zainteresowanie się tematem :-) |
_________________ CYRULIK |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-07-27, 17:01 Magiel
|
|
|
Cześć
Odgrzewam starego kotleta...
Od kilku tygodni mam podobny problem ( podobny, tzn. nie taki sam ) i nie wiem czy to wina magla, a mianowicie objaw jest podobny ( trzeszczenie/zgrzytanie przy kręceniu kierownicą ) ale u mnie kierownica odbija.
Opiszę dokładnie moje spostrzeżenia :
- gdy odpalam auto rano lub po dłuższym postoju nie zauważam żadnych objawów, kierownica chodzi lekko,
- problem pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów ( po nagrzaniu płynów ),
- podczas powolnej jazdy ( do 10 km/h ) przy kręceniu kierownicą ( lewo, prawo ) do pół obrotu słychać trzaski/zgrzyt ( jakby zacierająca się guma ), po przekroczeniu połowy obrotu objawy ustają i powracają w początkowej fazie odkręcania kierownicy, jest to również wyczuwalne na kole kierownicy,
- dzisiaj ustawiłem się na górce, wyłączyłem silnik, wrzuciłem na luz i podczas staczania objawy były wciąż wyczuwalne. Zauważyłem również, że nawet gdy kierownicę trzymam prosto problem nie ustępuje,
- podniosłem przednią oś do góry, zdjąłem koła i objawów brak.
Powiedzcie co to może być i gdzie mam tego szukać bo samochód mam jeszcze w górze.
Dodam tylko, że wykluczyłem już winę płynu do wspomagania ponieważ wczoraj wymieniłem go na nowy ( zielony mineralny )
Nagrałem filmik z objawami :
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
Pozdrawiam
Kudłaty |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-07-27, 17:25
|
|
|
Ledwo co slycha na na graniu chyba maglownica się kończy ale ja bym to olał bo niepotrzebne Koszta. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-07-28, 08:53
|
|
|
tutenhamon napisał/a: | Takie trzaski mogą też dochodzić z zapieczonej , uszkodzonej ,pracującej już na sucho końcówki drążka,lub sfożnia .Na początek sprawdz te elementy układu. |
... tak, tylko gdy koła są w powietrzu nic nie słychać, kręcę w lewo i prawo (powoli, szybko) i i brak jakichkolwiek objawów. |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
west
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A4
Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-07-28, 09:06
|
|
|
Wiec to może być końcówka drążka bo jak dźwigniesz nie jest obciążona , czy dobrze rozumuje?? |
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-07-28, 09:49
|
|
|
west napisał/a: | Wiec to może być końcówka drążka bo jak dźwigniesz nie jest obciążona , czy dobrze rozumuje?? |
Tylko jak wytłumaczyć fakt, że przez pierwsze kilka kilometrów objawy nie występują, później nasilają się aż do punktu kulminacyjnego słyszalnego na filmie??? |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
west
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A4
Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-07-28, 10:00
|
|
|
Hmm ciężko powiedzieć , czy próbowałeś po przejechaniu tych paru km odrazu dźwignąć furę i wtedy kręcić ??
Dźwięk jest jak by gumy o siebie tarły , dobrze by było jakiegoś kupla wpakować pod furę i niech słucha |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-28, 10:40
|
|
|
Może to być końcówka ktora hałasuje po rozgrzaniu sie jesli ma sucho. No ale to gdybanie-trza we dwóch osłuchac na kanale. |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-07-28, 10:47
|
|
|
west napisał/a: | czy próbowałeś po przejechaniu tych paru km odrazu dźwignąć furę i wtedy kręcić ?? |
tak, po przejechaniu kilku km podniosłem i słuchałem pod autem podczas kręcenia kółkiem |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
west
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A4
Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-07-28, 11:04
|
|
|
Apophis napisał/a: | Może to być końcówka ktora hałasuje po rozgrzaniu |
Też bym obstawiał ten kierunek myślenia :-P |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2013-07-28, 14:28
|
|
|
Przejechałem rano parę kilometrów, po rozgrzaniu auta pojawiły się objawy, podniosłem jedno koło góry i objawy były nadal, podniosłem oba do góry - objawów brak, opuściłem jedno koło -objawów brak,opuściłem auto -objawów brak |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|