Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Ucieka płyn chlodniczy  
Autor Wiadomość
Truscik 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 182
Skąd: Olecko
Wysłany: 2016-02-05, 15:48   

problem w stylu uszczelka ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-05, 15:49   

Albo chłodniczka oleju
 
 
Truscik 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 182
Skąd: Olecko
Wysłany: 2016-02-05, 15:55   

Stalo sie cos dziwnego, jak wrocilem z pracy minelo jakies 2 h i teraz przyszwdlem do samochodu bo do sklepu musze jechac i zobaczyc chilcialem jak tam moje borygo, zagladam a tam max, nie dolewalem nic jak mi wtedy ubylo, jak to mozliwe ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-02-05, 20:44   

A dociągałeś te opaski gdzie było mokro ? Jesli tak to znaczy, że układ przestał gubić płyn, najprawdopodobniej.
Sprawa wyglada następująco. Układy chłodzenia są układami ciśnieniowymi, Płyn podczas nagrzewania zwiększa swoją objętość i generuje cisnienie w układzie które jest regulowane przez zawór w korku na zbiorniczku wyrównawczym.
Jesli ciśnienie się wytworzy a układ jest nieszczelny to gazy wypychają płyn po przez dziurkę i tak sobie robi pomału kap kap kap.Jest to nalot a dokładniej para wodna która miesza się z olejem. Jesli nie zostanie to zlikwidowane lub powstrzymane może doprowadzić do totalnego rozwodnienia oleju i zatarcia jednostki napędowej.
Nie zawsze to może wskazywać na chłodniczkę oleju, puki sam olej na stalce nie zmienił koloru na kawę z mlekiem. Takie przypadki są typowe dla aut które przemierzją krótkie odcinki zwłaszcza w warunkach kiedy jest chłodno ( jesień zima ), może być też zapchana odma.
Rada od czasu do czasu porządnie zagrzej auto. Pozwól mu popracować by w 100% złapał temperaturę roboczą czyli 90 stopni i co jakiś czas zostaw na noc odkręcony korek od oleju. Tylko pamiętaj by go wkręcić rano.
Czemu pozostawić odkręcony a najlepiej położyć go obok, ponieważ para która zbiera się w silniku będzie miałą ujście na zewnątrz silnika a nie będzie się kumulowała w nim.

Rozumiem, że termostat sprawny i auto prawidłowo osiąga 90 stopni.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Truscik 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 182
Skąd: Olecko
Wysłany: 2016-02-06, 09:08   

Nie dociagalem zadnych opasek na razie bo czasu za bardzo nie mialem.

Termostat raczje sprawny bo normalnie osiaga 90 stopni, zrobilem wczoraj 90 km i odkrecilem korek i juz nie bylo tego bialego nalotu a borygo bylo na max. Nie wiem co za szope mi ten samochod odwala.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-06, 10:54   

Nie byo juz kondensatu więc nie masz tragedii :)
 
 
Truscik 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 182
Skąd: Olecko
Wysłany: 2016-02-06, 11:05   

ale chyba tak nie powinno byc ze plyn chlodniczy ucieka a potem wraca cos chyba jest nie tak ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-06, 11:18   

nie mówie że tak,zwyczajnie masło ci się wyjaśniło.
 
 
Truscik 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 182
Skąd: Olecko
Wysłany: 2016-02-06, 12:22   

slyszalem o specydiku co wlewa sie do zbiorniczka z plynem chlodzacym i on zatyka male szczelinki dziurku, orientuje sie ktos czy takie cos dziala ?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-02-06, 12:48   

działa tylko jak nie umiesz tego użyć to zapchasz nagrzewnicę :]
lepiej poszukaj wycieku
jak masz problem z lokalizowaniem go to trzeba dodać barwnika do płynu wtedy widać gdzie leci
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-02-06, 13:08   

Truscik napisał/a:
slyszalem o specydiku co wlewa sie do zbiorniczka z plynem chlodzacym i on zatyka male szczelinki dziurku, orientuje sie ktos czy takie cos dziala ?


Działa zatyka super, nawet piętnastoletnie zatory w chłodnicy i nagrzewnicy co sprzyja gotowaniu się auta jak czajnik latem i brakiem ogrzewania w zimę.
Sypanie takich środków to nie jest naprawa. To druciarstwo. Wyciek należy zlokalizować i naprawić.
To tak jak byś złapał gumę i w miejsce gdzie jest wbity gwóźdź wkręcił blachowkręta. Tak robili ruscy kierowcy swego czasu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-02-06, 13:15   

Kolego widzę że nie słuchasz rad Ernesta.Zlokalizowałeś wyciek to trzeba było powycierać do sucha i te nieszczęsne opaski podokrecac ewentualnie wymienić na nowe. I dalej obserwować.A nie kombinujesz jak kon pod górkę.
 
 
PC 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-02-06, 15:28   

Ja kiedyś dosypałem do S6 C4 pół fiolki tego proszku i wilgoć po bokach chłodnicy jak ręką odjął. Temp, silnika git i ogrzewanie wnętrza bardzo dobrze działało ,także uszczelniło tylko to co trzeba.
 
 
Truscik 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 182
Skąd: Olecko
Wysłany: 2016-02-06, 16:56   

bartez83 posluchalem i podokrecalem opaski na ktorych widzialem ze cos sie pojawilo ale delikatnie zeby nie poprzecinac, dzis zrobilem 100 km i wszystko jak na razie ok. Powycieralem tam gdzie cieklo i zobaczymy co bedzie.
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-02-06, 17:51   

Nie syp tego gowna.To jest dobre do ciagnika <brawo>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.