Autor |
Wiadomość |
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-05, 15:48
|
|
|
problem w stylu uszczelka ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-05, 15:49
|
|
|
Albo chłodniczka oleju |
|
|
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-05, 15:55
|
|
|
Stalo sie cos dziwnego, jak wrocilem z pracy minelo jakies 2 h i teraz przyszwdlem do samochodu bo do sklepu musze jechac i zobaczyc chilcialem jak tam moje borygo, zagladam a tam max, nie dolewalem nic jak mi wtedy ubylo, jak to mozliwe ? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-05, 20:44
|
|
|
A dociągałeś te opaski gdzie było mokro ? Jesli tak to znaczy, że układ przestał gubić płyn, najprawdopodobniej.
Sprawa wyglada następująco. Układy chłodzenia są układami ciśnieniowymi, Płyn podczas nagrzewania zwiększa swoją objętość i generuje cisnienie w układzie które jest regulowane przez zawór w korku na zbiorniczku wyrównawczym.
Jesli ciśnienie się wytworzy a układ jest nieszczelny to gazy wypychają płyn po przez dziurkę i tak sobie robi pomału kap kap kap.Jest to nalot a dokładniej para wodna która miesza się z olejem. Jesli nie zostanie to zlikwidowane lub powstrzymane może doprowadzić do totalnego rozwodnienia oleju i zatarcia jednostki napędowej.
Nie zawsze to może wskazywać na chłodniczkę oleju, puki sam olej na stalce nie zmienił koloru na kawę z mlekiem. Takie przypadki są typowe dla aut które przemierzją krótkie odcinki zwłaszcza w warunkach kiedy jest chłodno ( jesień zima ), może być też zapchana odma.
Rada od czasu do czasu porządnie zagrzej auto. Pozwól mu popracować by w 100% złapał temperaturę roboczą czyli 90 stopni i co jakiś czas zostaw na noc odkręcony korek od oleju. Tylko pamiętaj by go wkręcić rano.
Czemu pozostawić odkręcony a najlepiej położyć go obok, ponieważ para która zbiera się w silniku będzie miałą ujście na zewnątrz silnika a nie będzie się kumulowała w nim.
Rozumiem, że termostat sprawny i auto prawidłowo osiąga 90 stopni. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-06, 09:08
|
|
|
Nie dociagalem zadnych opasek na razie bo czasu za bardzo nie mialem.
Termostat raczje sprawny bo normalnie osiaga 90 stopni, zrobilem wczoraj 90 km i odkrecilem korek i juz nie bylo tego bialego nalotu a borygo bylo na max. Nie wiem co za szope mi ten samochod odwala. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-06, 10:54
|
|
|
Nie byo juz kondensatu więc nie masz tragedii |
|
|
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-06, 11:05
|
|
|
ale chyba tak nie powinno byc ze plyn chlodniczy ucieka a potem wraca cos chyba jest nie tak ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-06, 11:18
|
|
|
nie mówie że tak,zwyczajnie masło ci się wyjaśniło. |
|
|
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-06, 12:22
|
|
|
slyszalem o specydiku co wlewa sie do zbiorniczka z plynem chlodzacym i on zatyka male szczelinki dziurku, orientuje sie ktos czy takie cos dziala ? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-06, 12:48
|
|
|
działa tylko jak nie umiesz tego użyć to zapchasz nagrzewnicę
lepiej poszukaj wycieku
jak masz problem z lokalizowaniem go to trzeba dodać barwnika do płynu wtedy widać gdzie leci |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-06, 13:08
|
|
|
Truscik napisał/a: | slyszalem o specydiku co wlewa sie do zbiorniczka z plynem chlodzacym i on zatyka male szczelinki dziurku, orientuje sie ktos czy takie cos dziala ? |
Działa zatyka super, nawet piętnastoletnie zatory w chłodnicy i nagrzewnicy co sprzyja gotowaniu się auta jak czajnik latem i brakiem ogrzewania w zimę.
Sypanie takich środków to nie jest naprawa. To druciarstwo. Wyciek należy zlokalizować i naprawić.
To tak jak byś złapał gumę i w miejsce gdzie jest wbity gwóźdź wkręcił blachowkręta. Tak robili ruscy kierowcy swego czasu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-02-06, 13:15
|
|
|
Kolego widzę że nie słuchasz rad Ernesta.Zlokalizowałeś wyciek to trzeba było powycierać do sucha i te nieszczęsne opaski podokrecac ewentualnie wymienić na nowe. I dalej obserwować.A nie kombinujesz jak kon pod górkę. |
|
|
|
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-02-06, 15:28
|
|
|
Ja kiedyś dosypałem do S6 C4 pół fiolki tego proszku i wilgoć po bokach chłodnicy jak ręką odjął. Temp, silnika git i ogrzewanie wnętrza bardzo dobrze działało ,także uszczelniło tylko to co trzeba. |
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-06, 16:56
|
|
|
bartez83 posluchalem i podokrecalem opaski na ktorych widzialem ze cos sie pojawilo ale delikatnie zeby nie poprzecinac, dzis zrobilem 100 km i wszystko jak na razie ok. Powycieralem tam gdzie cieklo i zobaczymy co bedzie. |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-02-06, 17:51
|
|
|
Nie syp tego gowna.To jest dobre do ciagnika |
|
|
|
|
|