Autor |
Wiadomość |
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-03, 17:03 [D2 95 4.2PB/LPG
] Ucieka płyn chlodniczy
|
|
|
Witam, mam pytanie do was w sprawie uciekajacego plynu chlodzacego.
Ostatnio mi uciekal plyn i okazalo sie ze to Króciec wiec zostal wymieniony na nowy. Przez jakis miesiac bylo dobrze czy spokojnie jezdzilem czy troche poszalalem z gazem. A teraz zauwazylem ze znowu ale duzo wolniej ucieka bo doleje i przez tydzien jest dobrze albo pare dni i nagle nastepnego nia ubywa tak ze zbiorniczka okolo 0.5 cm.
Króciec raczej znowu nie bo jak byl króciec to momentalnie uciekalo a tu ucieka kiedy chce.
Możliwe by było ze uszczelka pod głowicą rozwalona ? Bo nie wiem czy szukac nowego silnika bo dac pewnie z 4000 tys za wymiane uszczelek to mi sie nie widzi. Chociaz nie wiadomo jaki ten nowy silnik by byl.
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-03, 17:36
|
|
|
Masz auto z LPG, przyjrzyj sie w pierwszej kolejnosci czy nie wycieka gdzies na przewodach do LPG czy przy samym reduktorze. To miejsca w ktorych najczęściej cos leci. Dodatkowo chłodnice potrafią przepuszczać w dolnym rogu pod wiatrakiem wiskozy (sączy się tam delikatnie ale skutecznie). Sprawdz też chłodniczkę oleju czy czasem z krociaka w okolicy alternatora nie leci płyn.
Dopiero jak to wszystko sprawdzisz to mysl o uszczelkach. Sama wymiana uszczelek w częściach to pewnie gdzieś z 1500 złotych (mówimy tylko o wymianie uszczelek pod czapkami i niczym więcej) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-03, 18:14
|
|
|
przygladalem sie wężykom do LPG i na łączeniach niby bylo troche rozowe od borygo ale to takie zaschłe wiec raczej nie. Chlodnicy nie sprawdzalem ale jak w dolnym rogu to bez zdjecia zderzak sie pewie nie obejdzie ? Ten krociec wlasnie chyba mialem wymienuany bo z lewej strony silnika stojac przed samochodem na dole byl wymieniany. Ale jak by z chlodnicy cieklo to by ubywalo ciagle, a to ubywa kiedy chce i zdje mi sie ze wtedy kiedy nie nie rozgrzanym samochodzie troche szybciej przyspiesze. Oczywiscie nie na zimnym, zawsze po odpaleniu czekam az ze ssania zejdzie albo okolo 5 min zalezy czy sie spiesze. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-03, 18:16
|
|
|
jeszcze pompa wody |
|
|
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-03, 18:16
|
|
|
same uszczelni i nic wiecej 1500 zl ? mi mechanik mowil ze jakies 1800 za strone. 1500 za dwie uszczelki to bym dal bez problemu. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-03, 18:23
|
|
|
1500 to koszt czesci (i nowego paska rozrzadu w tym), robocizna to inna sprawa. Mówimy tylko o koszcie uszczelek, bez akcji typu planowanie i regeneracja głowic. Pepi dobrze podpowiada, pompe wody też trzeba by sprawdzic czy gdzies sie z niej nie leje. Zajrzyj w reduktor, on tez moze przeciekac.
90% wycieków z układu chłodzenia to właśnie problemy z LPG, pozostałe 5% to chłodniczka oleju i króciak, kolejne kolejne 3% to chłodnica a uszczelki pod głowicami to ostatnie 2% przypadków. (taka statystyke zaobserwowalem zarówno u siebie, brata jak i innych znajomych uzywających A8 z silnikami 4.2) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-03, 18:37
|
|
|
Mozliwe ze pompa wody bo koles od ktorego kupilem mowil ze rozrzad wymienial ale bez pompy wody. A da sie jakos sprawdzic ta pompe wody bez dobierania sie do rozrzadu ?
Bo jak dobierac sie do rozrzadu to i przy okazji mozna i wymienic bo potem placic 2 reazy za to samo to sie nie oplac.
LPG to nie wiem gdzie by moglo ciekanc bo wszystkie kable sa na wierzchu i nie widac zeby byly mokre chyba ze szybko wysycha. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-03, 20:11
|
|
|
Cytat: | przygladalem sie wężykom do LPG i na łączeniach niby bylo troche rozowe od borygo ale to takie zaschłe wiec raczej nie. |
Żebyś się nie zdziwił.
Tam gdzie jest ślad dam jest potencjalny wyciek.
Na oko nic się nie sprawdzi. Rano silnik zimny, podwinięty rękaw i zasuwasz dłonią po każdym przewodzie, każdej obejmie, każdej opasce, trójniku, reduktorze, zaślepki montażowe ( broki )
Płyn ubywa najczęściej w momencie kiedy silnik traci temperaturę, stygnie.
Masz dostęp do kanału ? Zdejmij osłonę i sprawdzaj wszystko co się da.
Potencjalnych podejrzanych jest bardzo dużo, jesli wyeliminujesz wszystkich to dopiero możesz wypowiedzieć słowo uszczelka.
Słowo uszczelka pod głowicą powinna być wypowiadana w ostateczności.
pompa wody musowo do wymiany, sprawdź czy przypadkiem oleju Ci nie przybywa. Uszkodzenia mogła ulec również chłodniczka oleju jak i sama chłodnica. Co do chłodnicy to nie zawsze jest tak, że płyn wydostaje się na zewnątrz. W A8 może oznaczać również przedostawanie się płynu przez chłodnicę do skrzyni biegów, był tu na forum taki przypadek.
Sprawdź 2 razy zanim podejmiesz decyzję bo wymiana węża czy opaski za kilka złotych jest bardziej opłacalna niż zwalanie obu głowic. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-03, 21:07
|
|
|
Ok, w sobote obmacam wszyskie wezyki reka podokrecam opaski i wszystko co sie da. Dam znac co i jak. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-03, 23:10
|
|
|
Truscik napisał/a: | podokrecam opaski i wszystko co sie da. |
Tego staraj się nie robić jeśli nie ma śladów płynu na przewodzie w okolicy opaski.
Opaski mają to do siebie, że lubią się przeciągać i możesz sobie narobić wtedy bigosu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
mmmat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 111 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 2016-02-04, 00:03
|
|
|
mi ciekło z takich wężyków koło termostatu co idą bodajże do alternatora, do wymiany uszczelek trzeba rozrząd rozbierać. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-04, 06:23
|
|
|
Cytat: | możesz sobie narobić wtedy bigosu.
_________________ | -za mocno dokręcona opaska może uszkodzić przewód gumowy |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-04, 07:53
|
|
|
Jest recepta na cięcie węży - w sensie zeby nie ciąć ich opaskami. Trzeba kupować opaski SGB (na allegro czasami je opisuja jako SBG) i dodatkowo dobierać poprawnie rozmiar trójników do gazu. Od razu mowie ze trojniki 19/16/19 ma za male srednice i będzie ciąć węże zawsze. Trzeba kupować trójniki 20/17/20 lub 20/16/20 w zaleznosci od tego jakimi przewodami wodnymi gazownik pociagnal ciecz do reduktora. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Truscik
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 182 Skąd: Olecko
|
Wysłany: 2016-02-05, 14:34
|
|
|
Witam, dzis obejzalem kable i wydaje sie byc wszystko ok tylko od spodu nie ogladalem bo nie mam mozliwosci, w jedntm miejscu bylo tylko jak by mokro ale nie wiem za bardzo od czego te kable sa moze jak ktos wie to podpowie ? zdjecie zrobione od strony kierowcy za silnikiem.
I tutaj nie wiem od czego sa te ruraki ale na tej opasce bylo mokro i byla zachlapana pokrywa zaworow ale nie od pokrywy w dol tylko pokrywa i w dol silnika chyba to nie olej ?
Nie wiem czy to ma jakis zwiazek z chlodzeniem ?
Ale z ciekawosci odkrecilem korek od wlewu oleju do silnika i na korku byl bialy nalot tak samo na bagnecie, co to sie stalo ?
Słyszałem ze moze to tez byc ze silnik nie dogrzany bo z roboty do domu mam jakies 4 km, moze dla tego ? wczesniej tego nie zauwazylem tylko teraz. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-05, 15:41
|
|
|
Truscik, Jak mało jexdzisz to może byc kondensat-przekulaj sobie 50km naraz i odkrec na chwile korek po tej jeździe i zobaczysz czy sie nalot zmniejszy-jak nie to masz problem |
|
|
|
|
|