Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-10-27, 11:31
|
|
|
to co należy sprawdzić i w jaki sposób? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-10-27, 11:32
|
|
|
pb41ns napisał/a: | adrian949 napisał/a: | A pod obudową rozrządu nic nie widać? Jak nie to na pewno cieknie z głowicy, czasem cieknie na lewej głowicy z przodu i na prawej z tyłu. |
a dlaczego akurat taki układ przecieków, bo u mnie właśnie z prawej z tyłu deliktnie przecieka, a czy za każdym razem trzeb robić planowanie głowicy? |
Słyszałem to od dwóch kolegów co kilkadziesiąt A8 już przerzucili. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-10-27, 11:34
|
|
|
jak to by powiedział pan kazio z garażu, ten typ tak ma :roll: |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-27, 17:47
|
|
|
domowym sposobem możesz zrobić to tak
kładziesz papier namoczony olejem i kładziesz szybę np
sprawdza to się prawidłowo liniałem pomiarowym
przykładasz i widać |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-10-28, 16:14
|
|
|
Głowica jak nic. Na twoim miejscu po zdjęciu czapki, zawiózł bym ją do specjalistycznego warsztatu gdzie robią głowice. Sprawdzą ją pod punktem szczelności i zrównają jej powierzchnie. Nowa uszczelka dobrej marki i składasz. Mi zdjęcie prawej czapki od momentu wjechania na kanał zajeło 4h ;-) |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-28, 17:50
|
|
|
w zakładzie na 101 % zeszlifują bo na tym zarabiają
gniazda można też samemu sprawdzić tylko wałki trzeba odpowiednio ustawić :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-10-28, 18:09
|
|
|
Ciśnienie sprężania mam 13,5 na każdym cylindrze. Oleju w zbiorniczku wyrównawczym nie mam pod korkiem oleju brak masła.
No cóż będę miał czas to trzeba będzie rozbierać powoli. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-28, 20:15
|
|
|
ale u ciebie leci bokiem a nie do środka :-D |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-10-28, 20:27
|
|
|
Teraz tak zobaczyłem że pod osłoną rozrządu jest taki jakiś uszczelniacz może to tam?
bo u mnie ewidentnie widać że leci po tej osłonie rozrządu co jest pod kółkiem rozrządu.
Fajna stronka przypadkiem znaleziona
http://www.efiexpress.com...ic.php?f=6&t=27 |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-28, 21:03
|
|
|
fajna to fakt gość zaszalał :-D
ja jednego podobnego w radomiu widziałem co rozebrał całe auto i składa od podstaw |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-05-13, 07:31
|
|
|
u mnie ten sam wyciek, zbiera sie na misce olejowej chłodniczce oleju i alternatorze ,i to dosyc mocno. Przy chłodnicy oleju wszystko uszczelniałem od przodu silnika też nawet ściągałem tą aluminiową obudowę i uszczelniałem, pod klawiatórą też sucho . wychodzi na to źe jednak głowica. A może ją dociągnąć na śrubach czy może ją ta operacja pokrzywić? czy można zrobić tylko jedną głowicę? i jakie koszty mnie czekają. Robił już ktoś coś takiego? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-05-13, 10:44
|
|
|
Warto zrobić od razu dwie, jak juz zrzucone to po całości, sam niedawno robiłem wymiane:
uszczelek pod głowicami
górnej i dolnej uszczelki miski olejowej
simmeringa przedniego na wale korbowym i wałków rozrządu
simmeringa napędu pompy oleju
simmeringa wałka rozrządu tylnego
trzech uszczelnień osłon wewnętrznych paska rozrządu
koła rozrządu na wale korbowym
wymiana kompletnego rozrządu i pompy wody
uszczelek kolektora ssącego
termostatu
robota z częściami ponad 3,5k zł |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-05-13, 11:30
|
|
|
z tego co napisałes to zostały mi glowice bo reszte zrobiłem tak jak ty. Czyli koszty ok 2000zl zmienie jeszcze pierscienie chyba a przed tym sprawdze cisnienie na baniakach bo cos silnik drga |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2014-05-13, 20:09
|
|
|
Najpierw spróbuj dokręcić głowice - bo to najprostszy sposób. Ja dokręcałem - a śruby potrafią sie wyciągnać - u mnie były momenty dokręceń od 40 - 80 Nm. Powiem tak - wszędzie prawie zalewało, ale teraz tylko czasem wycieknie z prawej głowicy z przodu jakaś kropla przed rozgrzaniem auta, a tak sucho. Kolega marekp750 może ci powiedzieć cos wiecej na ten temat, bodajże według jego doświadczen z dokręcaniem głowic 2 aut nie dało sie odratować, a dużo głowic dokręcał. Może u Ciebie to załatwi sprawę i przynajmniej troszke kasy zaoszczedzisz. |
|
|
|
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-15, 18:07
|
|
|
Mam podobny problem. Uszczelka chłodnicy oleju + oringi wymienione a leje sie dalej. Gdzies z przodu silnika. Obok rozrządu sucho odma z tyłu i z przodu do zrobienia bo rosi <jezu> ale nie widać świeżego oleju którego wymieniłem. Alternator patrząc z góry suchy. Olej kapie z lewej strony miski. |
|
|
|
|
|