Autor |
Wiadomość |
mlody1206
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2015 Posty: 83 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-08-29, 17:46
|
|
|
U mnie identyczny wyciek, szpilka nad alternatorem poszła małą treszczotką, altek oddany na łożyska, kumutator, regulator itd. (wył jak cholera) . W 3 miesiące dodałem 8l oleju w końcu zwaliłem głowice i dałem do planowania. |
|
|
|
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2016-10-06, 17:36
|
|
|
Też właśnie przerabiam wyciek w swojej, ciekło niejednoznacznie, uszczelki michy wymienione, ale wyszło jeszcze że leci z uszczelniacza wałka rozrządu (prawdopodobnie, bo sam jeszcze tego nie widziałem, zdaje się na relacje mechanika). I modlę się tylko, by na tym na razie poprzestało. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomaszos1983
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2015 Posty: 23 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2016-12-28, 13:19
|
|
|
Nyku napisał/a: | To ja również się podepnę pod temat i zapytam ekspertów
Szykować kasę na uszczelki pod głowicami czy to skądś indziej leci ?
Obrazek
Ciężko zlokalizować wyciek bo leci po filtrze oleju i na alternator(który chyba chlapie na wszystko co się tylko da) Miejsce które zaznaczyłem wydaje się "najświeższe" i leci tutaj jakby najczystszy olej. Masełko delikatne się robi na korku lecz płyn jak i olej czysty. Miałem też miedzy czasie wyciek płynu z pod parownika i leciało dość ostro ale sytuacja z płynem opanowana. Na chwile obecną jeżdżę bez pampersa no i niestety co jakiś postój nawet kilku sekundowy to zdążę zaznaczyć teren |
Mam wyciek dokładnie w tym samym miejscu i cieknie tylko po uruchomieniu silnika jak jest zimny. Po kilku minutach jak sie rozgrzeje to przestaje. Myślę że swiadczy to ewidentnie o tym że uszczelka jest ok jedynie dokręcić głowice trzeba.
Teraz pytanie jak to zrobić, czy dokręcić szpilki stare ryzykując ich urwanie czy wykręcać pojedynczo i wkręcić nowe z odpowiednim momentem? |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-12-28, 20:23
|
|
|
Niekoniecznie musi to świadczyć, że uszczelka jest ok. U mnie na przykład po dokręceniu głowicy jak były dodatnie temperatury na zewnątrz to nic nie leciało, jak niedawno przez parę dni było trochę więcej mrozu to zaczęło lecieć. U mnie dokręcenie pomogło na jakieś 6 miesięcy ale jak już leci z UPG to prędzej czy później trzeba zwalać głowice. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-12-29, 06:56
|
|
|
tomaszos1983 napisał/a: | jedynie dokręcić głowice trzeba.
Teraz pytanie jak to zrobić, |
Nie robi się takich rzeczy.
tomaszos1983 napisał/a: | dokręcić szpilki stare ryzykując ich urwanie czy wykręcać pojedynczo i wkręcić nowe z odpowiednim momentem |
Stare wyciągnięte szpilki mogą pęknąć a wtedy życzę powodzenia, na nowych nie dognieciesz tak uszczelki która i tak już jest wygnieciona.
Zrobić to ze sztuką, zdjąć łeb i położyć nową uszczelkę i nowe śruby. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-29, 07:31
|
|
|
dokręcają ludzie
i podobno im się to udaje nawet było to opisywane nie raz na forum
co prawda pachnie to drutem ale |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-12-29, 08:55
|
|
|
ernesto trza robic to z głowa Ja miałem dokrecane przez naszego kolege forumowiczowego - mialem z nim debate na ten temat. Na 10 aut 8-miu pomoglo, ja akurat sie nie zalapale . |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-12-29, 09:50
|
|
|
to tak samo jak byś chciał zacerować dziurawa skarpetki które są założone na noge, słaby pomysł co nie??? niektórzy by zdjeli skarpetke a większość by założyła nową pare, i tak jest w tym przypadku, nowa uszczelka i tyle |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-12-29, 17:00
|
|
|
Niekoniecznie - bo niestety te szpilki sie wyciagaja juz po tylu latach pracy, sam widzialem ze niektore byly podokrecane sila 40 Nm, a niektore prawie reka mozna bylo dokrecac. Jednemu pomoze drugiemu nie - zaszkodzic nie zaszkodzi. Nie wiadomo na jak dlugo pomaga takie dokrecenie, mysle ze to jest taka dorazna pomoc i odwleczenie czasu naprawy na jakis czas. Trzeba sie przygotowac na pozniejsza robote glowicy |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-12-29, 18:18
|
|
|
to nie lepiej odrazu zrobić niż ryzykować wypalenie dziury w bloku |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-12-29, 21:18
|
|
|
Tylko czemu miałoby wypalic od razu dziure w bloku przez dokrecenie srub - od razu czarny scenariusz |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-12-29, 21:45
|
|
|
sami twierdzicie że śruby były z momentem 40 nm dokręcone a niektóre wręcz palcami szły, czyli co?? głowica dużo za słabo przylega, a wtedy to już dużo nie trzeba |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-29, 22:04
|
|
|
dokręcać najwyżej szpilkę się urwie
to wtedy i tak trzeba czapkę rwać
a jak nie pomoże to też trzeba
Ale jak pomorze to ile kasiory w kieszeni ??? |
|
|
|
|
Georgy
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Łukasz
Dołączył: 22 Sty 2017 Posty: 8 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 2017-02-06, 11:56
|
|
|
Witam po przeczytaniu tematu wiem mniej więcej czego się spodziewać, ale zapytam dla pewności.
Po wymianie oleju zaczęło lać z przodu silnika tylko przy działającym motorze, ale dość intensywnie, 200 km - 0,5 l ubytku. Tył silnika suchy na tyle ile widać głowice. Świeży olej spływa z jakiegoś miejsca nad drugą śrubą od przodu miski (2 licząc od strony alternatora). Widać też świeży olej po zdemontowaniu filtra powietrza. Cały alternator zachlapany i delikatnie przednia pionowa ścianka osłony silnika. Przed wymianą było ok. Od czego radzicie zacząć ?
I czy możecie polecić jakiegoś mechanika z podkarpacia albo okolic, który coś może wiedzieć o silniku i nie będzie płakał jak zobaczy auto ?
16522030_1329223050446931_79224311_o.jpg
|
|
Plik ściągnięto 97 raz(y) 203,33 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-02-06, 13:57
|
|
|
Może obudowa filtra niedokręcona? |
_________________
|
|
|
|
|
|