Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Wyciek oleju z silnika  
Autor Wiadomość
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2016-08-29, 17:46   

U mnie identyczny wyciek, szpilka nad alternatorem poszła małą treszczotką, altek oddany na łożyska, kumutator, regulator itd. (wył jak cholera) . W 3 miesiące dodałem 8l oleju w końcu zwaliłem głowice i dałem do planowania.
 
 
Satyavan 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 45
Skąd: Konin
Wysłany: 2016-10-06, 17:36   

Też właśnie przerabiam wyciek w swojej, ciekło niejednoznacznie, uszczelki michy wymienione, ale wyszło jeszcze że leci z uszczelniacza wałka rozrządu (prawdopodobnie, bo sam jeszcze tego nie widziałem, zdaje się na relacje mechanika). I modlę się tylko, by na tym na razie poprzestało. <boisie>
_________________

 
 
tomaszos1983 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 23
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2016-12-28, 13:19   

Nyku napisał/a:
To ja również się podepnę pod temat i zapytam ekspertów :D

Szykować kasę na uszczelki pod głowicami czy to skądś indziej leci ?

Obrazek



Ciężko zlokalizować wyciek bo leci po filtrze oleju i na alternator(który chyba chlapie na wszystko co się tylko da) Miejsce które zaznaczyłem wydaje się "najświeższe" i leci tutaj jakby najczystszy olej. Masełko delikatne się robi na korku lecz płyn jak i olej czysty. Miałem też miedzy czasie wyciek płynu z pod parownika i leciało dość ostro ale sytuacja z płynem opanowana. Na chwile obecną jeżdżę bez pampersa no i niestety co jakiś postój nawet kilku sekundowy to zdążę zaznaczyć teren :/


Mam wyciek dokładnie w tym samym miejscu i cieknie tylko po uruchomieniu silnika jak jest zimny. Po kilku minutach jak sie rozgrzeje to przestaje. Myślę że swiadczy to ewidentnie o tym że uszczelka jest ok jedynie dokręcić głowice trzeba.
Teraz pytanie jak to zrobić, czy dokręcić szpilki stare ryzykując ich urwanie czy wykręcać pojedynczo i wkręcić nowe z odpowiednim momentem?
 
 
Jarek1988 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: LUB
Wysłany: 2016-12-28, 20:23   

Niekoniecznie musi to świadczyć, że uszczelka jest ok. U mnie na przykład po dokręceniu głowicy jak były dodatnie temperatury na zewnątrz to nic nie leciało, jak niedawno przez parę dni było trochę więcej mrozu to zaczęło lecieć. U mnie dokręcenie pomogło na jakieś 6 miesięcy ale jak już leci z UPG to prędzej czy później trzeba zwalać głowice.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-12-29, 06:56   

tomaszos1983 napisał/a:
jedynie dokręcić głowice trzeba.
Teraz pytanie jak to zrobić,


Nie robi się takich rzeczy.

tomaszos1983 napisał/a:
dokręcić szpilki stare ryzykując ich urwanie czy wykręcać pojedynczo i wkręcić nowe z odpowiednim momentem

Stare wyciągnięte szpilki mogą pęknąć a wtedy życzę powodzenia, na nowych nie dognieciesz tak uszczelki która i tak już jest wygnieciona.
Zrobić to ze sztuką, zdjąć łeb i położyć nową uszczelkę i nowe śruby.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-12-29, 07:31   

dokręcają ludzie
i podobno im się to udaje nawet było to opisywane nie raz na forum
co prawda pachnie to drutem ale
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2016-12-29, 08:55   

ernesto trza robic to z głowa :) Ja miałem dokrecane przez naszego kolege forumowiczowego - mialem z nim debate na ten temat. Na 10 aut 8-miu pomoglo, ja akurat sie nie zalapale :( .
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2016-12-29, 09:50   

to tak samo jak byś chciał zacerować dziurawa skarpetki które są założone na noge, słaby pomysł co nie??? niektórzy by zdjeli skarpetke a większość by założyła nową pare, i tak jest w tym przypadku, nowa uszczelka i tyle
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2016-12-29, 17:00   

Niekoniecznie - bo niestety te szpilki sie wyciagaja juz po tylu latach pracy, sam widzialem ze niektore byly podokrecane sila 40 Nm, a niektore prawie reka mozna bylo dokrecac. Jednemu pomoze drugiemu nie - zaszkodzic nie zaszkodzi. Nie wiadomo na jak dlugo pomaga takie dokrecenie, mysle ze to jest taka dorazna pomoc i odwleczenie czasu naprawy na jakis czas. Trzeba sie przygotowac na pozniejsza robote glowicy :)
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2016-12-29, 18:18   

to nie lepiej odrazu zrobić niż ryzykować wypalenie dziury w bloku <bezradny>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2016-12-29, 21:18   

Tylko czemu miałoby wypalic od razu dziure w bloku przez dokrecenie srub - od razu czarny scenariusz <bezradny>
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2016-12-29, 21:45   

sami twierdzicie że śruby były z momentem 40 nm dokręcone a niektóre wręcz palcami szły, czyli co?? głowica dużo za słabo przylega, a wtedy to już dużo nie trzeba
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-12-29, 22:04   

dokręcać najwyżej szpilkę się urwie :>
to wtedy i tak trzeba czapkę rwać
a jak nie pomoże to też trzeba
Ale jak pomorze to ile kasiory w kieszeni ???
 
 
Georgy 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Łukasz
Dołączył: 22 Sty 2017
Posty: 8
Skąd: Żyraków
Wysłany: 2017-02-06, 11:56   

Witam po przeczytaniu tematu wiem mniej więcej czego się spodziewać, ale zapytam dla pewności.
Po wymianie oleju zaczęło lać z przodu silnika tylko przy działającym motorze, ale dość intensywnie, 200 km - 0,5 l ubytku. Tył silnika suchy na tyle ile widać głowice. Świeży olej spływa z jakiegoś miejsca nad drugą śrubą od przodu miski (2 licząc od strony alternatora). Widać też świeży olej po zdemontowaniu filtra powietrza. Cały alternator zachlapany i delikatnie przednia pionowa ścianka osłony silnika. Przed wymianą było ok. Od czego radzicie zacząć ?

I czy możecie polecić jakiegoś mechanika z podkarpacia albo okolic, który coś może wiedzieć o silniku i nie będzie płakał jak zobaczy auto ? <bezradny>

16522030_1329223050446931_79224311_o.jpg
Plik ściągnięto 97 raz(y) 203,33 KB

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-02-06, 13:57   

Może obudowa filtra niedokręcona?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.