Autor |
Wiadomość |
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-12-09, 02:07 [D2 95 4.2PB
] Regeneracja wisko
|
|
|
Witam,
Panowie czy macie jakieś materiały jak zregenerować wisko? i jak to w prosty sposób ściągnąć? Być może są jakieś materiały na forum ale naprawdę szperałem i nic nie znalazłem nawet w googlach
na razie wymyśliłem żeby jakiś ściągacz dorobić który przytrzyma koło pasowe bo dociskając paskiem obraca się. Czy łożysko pod wiskiem jest wymienne?? bo u mnie jak zakręcę to słychać jak huczy aha i jak powinno działać wisko bo u mnie jak złapie za koło pasowe wiska i kręcę wiatrakiem to obraca się ale nie lekko tylko z lekkim oporem tak jakby na zimno je złączało
kiedys pisałem, ze po wymianie rozrządu piszczy mi pasek klinowy przy odpalaniu i coś strzela czy hałasuje i chyba mam przyczynę bo po pierwsze to wisko a po drugie napinacz na rolce nie odbija więc on też jest chyba do wymiany.. aha i jeszcze czy prawa rolka ta koło pompy wspomagania ma być w osi z pompą? bo u mnie pasek wychodzi lekko za rolkę i nie wiem czego to jest wina...
dodam, że zabrałem się za to bo przy ostatnim odpalaniu pasek sam spadł z kół pasowych |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-12-09, 10:22
|
|
|
jak wpisuje w wyszukiwarce jakies hasło to mi wyskakuje setki tematow ale nie ten ktorego szukam..
a tak poza tym to dzięki za link
co do samego wiska to gdzieś widziałem fotki jak zmieniali olej silikonowy w wiskozie, jaki opór powinno ono stawiać bo nie wiem czy kwalifikuje się już do wymiany to moje |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-09, 17:02
|
|
|
dice111 napisał/a: | Spina się ?
|
a jak chciałbyś to sprawdzić? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-12-09, 17:52
|
|
|
tak o to mi chodziło
temperatura w korkach ok, tylko jak na zimnym silniku na zgaszonym aucie trzymalem koło pasowe wiska i krecilem wiatrakiem to wiatrak nie kręcił się swobodnie tylko z lekkim oporem, chyba ze tak to ma wlaśnie chodzić... no i wiatrak miał bicie |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-09, 18:37
|
|
|
opór ma być ale to jeszcze nie świadczy o tym że jest sprawne
u mnie stara i nowa wiskoza "w ręku" zachowywały sie tak samo
a jednak podczas pracy silnika było zupełnie inaczej |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-12-09, 20:45
|
|
|
Pierwsze co zauważysz to rosnącą temp (zwłąszcza latem w korkach), teraz ze względu na temperatury panujące na polu niekoniecznie będzie sie przegrzewał, a wiskoza moze byc niesprawna.
Najprosciej własnie sprawdzic przy zagrzanym silniku opór jaki daje jak również jak zachowa się zaraz po "zgaszeniu" silnika (czy zaraz stanie w miejscu) jak równiez sam huk.
Niektórzy jego sprawnośc sparwdzaja w ten sposob, że probuja zatrzymac wiatrak, lub trzymaja na zgaszonym silniku juz zagrzanym i drugi odpala (metod tych jednak nie polecam, raz ze wzgledu na ew uszkodzenia ciała, dwa ze wzgledu na uszkodzenie samego wiatraka). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-12-10, 11:28
|
|
|
nie no latem temp. była ok, to co mi się rzucało w oczy to to ze wiatrakiem rzucało ale może to przez to łożysko
czyli jeżeli wiskoza będzie zepsuta to w lecie w cieple na gorącym silniku po zgaszeniu silnika pewnie się jeszcze przekręci wiatrak mimo tego ze koło pasowe stanie?
a może być zepsuta tak ze chłodzi wtedy kiedy nie powinna?? ze wiatrak złącza ją z kołem pasowym na zimnym silniku ?
generalnie zabrałem się za to bo na zimnym silniku cos hałasowało a ostatnio przy odpalaniu spadł pasek i zdiagnozowałem ze łożysko huczy ale przy okazji mógłbym sprawdzić też i sprzęgło wiskotyczne żeby nie robić tego kolejny raz, no i ten cholerny napinacz nie odbija..
jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie ta prawa rolka pod pompą wspomagania.. muszę się jej dokładnie przyjżeć bo pasek chodził na jej krawędzi |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-12-10, 21:35
|
|
|
teraz wiska nie sprawdzisz, za zimno. Najlepiej w upalne dni, lapie sie je poprostu reka a jesli nie chcesz stracic palca to musisz czekac az dojdzie do odp temp i sie zalaczy, bedziesz slyszal jak sie zalaczy a obr jego wzrosna wraz ze wsrostem obr silnika. Nie cuduj z regenerowaniem bo tego sie nie naprawia. Uzywane wiska od 100 a nowe w sklepie od 180 PLN. Sprawny fachman biorac wisko w dlon potrafi je wyczuc odrazu. Latem powinien woz sie grzac jak wisko padniete |
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-12-11, 02:14
|
|
|
tzn z tą regeneracją chodziło mi o te łożysko w sensie że nie wiedziałem czy to łożysko jest rozbieralne bo nie miałem tego jeszcze rozebranego
Panowie a teraz do rzeczy mam już przyczynę tego wszystkiego, jak już kiedyś pisałem problemy zaczęły się po wymianie rozrządu. Okazało się, że mechanik który to robił zamienił śrubę z prawej rolki z lewą i śruba blokowała napinacz :mrgreen: wisko bedzie dobre, napinacz jednak dobry wiec tylko łożysko do wymiany które pewnie też on uszkodził przy sciąganiu wiskozy
aha a co do samego sciągniecia wiska to nie mogłem tego ściągnąć za pomocą sztyla i dorobiliśmy taki uchwyt pod koło pasowe i w końcu puściło
te bicie wiatraka mnie zastanawia, moze koło pasowe jest krzywe? |
|
|
|
|
petera8
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 10 Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2011-06-21, 18:43
|
|
|
Witam wszystkich.... czy moze mi ktos poradzic co jest przyczyna grzania sie silnika u mnie tzn. wskazuwka temperatury stoi na 90st. a na wyswietlaczu mruga i piszczy mi czerwona ikonka termometru z inf zeby wylaczyc silnik i sprawdzic plyn chlodzacy.... plyn jest na max,termostat zostal wymieniony w styczniu. Dzisiaj bylem na komputerze i facet powiedzial mi ze czujniki sa ok a temperatura silnika byla w danym momencie 102st. i to nie jest normalne,zauwarzylismy ze chlodnica po stronie wiatraka od silnika jest wrzatek a od strony klimy byla chlodna gosc nie mogl stwierdzic jednoznacznie co to jest ale wskazal na pompe wodna,czy moze ktos mi pomoc i odp na to pytanie co to jest.... |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-06-21, 18:57
|
|
|
Jest dobrze odpowietrzony układ ? Może chłodnica jest zamulona . Może być wiele przyczyn . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
petera8
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 10 Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2011-06-21, 19:35
|
|
|
no po wymianie termostatu odpowietrzalem za pomoca tych dwoch nakretek na werzach wchodzacycch do kabiny na grodzi nie wiem czy to wystarczy ale ten problem mialem przed wymiana termostatu juz ale nie zawsze teraz jakis miesiac mialem spokoj i od kilku dni znowu jest
[ Dodano: 2011-06-21, 20:36 ]
dzis po podlaczeniu do komputera i stwierdzeniu tem 102st. zaniepokoilo mnie to powarznie
[ Dodano: 2011-06-21, 20:40 ]
a jak odmulic albo przeczyscic chlodnice najprosciej?
[ Dodano: 2011-06-21, 21:23 ]
? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|