Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-16, 12:51 [D2 FL ALL
] Lock Up nie działa
|
|
|
Wczoraj wracając z urlopu po przejechaniu około 150 km stwierdziłem, że funkcja Lock up nie działa. Działało na każdym biegu a teraz w ogóle, zmiana, redukcja, przyśpieszenie w normie. Jest za to odpowiedzialny jakiś elektryczny zawór czy jest mechanicznie załączane, co może być przyczyną?
Sądziłem, że to konwerter się skończył ale auto rusza bardzo dobrze tj. bez zmian, tak jak wcześniej. Jedynie te spadanie i podwyższanie obrotów przy puszczaniu i dodawaniu gazu jest irytujące. Macie jakieś pomysły? W najbliższym czasie i tak będę robić wymianę oleju, co sprawdzić, gdzie szukać?
Z góry wielkie dzięki za przybliżenie problemu. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-08-16, 13:34
|
|
|
Zawór jest elektryczny, medium to olej, a sam lockup załącza sie mechanicznie. Wskazana diagnostyka komputerem aby potwierdzic uszkodzenie. Jesli sie potwierdzi to jak najszybciej do wymiany. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-16, 14:28
|
|
|
Tak jak Paweł pisze. Lockupa moża sobie wyprogramowac i też zdiagnozować jak padł to konwerter do roboty. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-16, 14:59
|
|
|
Dzięki Paweł za info, trochę poszperałem w necie ale jakoś na uszkodzony konwerter nie wskazuje ...raczej właśnie na zawór, zwłaszcza że nastąpiło to nagle a nie stopniowo. Okaże się jutro jak podepnę pod kompa.
Mam nadzieje, że przejechane 1300km od momentu awarii nie narobi więcej szkód bo skrzynia pracowała idealnie, poza LockUp-em oczywiście |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-16, 15:22
|
|
|
Wyprogramuj go całkiem jak narazie chcesz pojeździć. Wtedy ta opcja bedzie poprostu nieaktywna. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-16, 15:28
|
|
|
Tak też pewnie wstępnie zrobię, ale zależy mi na tym by jak najszybciej usunąć tę zagwozdkę. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-16, 17:06
|
|
|
Przy okazji napiszę że jak ktoś ma problem z Lock Upem w aucie typu poszarpywania i efekt slizgania sie sprzegła a nie ma PLNów,Euroków,bądż rubli na naprawe konwertera to może własnie wyprogramowac sobie LockUpa i jeździc dalej bez. Auto bedzie troszkę więcej paliło i olej bedzie w skrzyni cieplejszy ale spokojnie da sie z tym żyć. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-16, 18:08
|
|
|
Może i da się z tym żyć ale mnie by to na dłuższą metę psychicznie wykończyło.
Przy okazji zapytam, czy wiecie czym różnią się oznaczenia konwerterów (np. F31, K36, B45, G35, Z61, D56 itp.) ?
Musi być koniecznie takie samo oznaczenie czy można ewentualnie coś innego zamontować? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-16, 18:28
|
|
|
A w każdym lepszym serwisie ASB ci powiedza ale mi sie wydaje że jak masz 3,7 FL to od takiej samej powinno pasować nawet jak ma inne cyfry.
Róznica jest natomiast np miedzy 4,2 FL 5hp a 4,2 VFL 5hp. (inne silniki choc w zasadzie identyczna skrzynia) |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-16, 18:34
|
|
|
Przeglądając internet, dochodzę do wniosku, że wszystkie konwertery w skrzyniach 5HP są identyczne pod względem ilości zębów czy uchwytów przy zamachu. Pytanie, co tam w środku jest innego? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2015-08-16, 20:10
|
|
|
koledzy czy ktoś napisze jak wyprogramować/wyprogramować lock up? |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-17, 05:02
|
|
|
danishow napisał/a: | Pytanie, co tam w środku jest innego? |
O ile się nie mylę to chodzi o moment obrotowy. Każdy silnik generuje jakiś moment i chodzi o wytrzymałość tego elementu na jego przeniesienie. Tak mi się wydaje.
W 3.7 będzie mniejszy niż w 4.2 i stąd różnica, ale cywilne 4.2 a eSowe też będzie miało znaczenie.
W TDI jest podobnie.
Wiadomo jak założysz za słabe sprzęgło do zbyt mocnego auta to nie wytrzyma i je szlak trafi po jakimś czasie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-17, 13:17
|
|
|
A może ktoś z Was powiedzieć który to zawór na płycie sterującej w takiej skrzyni 5hp24 na przyklad? To ten zielony od sterowania cisnieniemy czy jeden z tych 4 czarnych czy jeden z tych pozostalych 3 ? Wie ktoś który to ?
Według mnie jesli to się stało gwałtownie (a nie pogarszało z czasem) to jak nic cos na plycie sterującej się przycielo. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-17, 17:01
|
|
|
No więc takie info mam że ów zawór to gdzies w środku skrzyni siedzi a wyprogramowanie to jednak nie proste aczkolwiek mozliwe. jak ktos chętny uderzajcie do k44761 on to robił sobie.. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-17, 17:52
|
|
|
No więc znalazłem jeden błąd w skrzyni (foto poniżej), jeżeli chodzi o softwarowe wyłączenie Lock Up to nie jest to takie proste o czym wspomniał już Apophis.
Miał ktoś z Was taki błąd? Ewidentnie "sprzęgło" Lock Up i na pewno mechaniczny problem.
asb.jpg
|
|
Plik ściągnięto 181 raz(y) 117,31 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|