Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-18, 04:48
|
|
|
Powiem tak, mi przez pewien okres nie pracował w ogóle LockUp po wymianie oleju w pewnym słynnym zakładzie.
Po zmianie oleju na właściwy pomału zaczęło się poprawiać teraz Lock pracuje.
Sprawdź jaką temperaturę oleju widzi ECU, przeczyść wtyczki przy skrzyni biegów.
Na zimnym silniku Lock nie pracuje. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-18, 07:15
|
|
|
Daniel, a robileś Vagiem sprawdzenie spiecia? Jak zawor na vagu pokazuje ze jest zapięty lock a pomimo tego nie jest zapiety to na bank konwerter. Jak zawór nie pokazuje spięcia tu gdzie powinien, to ja bym sie konwertera nie czepial. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-18, 11:56
|
|
|
ernesto, wczesniej tez i na zimnym zapinal. Dzisiaj pojezdze z Gutmannem i polukam parametry. Bugalon, wiesz moze na ktorym kanale pokazuje stan LockUp? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-18, 12:24
|
|
|
Kanał 7 pozycje 3 i 4 (przynajmniej tak bylo w mojej 5hp24) Jak zawór zapina lockup to pokazuje się w okienku TC Closed, jak zawór odpina lockup pokazuje się TC Open. I teraz tak:
1) Przy TC closed różnica obrotów nie może być wieksza niż 20 (a w praktyce zero), najlepiej sprawdzać powyżej 100 km/h
2) przy TC open roznice moga byc duże na niskich (1 i 2 ) biegach (nawet 800 obrotów) a na biegach wysokich powinny być mniejsze (nie wiecej niż 250-300 obrotów)
I teraz tak:
1) jeśli konwerter zdechł, to pojawi Ci sie TC closed a różnica w obrotach będzie szła powyżej wartosci które napisałem
2) jeśli zdechł jeden z elementów typu zawór lub elektrozawór (to dwie różne rzeczy, nie mylic jednej z drugą) to nigdy nie pojawi Ci sie TC closed (caly czas w polu bedziesz mial TC open lub zamykać się będzie TC closed nie tak jak producent przewidzial czyli w jakichs dziwnych przypadkach.) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-18, 18:27
|
|
|
No i pojeździłem, po skasowaniu błędu w skrzyni zawór lockup (N218) zaczyna regulować, na chwilę się zamyka albo wcale po czym się otwiera i zostaje otwarty ...zapewne w tym momencie łapie błąd!
Sterownik próbuje regulować zawór, jego parametry na chwilę się zmieniają (do momentu wystąpienia błędu) więc jest w porządku ...przynajmniej cewka.
Pytanie co tam może się zacinać, mechaniczna część zaworu, kanaliki w płycie albo konwerter?
stand.jpg
|
|
Plik ściągnięto 281 raz(y) 160,41 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-19, 06:39
|
|
|
Tam kilka rzeczy ze sobą współgra. Elektrozawór i takie popychacze ze sprezynami (zawory mechaniczne niby). W zaleznosci od tego ile elektrozawor cisnienia w płyte da tyle to cisnienie wypchnie te popychacze. Duze znaczenie maja sprezyny ktore te popychacze przytrzymują w pozycji bez cisnienia. Wystarczy ze jedna peknie lub sie wypracuje zmieniaj ac swoj wymiar a juz sie cyrki zaczną.
No i teraz jak masz muł gdzies na tych mechanicznych popychaczach to trzeba wiekszego cisnienia niz fabryka przewidziala zeby tym ruszyc i wtedy zaczynaja sie cyrki. Po czyszczeniu zazwyczaj wszystko wraca do normy ale oczywiscie reguly nie ma. Ja caly czas szukam jakiegos manuala z ZFa zeby zobaczyc dokladnie jakie powinny byc wymiary tych sprezyn to bym podczas czyszczenia płyty od razu zerknal czy na pewno tam wszystko w porządku jest.
Konwetrer jest z d...y jak zawor trzyma caly czas na spięciu a Ci obroty rosną. Jak masz taka sytuacje ze tobisz test, zawor spina i od razu rozpina zmieniajac status na vagu to ja bym bardziej podejrzewal sterowanie niz sam konweterer (czyli moje wnioski by były zupełnie odwrotne niż te co teraz wyciagnales ) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-19, 11:56
|
|
|
Nic, tylko wyciagac plyte i dokladnie przejzec kanaly, zawory, sprezyny itd. Info na temat czesci chyba mam w domu na kompie, sprawdze wieczorem i dam znac. Wstepnie dzieki za info |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-19, 14:05
|
|
|
Zawór Lockupa jest gdzie indziej w środku chyba nie na płycie-sprawdzcie to. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-19, 19:07
|
|
|
Maćku, wszystkie zawory znajdują się na płycie. Poza płytą zamontowany jest jedynie czujnik obrotów i z tego co wynalazłem w necie wychodzi że zawór Lockup (N218, zwany też N94) siedzi jako drugi od lewej. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-19, 19:39
|
|
|
Skoro tak to łatwiej o naprawe. Szeryfish mi mowił że gdzies okolice worcka chyba jest zaklad co ma stół do diagnostyki i regeneracji tych mechatroników. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-19, 20:02
|
|
|
Nie wiem jak w 5hp19 ale w 5hp24 chyba nie ma jako tako zaworu lockup. Te zawory maja jakies tam swoje nazwy a samym sprzeglem steruje chyba kilka zaworow w zaleznosci od warunkow pracy. Ja bym chetnie jakiegos manuala dorwal do 5hp24 ale nigdzie go nie moge wynaleźć. Moge za niego zaplacic - byle byl w jezyku polskim albo angielskim i posiadal komplet informacji i zasadzie dzialania i wymiarach poszczegolnych elementow skrzyni mowiacych o ich zdatnosci i prawidlowosci ...... |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-19, 20:33
|
|
|
U mnie tylko ten jeden zawór działa do momentu wystąpienia błędu i natychmiast zostaje wyłączony. Zaczyna pracować dopiero po skasowaniu błędów.
Bugalon napisał/a: | Ja bym chetnie jakiegos manuala dorwal do 5hp24 ale nigdzie go nie moge wynaleźć. | Ja mam coś takiego (screen pierwszej strony), waży 34,4MB i ma 160 stron. Dokumentacja dosyć szczegółowa z wieloma szkicami.
ZF.JPG
|
|
Plik ściągnięto 225 raz(y) 64,44 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-08-20, 21:04
|
|
|
ernesto, podepnij sie do sterownika skrzyni i pojezdzij
na tipie 4 bieg
grupa 1 ( chyba, bo pisze z pamieci) - tam są obroty silnika i wałka skrzyni - dlatego na 4 biegu bo wtedy sa jednakowe
grupa 4 tam gdzie masz stan lock up - jezdzisz az zapnie TC- Closed i dodajac i ujmując gazu patrzysz czy obroty silnika i wałka sa takie same. Jesli tak to OK, jesli nie to lockup nie trzyma. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-20, 21:30
|
|
|
Paweł, chyba chodziło Tobie o mnie a napisałeś "ernesto". Mniejsza o większość, jeździłem i sprawdzałem jak wyżej opisałeś. WK (czyli angielski TC) chce się zapiąć, na chwile pokazuje że reguluje i ponownie otwiera łapiąc przy tym błąd.
Podejrzewam przypchany kanał na płycie sterującej lub mechaniczne uszkodzenie zaworu ale dopiero po zdemontowaniu płyty sterującej będzie można coś więcej powiedzieć. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-20, 22:57
|
|
|
Witam!
Ja sie nie znam ale slyszalem od tych co sie znaja ze czujnik predkosci obr walkow lubi pasc i wtedy takie cuda sie dzieja.
Stefan. |
|
|
|
|
|