Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-21, 05:19
|
|
|
szeryfisch, Dziękuje serdecznie, na weekendzie sobie sprawdzę. Ale obserwując i wyczuwając to teraz pracuje dobrze. Największe cyrki się robiły po zmianie oleju, niewiadomego pochodzenia przez warsztat specjalistyczny. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-21, 07:32
|
|
|
Witam!
ernesto napisał/a: | Największe cyrki się robiły po zmianie oleju, niewiadomego pochodzenia przez warsztat specjalistyczny. | -i to jest wlasnie klucz do sukcesu.Dlatego wlasnie wszystkim zawsze bede polecal ZF.Tam nawet nie maja skad wziac innego jak oryginalny oleju.I nie ma gadek ze pelna wymiana z plukaniem "zabila" skrzynie.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-21, 12:08
|
|
|
majkaistefan napisał/a: | Witam!
slyszalem od tych co sie znaja ze czujnik predkosci obr walkow lubi pasc i wtedy takie cuda sie dzieja |
Czytalem o tym, w moim przypadku oba czujniki RPM działaja bez żadnych zastrzeżeń ale jest jedno ale ...z dokumentacji technicznej wynika, że oba muszą mieć oporność w przedziale 292-358 Omów. U mnie jeden (OSS) ma 940 a drugi (TSS) aż 7980 Omów, trochę dużo .
Może mógłby ktoś z was przy najbliższej okazji zmierzyć oporność dla porównania. Wystarczy ściągnąć wtyczkę ze sterownika ASB i przyłożyć miernik według poniższej tabelki ..będę bardzo wdzięczny.
20150823_112459.jpg
|
|
Plik ściągnięto 364 raz(y) 198,32 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-30, 09:28
|
|
|
Powyższy schemat jest od 5HP19, a że większość z was ma 4,2L i 5HP24 wstawiam też odpowiedni schemat pomiaru. Jeżeli ktoś znajdzie parę minut czasu i pomierzy oporności będę wdzięczny ...z góry dziękuję.
5HP24.JPG
|
|
Plik ściągnięto 486 raz(y) 98 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2015-09-03, 13:43
|
|
|
Dzisiaj Dokonałem pomiarów u siebie. Co dziwne oznaczenie skrzyni FBH wiec 5hp24 a piny wtyczki sterownika ASB mają rozkład który pasuje do pierwszego schematu. CO jest grane?
moje pomiary:
MV1 33,2
MV2 31,3
MV3 31,2
EDS1 7,9
EDS2 nie udało się zmierzyć (miernik nie reagował)
EDS3 jak wyżej
EDS4 7,7
TOT 1020
OSS 1069
TSS 276 |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-03, 20:36
|
|
|
Widzę, że OSS (czujnik obrotów) masz też duży opór ...może tak ma być. A ten drugi u Ciebie normalnie a u mnie prawie 8000 Omów .
Z którego schematu korzystałeś? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2015-09-03, 20:49
|
|
|
danishow napisał/a: | Z którego schematu korzystałeś? |
Z pierwszego bo tylko do tego pasował rozkład pinów we wtyczce sterownika ale nie pokazywało mi odczytu na EDS 2 i 3. Dlaczego? |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-03, 21:16
|
|
|
-V-I-R-U-S- napisał/a: | nie pokazywało mi odczytu na EDS 2 i 3. Dlaczego? | Dziwne jest, że masz 5HP24 a pasuje schemat od 19-tki. Co do odczytów, to o ile nie pomyliłeś pinów przy pomiarze to na pewno powinieneś sprawdzić wtyczkę przy skrzyni.
Ja zamówiłem olej i filtry, jak jutro przyjdzie to biorę się w sobotę za zawór Lock-Up ...to ten trzeci od lewej. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-03, 21:25
|
|
|
Witam!
danishow napisał/a: | Widzę, że OSS (czujnik obrotów) masz też duży opór ...może tak ma być. A ten drugi u Ciebie normalnie a u mnie prawie 8000 Omów |
Stefan. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-03, 21:31
|
|
|
Tak Stefanie wiem, naprowadzasz na czujnik obrotów. Zrobię pomiar bezpośrednio na czujniku i jak rzeczywiście będzie tyle wynosił to za miesiąc założę nowy. Będę zakładać regulator ciśnienia ...ten z USA . |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2015-09-03, 21:36
|
|
|
danishow napisał/a: | Lock-Up ...to ten trzeci od lewej. |
o co chodzi?
Do pomiaru EDS 2 i 3 podchodziłem z 5 razy i za każdym razem brak reakcji urządzenia. Jutro sprawdzę jeszcze raz. |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-03, 21:52
|
|
|
-V-I-R-U-S- napisał/a: | o co chodzi? | O zawór Lock-Up (N94) odpowiedzialny za "spinanie" na stałe skrzyni z silnikiem za pomocą sprzęgła w konwerterze. Zamontowany jest na płycie z innymi zaworami, na schemacie widnieje pod nazwą EDS3.
lockup.JPG
|
|
Plik ściągnięto 880 raz(y) 35,26 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-09-04, 12:36
|
|
|
Silnik AUW, skrzynia FBE (5HP24A), modelowo rocznik 2001.
Wyniki kolejno:
ELEM. | PINY | OPÓR | WYNIK
N88 | 30+53 | 25-35Ω | 34Ω
N89 | 33+52 | 25-35Ω | 29,3Ω
N90 | 32+52 | 25-35Ω | 30,5Ω
N215 | 5+52 | 6-10Ω | 8,5Ω
N216 | 1+53 | 6-10Ω | 8,5Ω
N217 | 29+53 | 6-10Ω | 8,1Ω
N218 | 4+52 | 6-10Ω | 9,5Ω
N233 | 51+53 | 6-10Ω | 8,6Ω
N110 | 2+54 | 14-28Ω | 23,4Ω
G195 | 14+42 | 0,8-1,2kΩ | 1,1kΩ
G182 | 16+44 | 230-300Ω | 266Ω |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-09-06, 07:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-09-05, 21:43
|
|
|
Dzięki Krzyśku raz jeszcze za wyniki. Dzisiaj ściągnąłem miskę, wyciągnąłem dolną część płyty i mierzyłem wszystkie czujniki i zawory. Płyta czyściutka, na magnesach prawie w ogóle nie było brudu i elementy elektryczne w jak najlepszym porządku ...pozostaje jedynie konwerter a dokładnie sprzęgło dociskowe w konwerterze.
Regenerować czy kupić drugi nowy/regenerowany i gdzie? Na pewno możecie kogoś polecić |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-05, 21:48
|
|
|
Witam!
Rozumiem ze sprawdzales ze na cewke zaworu jest podawane napiecie.
Stefan. |
|
|
|
|
|