Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Problemy z korektami(sondy)  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-01-19, 15:08   

Komputer nic nie kazał :) Pokazał tylko co mu nie pasuje a dobry diagnosta ma te wskazanie zinterpretować co niniejszym w tej chwili uczyniles :) Szkoda tylko że przedtem kupiłeś sondy. Ogólnie to od przybytku glowa nie boli. Ja na przyklad mam problem z jedną sondą więc jeśli będziesz chciał się pozbyć swojej sprawnej to chętnie ją nabędę o ile moj silnik ją przyjmie (AKG)

Proponuję Ci drut naprawę do czasu az ogarniesz instalkę. Połącz to w następujący sposób (a będzie działać i nic nie spalisz)

- pierwszy pin grzałki sondy do +12 w instalacji elektrycznej - tego co zawsze sie pojawia jako zasilanie grzałki
- drugi pin grzałki sondy zewrzyj do masy dodakowym przewodem, w ten przewód wstaw bezpiecznik 10A szeregowo.
- pozostały wolny pin grzejny w instalacji zaizoluj.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-19, 15:23   

Co do starej sondy to jest ona stara,wprawdzie jeszcze sprawna ale ile ma nakulane czort wie. WIęc nie bede się ich pozbywał bo niech juz sobie leżą gdyby te moje na gwarancji się zechciały zepsuć(bo i tak bywa)
Co do twojej rady to myślałem o tym lecz własnie boję się że coś na psuje :)
Pierwszy pin czyli ten skrajny z brzegu kostki jest zasilającym-ok drugi polecasz całkowicie rozłaczyć(rozciąc kabel?) po czym zrobić mu mostek z masa poprzez ten bezpiecznik-dobrze to kojarzę?
I to samo zrobić z obu stron(obie sondy)

Dobrym diagnostą nie jestem jestem samoukiem więc niestety potrzebuje jeszcze często rad bardziej doświadczonych tak jak wy tu w tym temacie :) Każdemu kto pomógł poleciał punkcik :)

A czy na stałe podpięta grzałka w sondzie nie zjara owej grzałki?

SKoro mam na obu przewodach napięcie to czy całkiem osobne zasilanie dac czy tylko mase której brak?
Ostatnio zmieniony przez Gość 2015-01-19, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-19, 15:30   

Problem jest niestandardowy stad i diagnoza nietrafiona.
Fakt jest niezaprzeczalny ze teraz warto pamietac na zawsze ze gdy wywali obwody grzejne to wpierw sprawdzic zasilanie.
Zapewne w literaturze serwisowej w celu poszukiwania przyczyn usterki bedzie krok pod tytulem sprawdzenie instalacji.Tak bynajmniej jest w Oplu
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-19, 15:34   

Dlatego ja nie ruszam swoich, u mnie wyrzuca cały czas grzałkę ale z tego co rozmawiałem ze swoim magikiem to najprawdopodobniej jest wina złego pięcia instalacji gazowej i do puki nie wyrzuca pomarańczowego tygryska na desce to się nie przejmować.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-19, 15:41   

Erni u ciebie w zasadzie nie jest to odczuwalne a u mnie jednak więcej. Musisz zrobić sobie taką diagnostykę jak ja by wiedzieć co ten bład oznacza w rzeczywistości.
Ja niestety po nocach bez leków nasennych nie bede spał jak tam cos nieteges :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-19, 16:34   

W moim FL wywalało błąd grzałek, kupiłem nowe 2 szt. od Michała i cisza jest . Nie ma też błędów małego przepływu z SAI :) Spalanie nawet spadło po przeliczeniu przejechanych 300km :D
_________________
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-19, 22:52   

Grzalek nie można podpinac na stale bo sondy dluzej jak godzinę nie podzialaja. PO TO JEST REGULACJA GRZANIA PRZEZ STEROWNIK.
Sprawdzone ;)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-19, 23:49   

Nie zawsze budowa ukladu jest ze sterowniem grzania.Zanam rozwiazania gdzie grzanie sond idzie bezposrednio z przekaznika pradowego dla komponentow silnika np wtryskiwaczy i pompy paliwa.
Czyli grzeje caly czas.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-20, 05:48   

Niestety jesli grzałki w A8 sa "wrażliwe" to muszą mieć wysterowanie i może dlatego własnie zasilanie idzie z ECU.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-20, 08:23   

Adam, u nas tez plus idzie z przekaźnika pompy i jest na stale. Ale grzanie sterowane jest masa ze sterownika silnika.
W niektórych silnikach Toyoty na przykład sondy maja 16ohm oporności i tam (z reguły sondy za katami) grzalki maja na stale. Ale tam jest inna rezystancja.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-20, 08:43   

A może idziemy złym tokiem myślenie. Skoro sterowanie jest, sondy są sprawne to problem leży po stronie ECU ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-20, 09:01   

Sprawdź mase na pinach ecu E9 E10.
Masz stały plus po przekręceniu zapłonu na lambdach oraz na przepływce jest to załączane przekaźnikiem pompy więc jeden obwód masz sprawny.
Teraz obadaj wyjmując wtyczkę E z ECU i sprawdź czy nie ma tam jakiejś zwory (ECU-sonda)

Masa sterowania lambdą pojawia się w momencie uruchomionego silnika.
_________________

 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-20, 12:23   

Podtrzymam swoje zdanie.
Z wczesniejszych pojazdow Opla z jakimi dzialalem poczawszy od polowy lat 80 z nastaniem motronica od ml 4.1 full grupa poprzez m 1.5 polsekwencja oraz pozniejsze m 2.8.3 pelna sekwencja nie ma sterowania praca grzalki.Grzalka ma plusa z przekaznika z ktorym zyje minimum pompa paliwa i zaleznie od motronica reszta silnika natomiast masa nie jest z ecu tylko z wiazki do punktu masowego.Sygnal sondy ma masowanie na obudowe tzw sonda 3 kablowa.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-20, 12:47   

W istocie są sondy 3 kablowe ale tu jest ich jeszcze więcej :)
Jesli sterownik podaje masę w jeden z tych białych przewodów to zaznaczę jeszcze raz że jej tam nie ma!-Tylko zasilanie(+)

karol208, Na pewno sprawdze to lecz musze teraz czekać na dobrą pogodę bo sniegiem wali lub najlepiej zajechać do warsztatu w PL i na spokojnie.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-20, 12:52   

Wg schematów przewody zasilania grzałek wchodzą do Ecu.
Niby po czym ma wnioskować ecu że jest problem z obwodem grzania?

A czy przypadkiem nie ma podglądu lambda parametr w blokach od 30 do 49?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.