Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-20, 17:59
|
|
|
karol208 napisał/a: | Niby po czym ma wnioskować ecu że jest problem z obwodem grzania? |
Skoro do ecu to brak masy sugeruje uszkodzenie ecu. Przerwany obwód był by martwy a tu mamy oba pod napięciem... Bo skąd indziej może się pojawiać prąd na obu kablach? |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-01-22, 00:17
|
|
|
na jednym druciku masz +12 z przekaznika pompy, na drugim masz to samo napiecie ktore "przeplynelo " przez grzalke
nie wiem jak to prosciej napisac |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-22, 05:58
|
|
|
Marcinie po odpięciu wtyczki są napięcia na obu + |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-01-22, 07:24
|
|
|
No na obu jest + bo jest cos powalone Albo masz zwarcie jednego z przewodów do plusa gdzies w wiazce albo tranzystor kluczujacy polecial w ECU. Tam jest taki uklad, że masa na tym drugim pinie pojawiac sie bedzie tylko wtedy kiedy ECU bedzie chcialo odpalic grzalke. W instalacji elektrycznej pospolitych aut funkcję tą pełni dodatkowy przekaźnik wyzwalany ze sterownika silnika. Jak mi podrzucisz schematy elektryczne do swojego modelu (najlepiej z ELSY jak nią dysponujesz) to dokladnie Ci powiem gdzie szukac dziury (byle nie po niemiecku bo technicznego niemieckiego nie trybie, anigielski moze byc). |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-22, 07:35
|
|
|
Bo możesz mieć na pinie w ECU przejście jakieś tak samo jak przez grzałkę.
Podłącz pod ten pin i pod 12V żarówkę 5W |
_________________
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-01-22, 08:09
|
|
|
Podłączał żarówkę - pisał wcześniej że nie pali. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-22, 09:22
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Podłączał żarówkę - pisał wcześniej że nie pali. |
Sorki nie doczytałem
Trzeba sprawdzić przy samym ECU. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-22, 13:20
|
|
|
Jeszcze raz. Między piny wpinałem i nie pali sie nic,ale jak dam pin i masa z silnika to się swieciła. Sugeruje to jasno że są dwa +
Nie dysponuje schematami ale może wiecie czy zasilanie idące na czujnik g28 jest realizowane z tego samego obszaru w ECU? Pytam bo na tamtym kablu miałem zware i możliwe że uszkodziła ecu. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-14, 00:03
|
|
|
Dziś rozwiązałem problem. Tkwił w ECU. Marcink44761, Zrobi mój a tymczasem smigam na innym identycznym. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-03-14, 11:13
|
|
|
problem u Macka tkwil w ecu, wymienilismy i tutaj odnosnie kwestii programowania. na forummsa 2 szkoly.cjedna twierdzi, ze sterownik trzeba dopisac przy pomocy kodu PIN, druga szkola twierdzi, ze wystarczy adaptacja w grupie zerowej. Prawda lezy po srodku. Sterowniki do roku modelowego 1997 mozna dopisac bez pinu (konkretnie grudzien 1996), sterowniki od roku modelowego >1997 potrzebuja zeby zrobic je na czysto i dopisac lub zaprogramowac za pomoca pinu.nPrzecwiczylismy to wczoraj z Mackiem na jego a8 mielismy kilka sterownikow i takie sa wnioski. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
|