Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Remont ABZ  
Autor Wiadomość
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-08, 09:47   [D2 96 4.2PB/LPG ] Remont ABZ

Witam jestem w trakcie remontu silnika , głowice już zregenerowane teraz został dół . Panewki śmietnik i pierścienie w sumie jeszcze nie wiem bo nie mierzyłem . Pytanko mam co do części i wymiarów . ABZ ma tłok 84,5 są dwie grupy pierścieni w etce i w sumie nie wiem o co chodzi z tymi grupami GR.0 i GR.1. Po włożeniu pierścieni w cylinder jaka powinna być szczelina zamka ?? i ewentualnie jestem w stanie kupić po wymiarach pierścienie 130zł ok kosztuje komplet. A teraz panewki korbowodowe to już gorzej ze znalezieniem nie znam wymioarów są ale do silnika 3,7L koszt 411zł wymiary czop 40mm a szer 17mm. Czy z 3,7 bedą pasowały do mojej 4,2??
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-04-08, 11:23   

chicken20091986, pytaj forumowicza "Bugalon" ...robil remont u siebie jakis czas temu i obeznany jest w tych klockach.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-04-08, 17:06   

No przerabialem, priva dostalem i odpisalem, ale napiszę tutaj też dla potomnych:

1. Fabrycznego luzu zamka pierscienia nikt nie podaje, bo według producenta nie remontuje sie dołu w ogole (dlatego w elsie nie ma ani słowa o wymiarach czy momentach dokręcania takich elementów jak np. korbowody). Co ciekawe same panewki ASO oferuje - ciekawe gdzie tu sens, gdzie logika. Ja kupiłem pierścienie dedykowane do ABZ (Michał załatwił). Po montażu zerknąłem tylko czy nie jest za ciasny (na oko czy szczelina jest). Była dla mnie ok, wiec przyjałem ze producent pierscienia wie co robi (i wiedział, bo motor smiga do tej pory super i oliwy nie spija)
2. Panewek w zamienniku brak. Ja kupowałem w ASO. Panewki z zamiennika pasujące wymiarowo są z silników o mniejszych pojemnosciach (wymiarowo mam na mysli srednice). Niestety te panewki są również węższe niż te, które dawała fabryka. Ponoć ludzie to zakładają i jeżdżą. Ja jednak takich rzeczy nie robię więc ASO skroiło mnie jak żyd za matkę :(
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
RadMon 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Wielun/Lodz
Wysłany: 2017-04-09, 22:54   

z jakimi kosztami trzeba sie liczyc jesli chodzi o remont gory silnika??
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-04-10, 16:22   

RadMon napisał/a:
z jakimi kosztami trzeba sie liczyc jesli chodzi o remont gory silnika??


Ja robilrn gore silnika i od razu nowy rozrzad. Razem komplet 6,5
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-04-10, 17:21   

Ja teraz robie komplet (czyli góra i dół). Mam AHC na stojaku (S8 Prefl). Nigdy nie licze robocizny bo sam oczywiście remontuje wszystko. Licząc full remont w częściach wychodzi mi około 11k PLN (razem z nowymi wtryskami LPG). W ABZ wyszło by pewnie z 1k taniej (bo to 1k to roznica w koszcie regeneracji głowic, reszta części jest taka sama)

W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-04-10, 17:47   

A koszt samych części silnika, bez gazu, sprzęgła, rozrusznika, rozrządu, itd?
_________________
I`m the LPG master
 
 
RadMon 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Wielun/Lodz
Wysłany: 2017-04-10, 21:29   

no wlasnie tu sie pojawia dylemat... wkładać w silnika okolo 7 tys i cieszyc sie autem przez 2-3 lata czy moze lepiej te 7tys (plus kase za D2), dolozyc i kupic D3 prelift ... :/
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-04-10, 22:25   

Bugalon napisał/a:
Ja teraz robie komplet (czyli góra i dół). Mam AHC na stojaku (S8 Prefl). Nigdy nie licze robocizny bo sam oczywiście remontuje wszystko. Licząc full remont w częściach wychodzi mi około 11k PLN (razem z nowymi wtryskami LPG). W ABZ wyszło by pewnie z 1k taniej (bo to 1k to roznica w koszcie regeneracji głowic, reszta części jest taka sama)

W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem


Wojtek roznica w cenie regeneracji głowic ahc od abz to 200-300zł tak Marek z SMP mówił. Mnie za pełną regenerację 2 glowek od ahc wyszło 2tyś a do abz 1,7-1,8tyś. kosztuje
Podobno niektóre firmy robią regeneracje po 500-600 zł za sztukę ale nie wymieniaja wtedy gniazd zaworowych.

Ale naprawdę warto zrobić górę. U mnie pobierał oleju 0,5-0,7 l na setkę, a teraz po okolo 2tyś km zero ubytku
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-04-11, 07:54   

Sprzęgło - 1200
Wtryski gazowe - 700
Alternator - 400
Rozrusznik - 250
Rozrząd kompletny - 1100

Wychodzi na to - ze te detale kosztowały 3550 - odejmij sobie od całkowitej kwoty i wyjdzie ci remont (tylko nie wiem kto taki remont zrobi bez wymiany rozrządu - pewnie jakiś samobojca)

Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-04-11, 08:04   

RadMon napisał/a:
no wlasnie tu sie pojawia dylemat... wkładać w silnika okolo 7 tys i cieszyc sie autem przez 2-3 lata czy moze lepiej te 7tys (plus kase za D2), dolozyc i kupic D3 prelift ...


pytanie czy chcesz jeździć już dość kultowym autem jakim jest D2 i być pewnym, że polatasz bezawaryjnie kilka dobrych lat, czy też kupić D3 za ile??? 30K i zacząć wsadzać od nowa worki z $ ;)

na wyremontowanym silniku polatasz o wiele dłużej bezawaryjnie niż 2-3 lata <hihi>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-04-11, 18:36   

Bugalon napisał/a:
Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile :)


Sorry źle się chyba wczoraj wyraziłem. W moich głowicach zostało zrobione : "Pełna obróbka. Wszystkie prowadnice, szlifowanie wszystkich gniazd
zaworowych i zaworów."
Całą naprawę przeprowadził kolega z tego forum marekp750, więc jestem pewien że mam zrobione wszystko tak jak powinno być.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-04-11, 21:10   

walka z wiatrakami :]
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-04-12, 06:22   

Ta, pepi wiem, ty bys szukal ABZ-ta z przebiegiem 120k i wymienial :) Każdy ma swoja filozofie. Ale popatrz na auto Leszka (Lesdud).

Kupil z padnietym automatem i cieknącym motorem. Zrobił automat, teraz zrobił silnik i ma w pełni sprawne, świetne, szybkie auto na lata, które będzie mu bezusterkowo służyć (przynajmniej w obszarze napędu). Właśnie takie podejście zdecydowanie popieram - robisz coś od podstaw, wiesz co masz i nie poruszasz się "cykającą bombą' z niewiadomym przebiegiem.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-12, 06:29   

Bugalon napisał/a:
Ta, pepi wiem, ty bys szukal ABZ-ta z przebiegiem 120k i wymienial :) .

Ta, jasne. Chyba 10 lat temu taki przebieg :P
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.