Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Pęknięty pasek rozrządu?  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-26, 11:10   

Stefan widziałem porwane paski i tak rowniutko sie nie zdarzyło,tylko przełamanie celowe lu przypadkowe bądź feler produktu może to spowodować.
Tak czy siak sprawdził bym wszystko w rozrzadzie czy na dole tez jest ok by wykluczyć wszelkie dodatkowe opcje.
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-26, 11:22   

Witam!
Apophis napisał/a:
widziałem porwane paski i tak rowniutko sie nie zdarzyło
- tez widywalem ale to jest przyklad kiedy pasek nie jest jeszcze mocno zuzyty (brak rozwarstwien,wystrzepien) i po zablokowaniu jakiegos elementu lub zbyt duzym obciazeniu (nagla redukcja bez sprzegla-kilka razy tak widzialem) zwyczajnie sie zrywa. No oczywiscie nie mozna wykluczyc brzozy ani ruskich motocyklistow...


Stefan.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-26, 11:28   

Stefan dlatego pisze że bym sprawdził czy cos na pewno nie zablokowało. Siły sa ogromne wtedy. Jesli jednak nie to juz robi sie tajemniczo. Wtedy bym rodwal mikroskop i obadał ten pasek czemu strzelił.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2015-04-26, 11:51   

No sie podzialo widze... To pekniecie rzeczywiscie wyglada jakby cos zblokowalo silnik... Moim zdaniem pasek byl dobrze naciagniety... dlatgo tak rowno go zerwalo... Jedyna rada zajrzec w komore spalania endoskopem i wyeliminowac jakis upalony zawor... Bo to mogla byc przyczyna zblokowania a zerwany pasek to tylko jeden z przykrych nastepstw :/
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2015-04-26, 19:23   

Wszystkie elementy rozrządu w jak najlepszym porządku. Łącznie z tłumikiem drgań czy to napinaczem. Działa jak trzeba, ciężko go ścisnąć czy rozciągnąć.
Pasek przed założeniem nie był nigdzie uszkodzony ani załamany, zwróciłem na to uwagę już w sklepie i wyciągnąłem go z pudełka, oglądając dokładnie.
Jedno co mi chodzi po głowie, to faktycznie czy w głowicy się coś nie podziało i tak jak wspomniał robertas,
robertas napisał/a:
zerwany pasek to tylko jeden z przykrych nastepstw
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-26, 20:30   

Faktem jest że ząbek może tak przeciac pasek jak nagle zablokuje. Słysząles bądź czułes cos tus przed zerwaniem??

Kumplowi W S8 D3 zanim siadł motor słyszał takie ŁUP i nastała cisza.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2015-04-26, 21:05   

Nic niepokojącego nie było słychać.
Wyprzedzałem i nagle auto zgasło.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2015-04-26, 21:20   

Gabriel... no niestety trzeba wyeliminowac mozliwosc tego ze cos w glowicach sie podzialo... I jesli zawory beda na swoich miejscach... pomijam to ze pokrzywione... to trzeba bedzie dzialac cos prawnie... bo jesli faktuycznie okaze sie ze pasek strzelil sam od siebie... To producent powinien jakos poczuc sie do odpowiedzialnosci... Szkoda ze mieszkasz dosc sporo odemnie... Moglbym Ci zajrzec do silnika
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-04-27, 07:07   

Tak czy inaczej głowice na stół ,tam na pewno będą spore uszkodzenia ,U mnie przy 800 obr. chyba 4 zawory były pokrzywione i 4 tylko dotknęły ale wymienili 8 sztuk ,do tego wymiana uszczelniaczy ,planowanie -- kupa roboty a winowajcą była rolka za kołem na wale , która kręciła się jak ostygła .Pasek pękł identycznie jak twój równiutko a na dole wszystko było pozawijane i zablokowane. :/ Tylko że mój pasek miał 138 tyś nalatane .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-27, 12:15   

Rolka za kołem to te koło co napedza pasek-ukrecił ci sie klin.
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2015-04-29, 12:35   

Ja też mam pasek DAYCO i już zrobiłem na nim 45tyś i zadnych widocznych oznak zuzycia :)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-04-29, 20:02   

Nie nie klin się nie ukręcił winowajca zaznaczony na czerwono

_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-29, 21:05   

A wiem ta rolka pełni role jakby dopinacza czy coś. To sie reguluje jak pamiętam. I co u ciebie sie zablokowała ? Była wymieniana?
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-04-29, 22:07   

Po zdemontowaniu pasa i osłon ukazała się ta właśnie rolka a była aż fioletowa tak jak wiór z pod tokarki :D .Tak ona się zablokowała ponoć rzadko ja wymieniają bo trzeba koło demontować a ciężko je odkręcić jak wiesz ;) . jak klient nie widzi to nie ruszają tego a później wychodzą takie numery. <lipa>
Dodam że przed awaria od czasu do czasu słychać było popiskiwanie zazwyczaj po odpaleniu, myślałem że to pompa wody umiera ale się pomyliłem.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-30, 03:43   

tutenhamon napisał/a:
.Tak ona się zablokowała ponoć rzadko ja wymieniają bo trzeba koło demontować a ciężko je odkręcić jak wiesz ;) . jak klient nie widzi to nie ruszają tego a później wychodzą takie numery.


Takie szpece własnie wykańczaja auta. Wszystko trzeba wymieniać a kolo odkrecic sie da tylko trza troche chęci. Nie odkrecisz koła to masz te rolke i koło z klinem nie wymienione więc dwa punkty dzieki ktorym sie może rozpaśc rozrząd! A to juz duzo. Gdybym widział taka robote to bym mechanika na pasku powiesił...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.