Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Płyn do wspomagania...  
Autor Wiadomość
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-04-18, 13:19   

Chciałem u siebie wymienić płyn wspomagania, ale sam już nie wiem jaki zalać. Jedni piszą żeby nie lać febiego bo sie pogorszył i lepiej w aso kupić oryginał, lecz to nie jest minerał tylko syntetyk G004. Ktoś pisał że syntetyk sie nie nadaje. U mnie w aso jest tylko G004. Można gdzies kupić ori minerał? Czy lać ten syntetyk z aso?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-18, 13:21   

Lej taki jaki powinien być, żaden inny ASO powinno dojść po numerze fabrycznym. Chyba, że też sami nie wiedzą co sprzedają.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-04-18, 13:28   

Chcę zalać taki jaki powinien być, ale G002 nie jest dostępny od kilku lat, teraz sprzedają G004 który jest syntetykiem, podobno to zamiennik tamtego i można lać, ale jakoś nie jestem przekonany.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-18, 13:43   

Możliwe że tamten zamienili na G004 ? Musiał bym iść sprawdzić do siebie do garażu jaką mam butelkę.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-04-18, 13:44   

Tu trochę w gwoli wyjaśnienia:
http://www.sjmautotechnik...oting/susp.html

CHF-11 i CHF202 - syntetyczne i mieszalne. Stary G002000 CHF 7.1 to minerał, którego nie można mieszać z syntetykiem (to głownie zabijało pompy).

Także jeśli nie chcesz starego Febiego 6162, a nie wiesz co tam było wcześniej to przepłukać układ nowym z ASO.

W ASO już nic poza syntetykiem 004 nie kupisz.
_________________
Black Cars Matters
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-04-18, 14:13   

Więc pewnie zaleję G004 z aso. ernesto tak zamienili na g004 jak możesz to sprawdź jaką masz butelkę po płynie ;)
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2023-11-12, 16:48   

Odgrzewam kotleta. Bo to się chyba nigdy nie skończy ;)

Kupiłem do A8 zregenerowaną pompę wspomagania ZF. I gość pisze w dodatku do pompy, że zaleca CZERWONY MINERAŁ - ATF II Ot, ciekawostka.

Na zbiorniku mam info - G 002000, mineralny. I jak kojarzę, to raczej mam tam 6162.

Febi 6162 - zielony minerał,
Febi 6161 - zielony syntetyk,
G 00400 - ori zamiennik - zielony syntetyk.

Jutro zadzwonię do gościa od regeneracji i dopytam co tam wlać (żeby np. zachować gwarancję) , bo łatwiej się mu sprzeciwić i wymienić kolejny raz pompę, niż maglownicę.

[ Dodano: 2023-11-13, 12:33 ]
Informacja uzyskana od gościa regenerującego:

Wszystkie układy pracujące na czerwonym mineralnym ATF II są żywotniejsze i mniej podatne na zużycie - uszkodzenia i w efekcie rozszczelnienia. Powiedział mi, że w swoim Q7 3 lata temu wypompował zielone i zalał czerwonym minerałem.

Nie powiem - namieszał mi. Ale przemawia to do mnie o tyle, że moje Mercedesy (W124 '88, 310 '89 i V251 '06) i autobusy (Mercedes Tourino '05, Sprinter '09, Setry '09 i '11) jeżdżą fabrycznie na czerwonym.

Co Wy na to?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2023-11-13, 16:18   

Pytanie jaki ten minerał masz ? Sporo osób na Febi zaczęło narzekać parę lat temu, jak z jakością teraz nie wiem, bo w 3x D2 mamy zalany teraz G004 z ASO i jest spokój, dodatkowo w tamtym okresie, po zrobieniu płukanki w jednej z nich wspomaganie faktycznie chodziło lepiej i ciszej. Jak masz cos lepszego z minerała to bym lał dalej, tu chodzi głownie o to, że cena z tego ASO tak się zblizyła do Febii (plus pogorszenie jakości, czy chwilowe czy trwałe (?)) spowodowało to, że nie było sensu lac co innego niz płyn z ASO.
_________________
Black Cars Matters
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2023-11-13, 19:54   

Nie mam pojęcia co tam jest; za krótko mam to auto i jeszcze nie zdążyłem tam nic zrobić ;) Jest zielony i tyle wiem.
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 528
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2023-11-18, 21:59   

W starych 80 B3 i B4 zalewało się dexrona II i wszystko hulało. Febi 6161 jest żółty. Inną sprawą jest to, że i febi 6161 i 6162 i G 00400 to woda po kluskach w porównaniu do ATF II. Lata temu po zalaniu w nowym nabytku 6162 pompa zaczęła głośniej pracować. Auto trochę pojeździło, płukanka z G 00400 i docelowe zalanie G 00400. Wtedy był ze dwa razy droższy od Febiego. Oprócz tego, że pompa się wyciszyła wspomaganie działa jak działało. Nic nie polepszyło, nic nie pogorszyło. Ja tu wychodzę z założenia jak w ciasno spasowanych silnikach gdzie wymagane jest 0W20. Pompa ma lżej przetłoczyć rzadszy olej tak że jest jego szybszy obieg choćby do chłodnicy, w związku z czym układ pracuje w optymalniejszych warunkach. Tak samo ma się sprawa z zaworem na spirali. On też był tworzony pod pewną gęstość. Minusem jest to, że po tylu latach puszczają przewody i rzadszy olej szybciej wycieka. Przy nowej pompie polecam zalewać G 00400, ale wpierw uszczelnić całość, przepłukać filtr i przetłoczyć ze dwa litry docelowego oleju przez układ. A potem robić regularne wymiany co pięć lat czy tam 60kkm razem z ASB, torsenem i przednim i tylnym mostem.

EDIT

Ukradzione z forum Audi A4:

Cytat:
Widzę, że czas zrobić małe podsumowanie jak to było w olejach do skrzyni:

G004000:

Gęstość względna (20 °C): 0,836 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 20°C [mm²/s]: 48 mm2 /s
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 19,3

Pentosin CHF 11S (aprobata dla G002000)

Gęstość względna (15 °C): 0,83 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 18,7
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,0

Pentosin CHF202 (aprobata dla G004000)

Gęstość względna (15 °C): 0,84 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 19,3 (to samo co ori G004000)
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,1

LHM TOTAL PLUS

Gęstość względna (20 °C): 0,845 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 20°C [mm²/s]: 48 mm2 /s
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 18
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,3

Valvoline LHM PLUS Fluid:

Gęstość względna (15 °C): 0,835 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 18,2
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 6,2

Przy takich małych odchyłkach parametrów to jak dla mnie jeden H co wlejemy... tym bardziej, że na stronie mamy:

"TITAN Pentosin CHF 11S jest mieszalny z płynem PENTOSIN CHF 202"

Ale wnioski i co kupić i zalać - pozostawiam Wam :P
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
rodzynek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 54
Skąd: SJZ
Wysłany: 2023-11-23, 13:19   

Cóż. Jestem w punkcie wyjścia. A właściwie nie, bo stara pompa tylko lekko wyła.

Kupiłem zregenerowaną pompę. Na starej przepłukałem 3 litrami G 0400, założyłem "nową", zalałem G0400 i... na wolnych obrotach nie ma wspomagania. Lekkie podwyższenie obrotów i kiera działa normalnie.
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 528
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2023-11-23, 18:05   

Wymień 8E0422529 i jak nie pomoże to dopiero będziesz się mógł martwić.
Z drugiej strony jeśli pompa na dedykowanym oleju nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia a regenerator sam zaleca lać gęstszy olej to coś z tą regeneracją nie tak.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.